Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper ACR 2014: nová ostrá Zmije se rýsuje, naráží ale i na odpor Fiatu
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhový Viper ACR chce v další generaci nabídnout lepší pneumatiky i vyšší výkon. Realizace amerických plánů má ale překvapivé italské limity.
Není tomu dlouho, co americký magazín Motor Trend uspořádal klání mezi dvěma výjimečnými americkými sporťáky. V jeho rámci se pak stalo nečekané - postarší generace Chevroletu Corvette ZR1 porazila zcela nový SRT Viper, přes nepatrně vyšší výkon zmije (647 versus 649 koní) i její úplně nová konstrukce. Podle šéfa SRT Raplha Gillese za to prý mohla hlavně neschopnost pilota dostat z Viperu maximum, podle nejnovějších informací by ale na vině mohly být i pneumatiky. Viper totiž používá obutí od Pirelli, zatímco Corvette sází na lepivější Micheliny. Automobilka tak již začala tlačit na dodavatele, aby pro chystanou okruhovou verzi ACR bylo k mání něco lepšího, jinak nová Zmije zlaté vavříny očividně nezíská.
Ptáte se, proč SRT jednoduše neosloví francouzského giganta namísto Italů a Viper neosadí pneumatikami Pilot Sport Cup? V kuloárech se proslýchá, že Michelin své obutí nemůže sportovní divizi Chrysleru oficiálně prodávat a že si toto omezení prosadil právě konkurenční Chevrolet, aby si jeho Corvette udržela svou výjimečnost. Dokážeme si ale představit i důvod přesně opačný - že si Pirelli coby italská firma prosadila exkluzivní partnerství s Fiatem, pod jehož křídla nyní Chryslet a tedy i SRT spadá.
Možná cesta je každopádně jen jedna a Pirelli s SRT aktuálně usilovně testují vhodné obutí, přičemž k odladění mají přibližně dvanáct měsíců. Nový Viper ACR by totiž měl mít premiéru někdy v příštím roce, kdy kromě lepších pneumatik předvede také větší brzdy, stavitelné tlumiče, tužší pružiny a stabilizátory, snížený podvozek, nižší hmotnost a také aerodynamičtější karoserii. Mimo to by si vedení SRT přálo i vyšší výkon, ale v tomto ohledu naráží Viper podruhé.
Za klacky pod nohama ale tentokrát může mateřský Fiat. Především Ferrari chce v rámci koncernu stát vždy na vrcholu, což by s navýšením výkonu Viperu nebylo možné. Již standardní verze totiž dosahuje stejného poměru výkonu a hmotnosti jako Ferrari F12 Berlinetta a jakkoli to není jediný určující faktor pro výslednou dynamiku, Ferrari nechce být předstiženo ani ve smyslu tohoto papírového údaje. Pokud tedy má nový SRT Viper ACR dostat také vyšší výkon, bude muset být vedení značky při jednáních s Fiatem opravdu přesvědčivé, nebo bude muset Ferrari udělat současně to samé...
Předchozí generace Chrysleru Viper ACR používala lepivé pneumatiky od Michelinu, v novém provedení si prý bude muset poradit bez nich
Nový SRT Viper již ve standardu používá obutí od Pirelli. To však zjevně podráží jeho schopnosti
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před hodinou - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 2 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 4 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva