Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slovák odpovědný za klíčovou součást Tesly opustil firmu, pro automobilku je to další rána
15.7.2022 | Petr Prokopec
Bývá těžké si všimnout, že Teslu řídí vedle Elona Muska ještě někdo jiný, zrovna tento muž byl ale jedním z mála, kteří dostávali prostor i na firemních prezentacích. S tím je ale nyní konec, automobilku nadobro opustil.
Začíná se poněkud chaoticky budované impérium Elona Muska hroutit jako domeček z karet? Minimálně v případě Tesly to tak trochu vypadá. Marketingový génius totiž nedávno přiznal, že výrobce elektrických aut stojí a padá s autonomním řízením. O to překvapivější tedy bylo, když jen pár dní na to Tesla propustila 200 z 320 lidí, kteří měli na starosti systém Autopilot. Nyní však pro automobilku přichází ještě větší rána, její řady se totiž rozhodl opustit Andrej Karpathy.
Tento rodák ze slovenských Košic, který se s rodiči v 15 letech přestěhoval do kanadského Toronta, platí za geniálního vývojáře autonomních technologií. Pro Teslu začal pracovat v roce 2017 jako šéf divize zabývající se umělou inteligencí a během oněch pěti let se vypracoval na stěžejní postavu, která jako jedna z mála dostávala vedle Muska prostor i na firemních prezentacích. V březnu nicméně tento expert oznámil, že si potřebuje dát pauzu. Mnozí v Tesle se tak začali obávat toho, že automobilku opustí. A přesně to se nakonec i stalo.
„Bylo mi opravdu potěšením, že jsem během posledních pěti let pomohl Tesle dosáhnout jejich cílů. Během této doby se Autopilot vyvinul z pouhého udržování vozu v jízdním pruhu v technologii schopnou jízdy ve městě. Těším se, že výjimečně silný tým Autopilotu bude v této krasojízdě pokračovat. O to náročnější bylo rozhodnutí odejít,“ uvedl Karpathy s tím, že zatím nemá žádné konkrétní plány do budoucna. Tedy krom toho, že se chce dále věnovat umělé inteligenci.
Jak se zdá, Musk nejspíše o odchodu klíčové osoby věděl již delší dobu. A jelikož zřejmě rozchod neproběhl v nepřátelském duchu, objevil se šéf Tesly i na rozlučkové party pro Karpathyho. Všeobecně se pak očekává, že jeho náhradou se stane Ashok Elluswami, který byl šéfem týmu Autopilot ještě před příchodem slovenského experta. Tento post si pak sice ponechal i v posledních pěti letech, hierarchicky však spadal právě pod Karpathyho.
Tak jako tak jde pro Teslu o nemalou ztrátu, navíc v pro ni nadmíru klíčové divizi. Dost by nás přitom zajímalo, co konkrétně za odchodem nadmíru talentovaného Slováka stojí. Vůbec by nás ale nakonec nepřekvapilo, kdyby šlo o Muskovu nevyzpytatelnost a s tím spojené zmiňované propouštění. Pokud přitom šéf Tesly v Karpathyho nepřítomnosti vyhodil řadu jeho blízkých kolegů, pak hlava divize vyvíjející umělou inteligenci neměla důvod k návratu.
Lze už jen dodat, že Tesla tento týden představí novou verzi autonomního řízení FSD, v jejímž rámci by mělo dojít hlavně na nápravu chaotického odbočování vlevo. Od příštího týdne by pak tato verze měla být k dispozici i prakticky všem lidem, kteří systém používají. Zda ale skutečně dojde na zlepšení, to nám řeknou až následná videa, která bezesporu zaplaví Youtube. Kam se pak z Palo Alta vydá Karpathy, je zatím záhadou.


Andrej Karpathy byl pro Teslu klíčovou osobou, jenž vedle Elona Muska dostávala prostor i na prezentacích. Nyní se automobilku rozhodl opustit. Foto: Tesla
Zdroj: Andrej Karpathy@Twitter
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva