Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem
3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka sází na elektromotor snoubící se s benzinovým tříválcem. SUV s údajným dojezdem 650 km ale zatím do výroby nemíří.
Pro korejskou automobilku se první polovina letošního roku nesla především v duchu nové generace modelu Rodius. Jen tímto modelem by ovšem SsangYong být živ nemohl, a proto na různé autosalony dorazila i řada konceptů naznačujících, že dalšího nejošklivějšího auta světa bychom se od této značky již v budoucnu nemuseli dočkat. Nejnovější rozšíření portfolia, které se představilo na jihokorejském veletrhu ENVEX, ovšem do tohoto ranku nepatří. Jde totiž „jen“ o hybridní verzi již dobře známého kompaktního SUV Korando.
I přes oficiální představení ovšem Korejci příliš detailů ke své novince nezveřejňují, což má spojitost se sériovou výrobou. Podle všeho bychom se jí totiž jen tak dočkat neměli, SsangYong ji jen prezentoval korejskému Ministerstvu životního prostředí, které projekt do značné míry zainvestovalo. To jako důkaz, že peníze nebyly jen tak vyhozeny oknem.
Je přitom otázkou, nakolik se produkční verze (pokud se tedy stane skutečností) bude od výstavního exponátu lišit. Aktuálně totiž nabízí hybridní ústrojí, jež se dá snadno přirovnat k námi otestované pohonné jednotce Opelu Ampera. Jen s tím rozdílem, že Korejci k výrobě energie pro elektromotor naladěný na 136 koní využívají pouze tříválec (samozřejmě benzinový) o výkonu 50 koní.
Veškerá elektřina se přitom skladuje v lithium-polymerových bateriích, jejichž kapacita se dle zdrojů pohybuje od 14 do 16 kWh. To by přitom podle značky mělo stačit na dojezd 150 km, další porci pěti set kilometrů pak vůz zvládne urazit při zapojení zmiňovaného tříválce. Tím veškeré dostupné informace končí, více tak budeme moci informovat zřejmě až s blížícím se zahájením výroby. Tedy pokud k němu dojde.






Hybridní SsangYong Korando C EV-R slibuje kombinovaný dojezd 650 km, do výroby ale zatím nemíří
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
dnesUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 5 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 6 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 8 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 9 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.03. 12:27 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.03. 12:26 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.03. 10:56 - M.Z.
- Onboard videa 09.02. 20:22 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 09.02. 16:16 - Carrert93