Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci

Škoda se v poslední době tváří, že auto jako Octavii není možné prodávat ani s nevábným tříválcovým motorem a minimální výbavou za méně než 520 tisíc Kč. Číňané to evidentně vidí jinak a silně bodují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci

7.12.2021 | Petr Miler

Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci

/

Foto: Roewe

Škoda se v poslední době tváří, že auto jako Octavii není možné prodávat ani s nevábným tříválcovým motorem a minimální výbavou za méně než 520 tisíc Kč. Číňané to evidentně vidí jinak a silně bodují.

Před pár dny jsme vám ukazovali jeden z důvodů prohlubujícího se nezdaru Škody v Číně. Ta kdysi na tomto trhu bodovala jako na žádném jiném a jen Octavie tam prodávala po statisících, letos bude ráda, když svého bestselleru prodá alespoň desítky tisíc kusů. Domácí konkurence pochopila, že lidé taková auta chtějí a nabídla jim třeba Bestune B70 - ještě větší, vybavenější a technicky lépe disponované auto za cenu od 350 tisíc Kč. Na to Škoda jednoduše nemá čím odpovědět.

B70 je díky tomu v Číně aktuálně velmi úspěšný, existuje ale ještě citelně úspěšnější a dokonce srovnatelnější model. Pravda, je to sedan, nikoli liftback, s délkou 4 607 mm a rozvorem 2 680 mm ale krouží přímo v revíru Škody Octavia a nekompromisně loví její zákazníky. Tohle auto totiž pro letošek dostalo zcela nový vzhled, s nímž vypadá citelně atraktivněji, přitom si ponechává velmi nízké ceny, za které nabízí slušnou techniku i bohatou výbavu.

Ale začněme u vzhledu, který vozu dopřál zcela nové pojetí přídě. Jiná je maska, nárazníky i světla na obou koncích vozu, díky čemuž vůz vypadá elegantněji i agresivněji. Aby toho nebylo málo, Číňané přidali také výraznější linky na bocích a dále přihodili odlišný design litých kol. Ještě více se ovšem vyřádili uvnitř, kde zachovali pouze výplně dveří. Architektura palubní desky je však zcela jiná, přičemž obrazovka multimédií si prohodila místo s výdechy klimatizace a je nyní více v zorném poli řidiče.

Zajímavé je, že ač Roewe přišlo s rozměrnějším 12,3palcovým displejem, stále zůstala zachována lišta se základními tlačítky. „Uklizenější“ středový tunel pak hostí mimo jiné bezdrátové dobíjení mobilních telefonů a pohlednější hlavici automatu. Ten zůstává bude jedinou volbou pro 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec se 173 koňmi, v případě atmosférické verze naladěné na 120 koní je možné sáhnout také po pětistupňovém manuálu.

Výbava vozu je nepřekvapivě bohatá, standardem jsou mimo jiné 16" litá kola, LED světla, bezklíčový vstup a start, multifunkční volant, klimatizace, parkovací kamera, audiosystém a spousta bezpečnostních prvků. Už za tyhle věci se v Evropě obvykle připlácí, v Číně je to základ, nad nímž můžete uvažovat o věcech jako střešní okno, elektrická sedadla čalouněná kůží nebo poloautonomní řízení.

Chtít takové věci od Škody, pod 600 tisíc si ani neškrtnete, Roewe i5 ale začíná na pouhých 67 900 yuanech, tedy asi 240 tisících Kč, přičemž momentálně je v akci možné jej pořídit o dalších 8 000 yuanů levněji. A i když se rozhodnete pro absolutní vrchol s automatem a veškerou výbavou, bavíme se pořád o ceně 89 900 CNY, to je asi 318 tisíc Kč - sleva 8 000 CNY platí i zde. Tp je neuvěřitelná láce, a tak není divu, že tohoto auta se jen v říjnu prodalo v Číně 21 021 kusů, více jak desetinásobek prodejů Octavie. To z něj činí 14. nejžádanější auto na tamním trhu vůbec.

Dodejme, že stejnou proměnou jako Roewe i5 prošla také elektrická varianta Ei5, která se od loňska prodává i v Evropě jako kombík MG5 EV. Neboť mateřský koncern SAIC správně pochopil, že nabízet Britům jim dobře známou značku je efektivnější než trvat na své vlastní. Dá se tedy předpokládat, že modernizace se nakonec dostane i na starý kontinent, jakkoliv se musíme ptát, kdy se tak stane a co přesně dostaneme. S benzinovou verzí sem zatím Číňané nevytáhli.


Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 1 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 01Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 2 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 02Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 3 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 03Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 4 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 04Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 5 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 05Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 6 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 06Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 7 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 07Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 8 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 08Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 9 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 09Škodě Octavia zatápí další levný konkurent z Číny, za 240 tisíc nabízí neuvěřitelné věci - 10 - Roewe i5 2021 ceny prodeje 10
Čínské Roewe i5 prošlo faceliftem, který vůz značně zatraktivnil, přitom mu ponechal mimořádně nízké ceny. Není tedy divu, že se prodává jako housky na krámě a Škodu Octavia poráží více než desetinásobně. Foto: Roewe

Zdroj: Roewe

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.