Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda už v únoru představí levné SUV konkurující Dacii, nám ho ale neprodá
6.12.2019 | Petr Prokopec
Slova „Škoda” a „levná” jsme si odvykli používat v jedné větě už dávno, teď ale česká značka něco takového chystá. Novinka mladoboleslavské automobilky ale bude určena jen indickému trhu, stejně jako spřízněný sedan.
Není žádným tajemstvím, že koncern VW Group již léta hledá odpověď na úspěch Dacie. Touto misí je aktuálně pověřena Škoda, která vyvíjí nízkonákladovou platformu, se kterou by Češi a Němci zkusili zabodovat na indickém trhu. Ten má dle mladoboleslavské automobilky i Volkswagenu nemalý potenciál, jakkoliv dosud nebyl naplněn a zpomalující ekonomika i letos vedla k 16procentnímu poklesu. Za prvních devět měsíců tak bylo prodáno jen něco přes 2 miliony aut, což je na tak velkou zemi opravdu málo. Do roku 2021 se ale trh má stabilizovat na 3,4 milionech registrací.
Škoda své kroky v rámci strategie „Indie 2.0” pečlivě naplánovala. V zemi se totiž chystá změna emisních regulací, která proběhne v dubnu. Všeobecně se přitom očekává, že před tímto termínem zákazníci trhnou prodejní rekordy, neboť to bude prakticky naposledy, kdy si budou moci dovolit pořídit opravdu levné vozy. S novými emisními standardy BS-6 ale přijde zdražení, které logicky ovlivní i prodeje. Tedy v prvé fázi, na konci příštího roku se ale již očekává zklidnění situace.
Přesně s tím mladoboleslavská automobilka počítá. Na únorovém autosalonu v Dillí bude proto představeno nové levné SUV ve formě konceptu nebo předprodukčního vozu, jenž bude v následujících měsících přetaveno v plně sériovou verzi, která do prodeje zamíří právě na konci příštího roku. Na počátku toho následujícího ji pak v showroomech doplní spřízněný sedan, přičemž oba vozy budou používat novou subkompaktní platformu MQB A0-IN. Mimo to obě novinky dorazí také s logem Volkswagenu.
Jakkoliv pohled na název platformy naznačuje možný příchod levných aut do Evropy, šéf Škody Bernhard Maier takový krok vylučuje. „Řekli jsme, že pokud chceme být konkurenceschopní, musíme splnit přesně ty požadavky, jaké zákazníci v Indii mají. Jsou to ale zcela jiné požadavky, než jaké má zbytek světa,“ uvedl doslova. Kromě toho automobilka dosáhla svého cíle, aby 90 procent všech komponentů pocházelo od místních zdrojů, což napomůže nízké ceně.
Přesun do Evropy je tedy zatím mimo hru, byť je možné, že levné vozy Škoda využije při expanzi na nové trhy - ve hře by v tu chvíli mohla být především Jižní Amerika. To jsou však zatím jen čiré spekulace, proto zpět do reality. Ta pro evropské automobilky operující na indickém trhu zatím není příliš příznivá, neboť nejúspěšnější je díky lokálnímu modelu Renault Kwid. Francouzi jsou ale i přesto až devátí v pořadí.
Na Škodu pak připadá třináctá příčka, zatímco Volkswagen je desátý. Trhu totiž dominují Maruti Suzuki a Hyundai, a to především kvůli lokálnímu vývoji i výrobě, jenž vedly k nízkým cenám. Přesně tento recept na úspěch užívá nyní i mladoboleslavská značka, která do indických operací napumpovala 1 miliardu Eur (cca 25,6 mld. Kč). Za to mimo jiné vznikne i vývojové centrum v Dillí.
Jak vše dopadne, si řekneme v příštím či přespříštím roce. Momentálně jen můžeme dodat, že v říjnu indické zastoupení koncernu VW Group sloučilo všechny tři místní pobočky do jedné. Jakkoliv tedy dosud v zemi operovaly dvě divize Volkswagenu a jedna Škody, nyní již vše spadá pod podnik zvaný Škoda Auto Volkswagen India Private Limited. To jen potvrzuje význam české značky na tomto trhu.






Škoda v Indii rozsáhle investuje, otevřela nové vývojové centrum a vyrábí tam i moderní Karoq. Nově navíc chystá čtyři další modely, z nichž dva ponesou české logo, dva emblém Volkswagenu
Zdroje: Auto News, Škoda Auto
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 10 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejčtenější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
7.4.2025Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
8.4.2025Britové znovu zrušili zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. Sedm měsíců poté, co ho znovu zavedli
8.4.2025Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva