Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie ukázala, jak rychle jezdí Němci po dálnicích, limit nechtějí ani voliči Zelených
17.7.2020 | Petr Prokopec
Přáním aktivistů je dostat německé dálnice do latě s ostatními zeměmi EU a častým argumentem přitom, že rychleji lidé stejně nejezdí či jezdit nechtějí. Ani jedno neodráží realitu.
Část německých politiků se již léta pokouší na tamních dálnicích zrušit neomezenou rychlost. Pokud by totiž dle jejich názoru byl zaveden konkrétní limit korespondující se zbytkem Evropy, mělo by dojít na zvýšení bezpečnosti i snížení emisí. Žádná průkazná studie naznačující takový výsledek ale neexistuje, navíc německé dálnice jsou statisticky vůbec nejbezpečnější v Evropě. Tedy i bezpečnější než ty, na nichž limity platí a jsou s různou intenzitou vymáhány. Nicméně zejména levicově uvažující politici na západ od našich hranic evidentně usoudili, že mají tu moc poručit i větru dešti, a tak soustavně zkouší, jak moc se jim povede utáhnout šrouby.
Má ovšem jejich touha oporu v chování německých motoristů? To ani zdaleka, jak naznačuje nová studie, za kterou stojí web Autoscout24. Ta odhalila opravdu zajímavá data. Většina Němců se totiž po domácích dálnicích prohání v průměru rychlostí až (tedy nikoli průměrnou rychlostí, ale průměrným maximem) 194 km/h. To opravdu již není nízká rychlost, přičemž studie de facto naznačuje, že takové Volvo bude mít s omezovačem nastaveným na stoosmdesátku v Německu problém nezklamat.
A to se bavíme jen o většině, další významné skupiny řidičů zachází ještě dál. Každý desátý člověk totiž uvedl, že jezdí tempem až 240 km/h či vyšším. V případě mužů jde dokonce o 25 procent z nich, přičemž průměrným přiznávaným u pánského publika je 207 km/h. Ženy pak sice tímto směrem míří méně často, ovšem ani ty nelze brát jako mobilní šikany. Průměrně přiznávaná maximální rychlost využívaná něžným pohlavím totiž v Německu činí oněch „volvovských“ 180 km/h.
Rozdíly panují i v případě věku, neboť k dvoustovce a přes ní se vydávají hlavně motoristé mezi třicátým a padesátým věkem života. V případě mladších motoristů ovšem rychlostí 240 km/h či více jelo pouze 12 procent, u starších se pak jedná o 16 procent. Naopak pouze 5 procent lidí odpovědělo, že maximem na Autobahnu byla v jejich případě stotřicítka, jenž platí ve většině evropských zemí, či ještě mnohem nižší tempo.
Pokud si přitom uvědomíme, že na zavedení dálničního limitu tlačí hlavně Strana zelených, která v loňských eurovolbách získala 20,5 procenta, pak je zjevné, že proti návrhu jsou i podporovatelé této partaje. Její šéf Robert Habeck by si tak měl dávat velký pozor na svá slova, dle kterých by jeho prvním aktem v případě účasti na vládě bylo právě zavedení dálničního limitu. Čím častěji je totiž bude pronášet, tím menší šanci na jejich realizaci bude mít - přímo anketa provedená mezi příznivci Zelených na Facebooku totiž ukázala, že pro limit je pouhých 13 % z nich - 87 procent je proti jakémukoli limitu.
Dodejme už jen, že Habeck je navíc ještě relativně rozumně smýšlejícím „zeleným“, neboť na Autobahnech navrhuje onu stotřicítku. Část partaje volá po stodvacítce, což je rychlost, která by zřejmě na německých dálnicích způsobila nekonečné kolony - čím pomaleji po nich lidé pojedou, tím více času na nich stráví. A jejich kapacita má blízko svým limitům už dnes, natož pak s nižšími rychlostmi.

Po dálničních limitech v Německu zjevně touží pouze politici a aktivisté. Běžní motoristé jsou proti, a to i když jde o voliče strany zelených, která za ně horuje. V průměru se totiž po Autobahnech pohybují rychlostí až 194 km/h. Screenshot: Fraktion DIE LINKE@Facebook
Zdroje: Autoscout24, Focus
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nejnovější články
Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
před hodinouČínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
včeraModerní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
včeraTato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB