Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciál odkazující na svět rallye má pod kapotou motor 1,8 TSI, uvnitř čtyři samostatná sedadla Recaro.
Hvězdná sestava koncernu VW Group pro tuningový sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee se začíná dávat pěkně dohromady. Po představení Seatu Ibiza Cupster, Škody CitiJet a Volkswagenu GTI Roadster tu totiž máme dalšího „pána na holení“. Ten opětovně pochází z Mladé Boleslavi, na skalpování střechy však tentokráte můžeme zapomenout. Místo toho se automobilka zaměřila na Škodu Yeti, která dostala přízvisko Xtreme a kombinuje pohon všech kol s vizáží rallyového vozu.
Pod kapotou speciálu se objeví motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW/152 koní a točivém momentu 250 Nm, se kterým Yeti Xtreme zrychlí z klidu na stovku za 9 sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na 192 km/h, zatímco o bezpečné zastavení vozu se starají brzdy ze Škody Octavia RS. Mechanickou partičku pak doplňuje šestistupňový dvouspojkový automat DSG či výškově stavitelný podvozek. Samotnou světlou výšku však značka nezmínila.
Po stránce vizuální pak Yeti dostal matně šedý lak, který je kombinován se žluto-zelenou střechou a středy kol. Mimo to se pak vpředu objevuje robustní nástavec nárazníku nebo LED světlomety, zatímco dozadu se nastěhovaly dvě velké koncovky výfuku. Ani zde nechybí modifikovaný nárazník, zatímco v zavazadelníku se nachází náhradní kolo a tzv. Recovery Tracks, tedy speciální podložky usnadňující vyproštění vozu při zapadnutí.
Interiéru pak dále dominuje čtveřice sedadel Recaro, která je opatřená čtyřbodovými závodními pásy. Mimo to nechybí sportovní volant s pádly řazení, zatímco paket Color&Trim zahrnuje karbonové doplňky, čalounění Alcantarou nebo hliníkové pedály a speciální prahové lišty. A přepracována byla rovněž středové konzole, jež hostí třeba hasicí přístroj.
Opravdovou specialitkou je ale zakomponování nože na řezání bezpečnostních pásů, jež je obvyklý v soutěžních vozech, ve schránce před spolujezdcem pak najdeme soupravu pro poskytnutí první pomoci. Zmínit pak ještě můžeme držák iPadu na palubní desce, tím ale dostupné informace o extrémním Yeti skutečně končí. Více vám prozradíme příští týdne přímo od „jezera tuningu”...






Škoda Yeti Xtreme kombinuje sportovní vzhled s terénními schopnostmi a výbavou závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub