Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda viní jen britské řidiče z poškození kol za 27 miliard Kč, nabízí jim ale sporné řešení
21.10.2021 | Petr Prokopec
Úmysly české automobilky lze označit za šlechetné, třebaže z nich kouká snaha něco prodat. Potíž je ale v tom, že když jde opravdu do tuhého, řešení navrhované Škodou stejně nepomůže.
Říká se, že kola dělají auto. I proto mnozí klidně obětují část komfortu, jen aby mohli svůj vůz osadit osmnáctkami místo šestnáctek či třeba rovnou dvacetipalcovými nebo klidně i dvaadvacetipalcovými ráfky - fantazii se dnes meze téměř nekladou. Je nicméně třeba dodat, že jakkoliv kola opravdu dělají auto, stejně tak platí, že lidé ničí kola. Stačí se jen rozhlédnout okolo sebe a rázem zjistíte, že zcela netknutou sadu má na voze nasazené jen minimum lidí. Navíc prakticky ve všech případech jde o auta zcela nová, u těch byť lehce ojetých ovšem již většinu ráfků „zdobí“ menší či větší poškození.
Důvod toho je jasný. Pořízení vozu je po koupi bytu pro většinu z nás druhým největším výdajem v životě. Není tedy překvapivé, že jej zpočátku leštíme a pulírujeme prakticky denně, přičemž nůž v kapse se nám rozevírá již ve chvíli, kdy se někdo na karoserii jen ošklivě koukne. Jakmile ale uběhne pár měsíců, vůz nám zevšední a péče i opatrnost poklesnou. A právě v té chvíli se začnou kola stále častěji seznamovat hlavně s obrubníky, a to především během podélného parkování.
Nejde jen o český problém, dle zjištění Škody mají stejné potíže i Britové. Automobilka z Mladé Boleslavi uvedla, že více než třetina motoristů z ostrovního království má na autě nasazený alespoň jeden poškozený ráfek. Za tím pak v 56 procentech případů stojí obrubníky, jenž tak mají na kontě opravdu nemalou škodu. Oprava jednoho ráfku totiž v průměru vychází na 67,50 GBP (cca 2 050 Kč), při více než 13 milionech kol tu tak máme celkovou sumu přes 890 milionů liber (asi 27 miliard Kč).
Škoda v rámci výzkumu vyzpovídala dva tisíce řidičů, z nichž hned 83 procent uvedlo, že ráfek poškodil někdo z jejich rodinného kruhu. Nicméně již pouhá třetina přiznala srážku s jiným objektem či vozem během parkování. Kromě výše zmíněného tak vlastně mladoboleslavská automobilka odhalila u Britů značnou neupřímnost. Dokládají to i další data, neboť pouze třetina lidí se při parkování cítí pohodlně. Příčné parkování přitom upřednostňuje 45 procent dotázaných, podélné jen 18 %.
Pokud vás přitom zajímá, proč se Škoda vůbec takovým výzkumem zabývala, vysvětlení je nasnadě - mladoboleslavská automobilka v případě Fabie nové generace rovněž nabízí systém automatického parkování a snaží se ho prodat. Dle značky umělá inteligence zajistí bezpečný odstup od obrubníků a proto ráfky ochrání. To zní prospěšné, neboť zatímco systém stojí 18 tisíc korun, takové sedmnáctky vás vyjdou na 24 tisíc Kč. A to v nabídce figurují i osmnáctipalcové ráfky.
Jinou otázkou je, jak moc je takový systém využitelný - podle našich zkušeností vyžaduje příliš mnoho prostoru před a za vozem, aby se do mezery vešel. Vývojáři Škody při diskuzích na toto téma říkají, že prostoru vyžadují moderní systémy stále méně, přesto skutečně obtížná parkování většinou stejně zůstávají na vás a vašich končetinách.






Novou Škodu Fabia je možné osadit až 18palcovými ráfky. Jejich cenu sice značka zatím nezveřejnila, i za šestnáctky s aerodynamickými kryty ale můžete dát 25 500 Kč. Pořízení automatického parkování za 18 tisíc korun se tak jeví jako docela dobrý nápad, s jeho využitelností to ale už bývá složitější. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
včera„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Nejčtenější články
Další den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
14.6.2025Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
14.6.2025Ceny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
15.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Čínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
15.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva