Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem
3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka sází na elektromotor snoubící se s benzinovým tříválcem. SUV s údajným dojezdem 650 km ale zatím do výroby nemíří.
Pro korejskou automobilku se první polovina letošního roku nesla především v duchu nové generace modelu Rodius. Jen tímto modelem by ovšem SsangYong být živ nemohl, a proto na různé autosalony dorazila i řada konceptů naznačujících, že dalšího nejošklivějšího auta světa bychom se od této značky již v budoucnu nemuseli dočkat. Nejnovější rozšíření portfolia, které se představilo na jihokorejském veletrhu ENVEX, ovšem do tohoto ranku nepatří. Jde totiž „jen“ o hybridní verzi již dobře známého kompaktního SUV Korando.
I přes oficiální představení ovšem Korejci příliš detailů ke své novince nezveřejňují, což má spojitost se sériovou výrobou. Podle všeho bychom se jí totiž jen tak dočkat neměli, SsangYong ji jen prezentoval korejskému Ministerstvu životního prostředí, které projekt do značné míry zainvestovalo. To jako důkaz, že peníze nebyly jen tak vyhozeny oknem.
Je přitom otázkou, nakolik se produkční verze (pokud se tedy stane skutečností) bude od výstavního exponátu lišit. Aktuálně totiž nabízí hybridní ústrojí, jež se dá snadno přirovnat k námi otestované pohonné jednotce Opelu Ampera. Jen s tím rozdílem, že Korejci k výrobě energie pro elektromotor naladěný na 136 koní využívají pouze tříválec (samozřejmě benzinový) o výkonu 50 koní.
Veškerá elektřina se přitom skladuje v lithium-polymerových bateriích, jejichž kapacita se dle zdrojů pohybuje od 14 do 16 kWh. To by přitom podle značky mělo stačit na dojezd 150 km, další porci pěti set kilometrů pak vůz zvládne urazit při zapojení zmiňovaného tříválce. Tím veškeré dostupné informace končí, více tak budeme moci informovat zřejmě až s blížícím se zahájením výroby. Tedy pokud k němu dojde.






Hybridní SsangYong Korando C EV-R slibuje kombinovaný dojezd 650 km, do výroby ale zatím nemíří
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 8 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
