Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie ukázala, kdo dnes vlastně kupuje nová auta, výrobci míří úplně špatným směrem
31.12.2021 | Petr Prokopec
Když se podíváme na způsob, jakým automobilky prezentují své nové modely a jaké prodejní kanály preferují, je jasné, že v centru jejich pozornosti jsou mladí lidé. Kdo dnes ale nová auta reálně kupuje? Alespoň ve Velké Británii už jde dominantně o důchodce.
Mileniálové, tedy lidé narození v letech 1982 až 2000, jsou první generací, která vyrostla na internetu. Zároveň jsou první generací, která se příliš nehrne na automobilovou scénu. Značná část si totiž udělala řidičský průkaz o poznání později než předchozí Generace X, kam spadají lidé narození v šedesátkách, sedmdesátkách či na počátku 80. let minulého století. Navíc často více než na vlastní auto spoléhají na služby typu Uber. Rozhodně tedy nejde o klientelu, na kterou by automobilky měly cílit. Nicméně přesně to výrobci činí.
Nezdá se, že by šlo o správnou volbu. Už dříve se mluvilo o tom, že typickými kupci nových aut jsou dnes staří lidé a britská společnost Autovia došla ve své studii prakticky k témuž závěru. Největší cílovou skupinou kupující nová auta byly alespoň ve Velké Británii v uplynulých dvou letech ženy ve věku 56 let či starší, které následují ještě starší muži. Dle studie mají tedy výrobci největší šanci se svými produkty oslovit důchodce, což se příliš neslučuje jak se stále agresivnějším designem, tak s interiéry napěchovanými moderní technikou.
Autovia dále zjistila, že 13 procent lidí před koupí odmítlo testovací jízdu, což není zase tolik. A jen 11 procent svůj vůz koupilo přes internet, což je na dobu lockdownů a dalších omezení přímého prodeje též nevelké číslo. Jistě, trend je v tomto smyslu rostoucí, ale od chvíle, kdy by typickým kupcem auta byl mladý člověk s mobilem v ruce, který přes smartphone ovládá polovinu svého života, jsme zjevně na hony vzdáleni.
Do choutek mileniálů se jinak automobilky trefují. Dle výzkumu Pew Research Center již v roce 2019 mělo 93 procent smartphone a vítá nakupování online. Průzkum dále ukázal, že těmto lidem rovněž vyhovují virtuální premiéry nových aut, jimž dávají přednost před návštěvou autosalonů. A dle zjištění Autovia lidé, kteří koupili svůj vůz online, mnohem pravděpodobněji doporučí danou značku, zatímco zákazníci, kteří navštívili showroom, mají stále větší problém s doporučením dealera.
Zajímavé je pak zjištění Pew Research, jenž se týká sítě Pinterest. Její automobilovou část měsíčně aktivně využívá více než osm milionů uživatelů, z nichž 55 procent věnuje daleko větší pozornost své uhlíkové stopě. To vysvětluje, proč Volkswagen uzavřel s Pinterestem partnerství a své elektromobily představuje právě zde, přičemž uživatelé si vůz mohou nejen zakoupit, ale rovněž vyzkoušet v rámci virtuální „testovací jízdy“.
To všechno zní pěkně, problémem ale zůstává výše zmíněné - tito lidé nová auta nekupují, ať už z jakéhokoli důvodu. Těžiště prodejů se i podle dřívějších studií už léta přesunuje k těm starším, kteří jsou dnes jasně nejpravděpodobnějšími kupci nových vozů. Jejich průměrný věk je nejvyšší v historii a stále roste. Pochopitelně, i mileniálové jednou zestárnou a pravděpodobně si udrží své současné návyky, pak se strategie některých automobilek mohou vyplatit. Nyní ale výrobci míří na špatný terč a může to být jedním z vysvětlení, proč prodeje nových aut klesaly i v době, kdy jich bylo dost.




Výrobci se při prodeji aut stále více zaměřují na mladé lidi a prodej aut přes internet. Nová auta ale stále více kupují starší lidé, ve Velké Británii už jde dominantně o důchodce. Ilustrační foto: Peugeot
Zdroj: Autovia, Pew Research Center
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 3 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 2 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 3 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 4 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 6 hodinamiUnikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva