Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zatímco včerejší snímek nevypovídal o zrovna nejlepší kvalitě znovuzrozené značky, dnes se dostavil jiný dojem. Přesto jsme z Preliatoru rozpačití.
O znovuzrození „nizozemšťana“ jménem Spyker jsme se zmiňovali již mnohokrát, naposledy konkrétně včera, kdy se ze Ženevy vyhrnula smršť novinek. Hovořili jsme o evoluci již mnohokrát viděného, o kusu s pochybnou kvalitou, pomalu o bojovníkovi s předem prohranou bitvou, ovšem stejně jsme ve skrytu duše přesto doufali, že realita bude jiná. Částečně tedy rozhodně je.
Prohlásit to lze po zveřejnění první salvy oficiálních fotek, která poukazuje na detailový fetišismus. Model C8 Preliator jakožto nástupce C8 Aileron přináší karoserii na hliníkovém prostorovém rámu plnou dramatických a rozhodně ne okoukaných tvarů s jistě výtečnou aerodynamickou účinností, kterou ve smyslu vyššího přítlaku podporují na prazích uchycená křidélka. Čistší proporce než u koncepční podoby B6 Venator, na níž byly k vidění například „žraločí“ žábry. Zádi dominují v nerezové oceli vyvedené, CNC stroji navržené svítilny z diod, které jsou k nalezení také na dalších místech. Fotografie ale prozradí o takových parádách více, zejména v interiéru je jich tak asi „na celý den pozorování“.
Pokročit tedy můžeme k motorovému prostoru, kde se nenachází žádná hybridní pohonná jednotka, nýbrž starší benzinový osmiválec z Audi RS6 (rok výroby 2002 až 2004). Výkonu 525 koní a točivého momentu vrcholícího hodnotou 600 Nm dosahuje C8 Preliator s pomocí dvojice turbodmychadel a na zadní kola přenáší parametry použitím manuálního šestikvaltu Getrag. Automatická převodovka se stejným počtem rychlostních stupňů bude potenciálním zákazníkům k dispozici za příplatek.
Jestliže se budeme bavit o dynamice, řeč přijde na typické zrychlování na stokilometrovou rychlost, která zabírá 3,7 sekundy, pročež maximum leží malinký kousek za hranicí 320 km/h. O deceleraci se stará brzdová soustava AP Racing se čtyřmi pístky viditelná skrze zhuštěná 19palcová kola. Za příplatek pak může být nahrazena karbon-keramickým řešením.
Nezní to špatně, některé detaily ale trochu nechápeme. Jak zjistili kolegové z holandského Autoblogu, Spyker svoje dílo ukazuje na pneumatikách z roku 2009, což naznačuje, že výstavní auto není staré jen morálně, ale i fakticky. Své naznačuje i zakrytý VIN-kód či certifikace spotřeba z roku 2008. To vše nás vrací k pochybnostem, zda nejde jen o naleštěný starý model - šéf firmy Victor Muller to nechtěl komentovat.
Muller se ale nechal slyšet, že automobilka má v plánu postavit pouze 50 jednotek. My dodáme, že jde o ambiciózní cíl u auta se základní cenou 324 900 Euro (cca 8,78 milionu Kč) u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, respektive 330 990 Euro (8,94 milionu Kč) - to pokud půjdete do automatické skříně ZF 6HP26A také již podstatně staršího data výroby. Zákazníci si budou moci vybrat ze 16 barev karoserie, včetně šedé Satin Jet či ještě výjimečnější Spyker Squadron GT2 z fotografií.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.














C8 Preliator živě v Ženevě, pneumatiky na autě jsou opravdu 7 let staré










Krásné detaily skoro až svádějí k zamyšlení, zda není Spyker C8 Preliator skutečně jen předraženou navoňenou bídou s technikou nejrůznějších starších modelů jiných značek
Zdroje: Spyker, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
