Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nový Ford Focus s tím předchozím. Je aspoň v něčem hezčí?
12.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu vzbuzuje spíše negativní reakce, i když z některých úhlů či zevnitř vypadá zajímavěji než třetí generace. Koukněte se ale na tu příď.
Není pochyb o tom, že největší automobilovou novinkou tohoto týdne je čtvrtá generace Fordu Focus. Zatímco však u předchůdců byl během premiéry slyšet alespoň tlumený aplaus, nyní tu máme spíše rozpaky. Modrý ovál se rozhodl, že pojetí vozu podstatně změní a i když je na první pohled zjevné, že jde o novinku, při absenci loga automobilky by řada lidí vůz zaměnila za hatchback některého z asijských výrobců. A to pro americkou automobilky nikdy nemůže být dobrá vizitka.
Pravda, design nemá na jízdní chování zrovna velký vliv. Navíc Ford provedl řadu technických změn, které mají novou generaci vrátit na špičku segmentu - máme tu zcela novou platformu s delším rozvorem a kratšími převisy, jenž navíc větší měrou používá vysokopevnostní ocel a hliník. Hmotnost tedy zamířila dolů a bezpečnost nahoru, stejně jako vnitřní prostor.
Problémem ovšem je, že zákazníky dnes nepřitahuje ani tak jízdní chování, jako právě design. A pokud je to něco z techniky, pak jde o motor. V druhém ohledu nemá Focus mnoho co nabídnout, když dnes klíčové benzinové motory jsou jen tříválce, které nikdy nemohou být opravdu dobré. A design... Na ten si dnes posvítíme srovnáním s předchozí generací tohoto model. Z toho je teprve patrné, kolik se toho změnilo a i když Ford nevyrukoval s opravdu masivními změnami, mnohé pozměněné detaily dávají vozu docela jinou tvář.
Začneme u přídě, kde jsme se dočkali nové masky, světlometů i nárazníků s agresivně stylizovanými bočními „kapsami“. Jakkoliv přitom tyto prvky měly čelní partie maximálně zdramatizovat, jejich vedlejším efektem je i jistá zavalitost. Ona maska totiž není úzká a široká jako dříve, ale spíše vyšší. Méně protažené jsou i světlomety, přičemž dojem spíše vysokého než širokého vozu umocňuje i uskupení nárazníku. Tohle se zkrátka moc nepovedlo.
Přesunout se můžeme na boky, kde v kritice nebudeme pokračovat. Právě naopak máme pocit, že toto je nejlepší pohled, jaký nový Focus nabízí. Pravda, je vidět značná inspirace Mazdou 3, BMW řady 1 či Lexusem CT200h, zejména pak v zadní části, nicméně i díky jen zvolna stoupající linii oken a méně zaoblené střeše tu máme siluetu tradičních hatchbacků. Nápomocen je tomu již zmiňovaný prodloužený rozvor, stejně jako snížená výška.
V pozitivním duchu budeme pokračovat rovněž u zádě, kde protažená světla a níže posazený difuzor napomáhají snížit zavalitost karoserie i její výšku. Ford se navíc rozhodl usadit název modelu pod své logo, čímž do značné míry nahradil chromový pásek, jenž mnohá konkurence aktuálně používá k propojení světel. To napomáhá optickému rozšíření, stejně tak ovšem nový Focus působí hodnotnějším dojmem.
Ve finále tu máme interiér, který působí pro změnu „uklizenějším” dojmem. U minulé generace se náhle zdá, jakoby designéři Fordu vždy na nějaký prvek zapomněli - a když své dílo představili vedení, to je vyhodilo s tím, že je zapotřebí přidělat ještě ovládání klimatizace, audio systému a podobně. Návrháři proto vždy část své práce vygumovali a doplnili, výsledkem čehož je nevzhledný mišmaš.
Jak je tedy patrné, nová generace tu předchozí převyšuje v pozitivním slova smyslu, a to jak zevnitř, tak i zvenčí v případě boků a zádě. Naneštěstí dominantou každého auta je především jeho příď, a ta zkrátka tentokrát nevypadá příliš vábně. Je možné, že na vás působí zcela jinak, ostatně pohled na design je vždy ryze subjektivní. I proto jsme vlastně hodně zvědavi, jak si nový Focus povede.
Pomoci mu mohou ceny, které známe už i v případě českého trhu. V tomto ohledu má Focus trumfy na své straně, neboť zde startuje o nějakých 60 tisíc korun níže než Škoda Octavia, což není zanedbatelné. Nový Focus tedy nakonec nemusí mít až tak těžký život - další měsíce a roky ukážou, jak moc se zákazníkům trefil do noty.








Nový Ford Focus je prakticky ve všech ohledech pohlednější než předchůdce. Výjimkou jsou čelní partie, které jsou ale naneštěstí ty dominující, jenž ve vás nakonec zanechají určující dojem - a ten tedy není zrovna pozitivní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 2 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 4 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 5 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 7 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1