Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sportovní verze Lady Niva odhalila detaily. S o polovinu vyšším výkonem bude na stovce o 7 s dřív, bude to hlavně silniční stroj
12.2.2024 | Petr Prokopec
Podstatně víc, než se dosud tradovalo, se má změnit chystaná Lada Niva Sport. K podstatným modifikacím navíc nedojde jen u techniky, měnit se bude i vizuální pojetí a řadu modifikací schytá také interiér.
Pokud si koupíte Ladu Niva Legend, což je pochopitelně i dnes možné i na českém trhu, a to všem sankcím a omezením navzdory, můžete počítat s klasickým off-roadem, jehož kořeny sahají až do roku 1977. Od té doby se Niva po stránce vizuální změnila jen minimálně. Více novinek proběhlo pod kapotou, kde svou práci odváděl původně 1,6litrový čtyřválec. Ten byl nicméně s příchodem roku 1993 nahrazen modernější jedna-sedmou, která místo karburátoru používala jednobodové vstřikování od koncernu General Motors.
Tento motor je v prodeji dodnes, i proto jsou neskutečně významné změny, na které dojde u nově příchozí varianty Niva Sport. O tom se mluví již nějaký ten pátek, zatím však nebylo upřesněno, kdy toto provedení dorazí do prodeje. A mnoho se pak ve finále není ani o konkrétním naladění 1,6litrového motoru. Dosavadní informace jen naznačovaly, že půjde o agregát z Lady Vesta, jenž bude v osmiventilové verzi produkovat 106 koní, v šestnáctiventilové pak 126 koní.
Nově nicméně obvykle dobře informovaný novinář Pavel Atrošenko mluví o tom, že Niva Sport by měla převzít jednotku z Lady Granta Sport. O jedna-šestku pak sice půjde stůj co stůj, výkon by ovšem měl činit 120 koní. Ve srovnání se stávajícími 83 koňmi se nadále bude jednat o zhruba 50procentní nárůst, přičemž v nemalé míře by měl narůst rovněž točivý moment. V důsledku toho se změní jízdní dynamika, přičemž třeba zrychlení z klidu na stovku má z 19 sekund klesnout na nějakých 12 s.
Novinář z Toljatti dále zjistil, že Niva Sport se změní více, než se dosud očekávalo. A místo na terén se zaměří hlavně na silnici. Středový tunel totiž bude v jejím případě hostit pouze dvě hlavice namísto tří u standardní Lady Niva Legend. Redukční převodovku a uzávěru diferenciálu tedy nebude možné ovládat separátně, nýbrž najednou. Celý mechanismus byl přitom převzat z modernějšího SUV Niva Travel.
Co dalšího se změní? Počítat lze rovněž s mnohem bohatším standardem. Výbava má totiž zahrnovat sportovní přední sedadla, stejně jako volant z již zmíněné Lady Granta Sport. Ten bude stejně jako sedadla obšit kůží, trochu překvapivé je s ohledem na výše zmíněné začlenění šnorchlu pro sání motoru. Ani Niva Sport tedy zjevně nebude v terénu žádným ořezávátkem, zvládat by tedy měla jak brodění, tak třeba jízdu v pouštních dunách.
Lze už jen dodat, že základní Niva v Rusku startuje na 829 900 rublech, tedy na zhruba 213 tisících korun. Verze Sport pak možná bude i dvakrát dražší, z pohledu našince tak nadále zůstane koly pevně na zemi. Pro ruské zákazníky ovšem půjde již o trochu větší sousto, proto by výroba měla být limitována. Na kolik exemplářů ročně a jak dlouho výroba poté potrvá, je nicméně další z oříšků čekajících na své rozlousknutí.
Standardní Niva Legend počítá v kabině se třemi pákami, z nichž jedna je určena k řazení pětistupňového manuálu, zatímco druhá má na povel redukční převodovku a třetí uzávěru diferenciálu. U verze Niva Sport ale bude možné počítat pouze se dvěma. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz