Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to
13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model C8 Preliator si 86 procent lidí objednalo s ručně řazenou převodovkou. Ta se dle šéfa firmy Victora Mullera vrací do módy, zvláště v USA.
Znovuzrození Spykeru bylo jednou z velkých událostí loňského roku. Letos pak nizozemská značka, aktuálně usídlená ve Velké Británii, představila dokonce i nový model C8 Preliator. Ten se sice od předchozí produkce designově i mechanicky příliš nevzdálil, nicméně na opětovný rozjezd bylo kupé více než podařeným dílkem. Zvláště když jsme v jeho útrobách nenašli spekulované elektrické ústrojí, ale starý dobrý 4,2litrový benzinový osmiválec.
Šéf značky Victor Muller nyní uvedl, že spalovacím jednotkám zůstane automobilka u sportovních vozů věrna i ve vzdálené budoucnosti, navzdory nemalému tlaku vlád po celém světě. Dle něj totiž „elektrické jednotky nejsou při jízdě příliš vzrušující. Pokud sporťákům či supersportům seberete V8 nebo V12, pak se budou prodávat velmi špatně. U elektromobilů nejsme schopni replikovat ten pocit, když ve voze s manuálem vypnete ESP.“
Poslední slova o ručně řazené převodovce jsou přitom nadmíru důležitá, neboť kromě spalovacích motorů hodlá být Spyker věrný i těmto skříním. Muller naznačuje, že manuály se vrací do módy, neboť 86 procent lidí, kteří si objednali nový model C8 Preliator (jde o 43 zákazníků z padesáti), sáhlo právě po této převodovce. „Ukazuje se tak, že je nemožné předvídat, jakým směrem se trh vydá.“
Dále Muller dodává, že polovina kupců pochází ze Spojených států, kde je manuál módní záležitostí. Ve srovnání s ostatními trhy totiž v USA jen málokdo umí ovládat řadicí páku. Ta je proto více „cool“. Nicméně dle šéfa Spykeru veškerá tato slova platí jen v případě, jsou-li vyřčena na adresu sporťáků. U SUV, jež chce firma představit ještě letos, platí jiná pravidla.
„Pokud řídím SUV, nevadí mi tichý motor. Elektrická jednotka je tedy v tomto případě snáze prodejná,“ dodává Muller, s jehož slovy se můžeme prakticky do puntíku ztotožnit. Jsme přitom zvědavi, zda u nich rovněž setrvá nebo jestli dojde časem k přehodnocení názoru. O tom ale nejspíše rozhodne trh.












Spyker C8 Preliator žádají zákazníci hlavně s manuální převodovkou, která se dle šéfa firmy vrací znovu do módy, zvláště ve Státech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 11 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
