Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Impreza Sport Hybrid je druhá hybridní vlaštovka značky, má 162 koní
26.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Momentálně je hybridní Impreza k dostání pouze v Japonsku, kde nabídne kombinaci 162 koní a spotřeby nižší než 7,8 litru na sto kilometrů.
Tuzemská nabídka značky Subaru počítá pouze s benzinovým nebo dieselovým pohonným ústrojím. Pokud ovšem zamíříte za oceán, a je vlastně jedno, jestli na východ či na západ, pak můžete sáhnout také po hybridním modelu XV. K této první vlaštovce se aktuálně přidává i druhá, jež na sebe bere podobu standardního Subaru Impreza. Zapomenout tedy můžeme na zvýšený podvozek nebo černě lakované plastové lemy ve spodní části karoserie.
Tím de facto zásadní rozdíl mezi oběma modely končí, neboť oba podepírá tatáž platforma. Počítat tedy můžeme rovněž s identickým ústrojím, které spojuje dvoulitrový benzinový boxer s elektromotorem naladěným na 14 koní. Celková síla soustavy přitom počítá se 162 koňmi a 220 Nm točivého momentu, což oproti benzinovému XV (150 koní a 196 Nm) představuje jen malý nárůst.
Veškerou výkon může na všechna čtyři kola přenášet pouze převodovka CVT, neboť výše zmiňovaný elektromotor je její součástí. K dispozici alespoň již ve standardu máte pádla řazení pod volantem, mimo to nechybí ve výčtu mechanických komponentů také elektronická kontrola stabilizace a trakce. Zmínit bychom pak ještě měli udávanou spotřebu, která u hybridního XV činí 7,8 l/100 km.
Dá se přitom předpokládat, že Impreza Sport Hybrid by danou žíznivost měla ještě snížit, a to právě díky odlišné světlé výšce. Přesné parametry pro tento model však automobilka nezveřejnila, známy nejsou ani data týkající se jízdní dynamiky či ceny. Víme ovšem tolik, že do prodeje zamíří novinka v Zemi vycházejícího slunce letos v létě.
Zda automobilka bude svou druhou hybridní vlaštovku nabízet i mimo domovinu, to je opět otázka do pranice. Dá se však předpokládat, že na americký trh vůz zamíří. Od standardní Imprezy jej přitom zvenčí bude odlišovat aerodynamičtější čelní maska, nové jsou pak i boční prahy a zadní světlomety. Tím ale odklon od základu končí.





Subaru Impreza Sport Hybrid je druhým vozem japonské značky s alternativním ústrojím. I tentokráte by přitom pod kapotou mělo pracovat 162 koní
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
dnesUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 6 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 8 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 9 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 11 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.03. 12:27 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.03. 12:26 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.03. 10:56 - M.Z.
- Onboard videa 09.02. 20:22 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 09.02. 16:16 - Carrert93