Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii
24.7.2021 | Petr Miler
Připusťme, že česká značka neproslula zrovna unikátními vozy s jedinečnými specifikacemi, které by si mohl koupit kdokoli, nová doba ale zjevně přináší i ty. Ovšem nikoli levně, ani trochu.
Nedá se říci, že by Škoda Enyaq nabízela široké možnosti konfigurace a podle vyjádření jejího šéfa se něco takového ani nechystá. Naopak, česká automobilka chce už tak ořezané a dále ořezávané možnosti volby jednotlivých modelů (například jediný Karoq s pohonem 4x4 je verze 2,0 TDI DSG) dále omezovat, aby zvýšila efektivitu svého fungování. A to přesto, že své vozy v poslední době zcela bezprecedentním způsobem zdražuje.
Snad aby ukázala, že její auta stále mohou být svá, připravilo její nizozemské zastoupení ve spolupráci s dealerem Huiskes-Kokkeler zcela unikátní provedení nového Enyaqu, které skutečně nemá mít obdobu jinde ve světě. Navíc nejde o vůz, který by Škoda ukázala a pak vám řekla, že si můžete zvolit asi tři možnosti v běžném konfigurátoru - toto auto si nyní může koupit kdokoli.
Oč jde? Nečekejte žádnou rozsáhlou „customizaci”, ale snaha se cení. Specifické provedení Enyaqu vychází z provedení Sportline, které dostalo obvyklé prvky takto označených verzí jako nové nárazníky a snížený podvozek. Tyto věci zůstaly na svém místě, zatímco běžně jsou ale lakované v barvě karoserie vyjma imitace difuzoru a některých drobností, u vozu na fotkách níže je řešení jiné. Části nárazníků jsou stejně jako prahy černé, naopak pseudodifuzor je lakovaný a všude, kde to je jen trochu možné, byla použita znovu lesklá černá barva. K tomu jsou tu zcela specifická, 22" kola, ve kterých se poněkud topí malé kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu. Zbytek vozu dostal modrou metalízu Race Blue.
Výsledkem je Škoda Enyaq HK Sportline Edition a podle automobilky druhý takový vůz z výrobních linek nesjel. Sami pak posuďte, jak se vám líbí. Vizuálně bychom řekli, že je vše v pořádku, rozpačití jsme ale z toho, na jaký vůz bylo toto všechno navlečeno. Podobné unikáty si zaslouží špičkový technický základ, po tom ale autoři nesáhli. Jde o základní verzi 60 s pouze 180 koňmi výkonu a udávaným dojezdem 390 km, který se snadno promění v poloviční dříve, než přečtete celý název auta. To není úplně reprezentativní.
Navíc je tu jiný problém - cena. Auto je nabízeno k prodeji za 54 995 euro, tedy asi 1,41 milionu Kč. V poměru výkonu a ceny tak Enyaq HK Sportline Edition trochu přepisuje historii, alespoň Škody. Tak málo za tolik peněz snad nikdy dříve u české automobilky koupit nešlo.
Škoda Enyaq HK Sportline Edition je vizuálně zajímavé a prý zcela unikátní auto. Na to, co jinak nabízí, je ale absurdně drahé. Foto: Škoda Nederland
Zdroj: Škoda Nederland
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 30 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera