Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli: korejský Captur plně odhalen, v prodeje bude od června
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka SsangYongu bude zpočátku k mání jen jako předokolka. Posléze však dorazí diesel, systém 4x4 a dokonce i přeplňovaný tříválec.
Příchod korejského crossoveru byl avizován již v loňském roce, přičemž krátce po Vánocích se na internetu objevily první snímky a informace. Ty však byly pouze rámcové a neodhalily, co máme očekávat v motorovém či zavazadlovém prostoru. Nyní ovšem došlo na oficiální představení, pročež si můžeme veškeré neznámé oblasti projít do posledního šroubku. Začít přitom můžeme prohlášením SsangYongu, že nový model Tivoli je „výsledkem 42měsíčního vývoje a investice 350 miliard korejských Wonů (cca 7,55 mld. Kč).
Novinka stojí za zcela nové platformě, která je první svého druhu od chvíle, kdy automobilku převzal indický gigant Mahindra. Na délku vůz měří 4,2 metru, pročež je o pět centimetrů kratší než klíčový rival Nissan Juke. Do zavazadlového prostoru pak pobere 423 litrů, což pro změnu představuje o třicet litrů menší porci, než jakou naložíte do Renaultu Captur. Oba modely chce ovšem SsangYong převálcovat kvalitou interiéru.
Do kabiny ovšem nahlédneme až za malou chvíli, nejprve se zastavíme pod kapotou. Zde bude možné od června sáhnout po 1,6litrovém benzinovém motoru, který produkuje 126 koní. Ty má na přední kola přenášet buď standardní šestistupňový manuál nebo příplatkový šestistupňový automat od Aisinu. Do konce roku by ovšem SsangYong měl nabídku rozšířit také o 1,6litrový diesel a pohon všech kol.
Jízdní dynamika či spotřeba bohužel známy nejsou, podle předchozích informací by však benzinový agregát neměl emitovat více než 160 gramů CO2 na kilometr a u dieselu máme počítat maximálně se 140 g/km. Tím ale informace týkající se motorů končí, zamířit tedy můžeme k podvozku, který vpředu používá vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku.
Přesunout se můžeme do kabiny, která by již v základní výbavě měla být působivě vybavená. V rámci bezpečnosti máme očekávat sedm airbagů včetně kolenního, mimo to pak dorazí i dešťový senzor, vyhřívaný volant a sedadla, přední a zadní parkovací senzory či zpětná kamera. Opomenut pak nebude ani tempomat či automatická světla.
S vyššími úrovněmi bude spjat sedmipalcový dotykový displej a také kontrastně lakovaná střecha, kromě toho ovšem má Tivoli nabídnout i celou řadu doplňků, jimiž si budete moci crossover upravit dle své fantazie. S ohledem na zaměření na mladší klientelu pak asi nepřekvapí ani přítomnost portů na USB, HDMI či možné spárování s mobily.
Ceny na britském trhu se mají pohybovat v rozmezí 13 000 a 20 000 GBP (465 000 až 715 000 Kč), přičemž za první cifru dostáváte předokolku s benzinovým motorem a manuálem, zatímco druhá je spojena s dieselem, systémem 4x4, automatem, 18palcovými litými koly, navigací TomTom a koženým čalouněním.
Tím ovšem se SsangYongem Tivoli nekončíme, poslední zmínku můžeme věnovat dalšímu chystanému rozšíření nabídky. Korejci totiž momentálně pracují na 1,2litrovém přeplňovaném tříválci, který je určen zejména pro evropské trhy. Očekávat tedy můžeme razantní - i když jen papírové - snížení emisí.





















SsangYong Tivoli bude k mání s nemalou individualizací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
před 28 minutamiAutomobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před hodinouŠéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
před 3 hodinamiFirma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
před 4 hodinamiK mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva