Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciál odkazující na svět rallye má pod kapotou motor 1,8 TSI, uvnitř čtyři samostatná sedadla Recaro.
Hvězdná sestava koncernu VW Group pro tuningový sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee se začíná dávat pěkně dohromady. Po představení Seatu Ibiza Cupster, Škody CitiJet a Volkswagenu GTI Roadster tu totiž máme dalšího „pána na holení“. Ten opětovně pochází z Mladé Boleslavi, na skalpování střechy však tentokráte můžeme zapomenout. Místo toho se automobilka zaměřila na Škodu Yeti, která dostala přízvisko Xtreme a kombinuje pohon všech kol s vizáží rallyového vozu.
Pod kapotou speciálu se objeví motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW/152 koní a točivém momentu 250 Nm, se kterým Yeti Xtreme zrychlí z klidu na stovku za 9 sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na 192 km/h, zatímco o bezpečné zastavení vozu se starají brzdy ze Škody Octavia RS. Mechanickou partičku pak doplňuje šestistupňový dvouspojkový automat DSG či výškově stavitelný podvozek. Samotnou světlou výšku však značka nezmínila.
Po stránce vizuální pak Yeti dostal matně šedý lak, který je kombinován se žluto-zelenou střechou a středy kol. Mimo to se pak vpředu objevuje robustní nástavec nárazníku nebo LED světlomety, zatímco dozadu se nastěhovaly dvě velké koncovky výfuku. Ani zde nechybí modifikovaný nárazník, zatímco v zavazadelníku se nachází náhradní kolo a tzv. Recovery Tracks, tedy speciální podložky usnadňující vyproštění vozu při zapadnutí.
Interiéru pak dále dominuje čtveřice sedadel Recaro, která je opatřená čtyřbodovými závodními pásy. Mimo to nechybí sportovní volant s pádly řazení, zatímco paket Color&Trim zahrnuje karbonové doplňky, čalounění Alcantarou nebo hliníkové pedály a speciální prahové lišty. A přepracována byla rovněž středové konzole, jež hostí třeba hasicí přístroj.
Opravdovou specialitkou je ale zakomponování nože na řezání bezpečnostních pásů, jež je obvyklý v soutěžních vozech, ve schránce před spolujezdcem pak najdeme soupravu pro poskytnutí první pomoci. Zmínit pak ještě můžeme držák iPadu na palubní desce, tím ale dostupné informace o extrémním Yeti skutečně končí. Více vám prozradíme příští týdne přímo od „jezera tuningu”...





Škoda Yeti Xtreme kombinuje sportovní vzhled s terénními schopnostmi a výbavou závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
