Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru se chce s další novinkou vrátit na pozice, které před léty opustilo
14.12.2020 | Petr Prokopec
Špičková Subaru měla po léta pověst technologicky výjimečných aut, v posledních letech to ale tak úplně neplatí. Nové WRX STI chce ale znovu posouvat hranice, proto vyfasuje motor 2,4 turbo, 400 koní a agresivní vzhled.
Pokud jste ještě před nějakými 15, 20 léty chtěli opravdu ostrý kompakt schopný trápit dynamikou i lecjaký supersport, mohli jste vyrazit jen ke dvěma výrobcům - k Mitsubishi a k Subaru. Jejich Lancery Evo resp. Imprezy WRX STI zrozené v žáru rallyových bitev představovaly ve svých třídách něco technologicky zcela mimořádného, čemuž se skutečně nemohlo nic rovnat. Auta jako ostré Golfy už existovala tehdy, vedle zmíněných japonských bijců ale neohromila dynamicky ani emotivně.
Tyhle časy jsou pryč. Ani jedna ze značek už nepůsobí v nejvyšších patrech světových rallye a auta nižší střední od té doby učinila ohromný pokrok, kterému Japonci nebyly s to sekundovat. Ostré Lancery už neexistují vůbec a Impreza WRX hraje spíše na city než na rozum. Okouzlit svým charakterem pořád dovede, dynamicky ji ale ujel vlak. Když jsme ji v roce 2014 postavili proti Octavii RS TSI, ukázalo se nejlépe, o kolik efektivněji umí moderní auta konkurenčních značek dolovat dynamiku z dostupného výkonu. A kdybychom vedle ní postavili plně srovnatelný VW Golf R, neškrtla by si.
Právě to chce ale nyní Subaru změnit a v případě další generaci WRX STI slibuje, že bude znovu posouvat hranice technických a výkonnostních možností. Je otázkou, zda se ji dočkáme i v Evropě, neboť třeba nové BRZ se tu už s ohledem na utahující se smyčku regulací EU prodávat nebude. Nová generace ale tak či onak přijde a podle všeho bude mít co nabídnout.
Nové modely WRX a WRX STI mají vyfasovat stejný motor, jako BRZ, tedy 2,4litrový boxer, nicméně zatímco v kupé odvádí svou práci atmosférické provedení, zde by opětovně došlo na přeplňování. V případě STI tak má výkon mohl narůst na 400 koní a točivý moment dokonce na 490 Nm. Očekávat tedy můžeme opravdu působivé zrychlení i velmi zajímavou maximálku.
Na adresu novinek se již vyjádřilo australské zastoupení japonské značky, které má čerstvě na kontě předání již desetitisícího exempláře WRX STI. Nové WRX, tedy slabší z očekávaná dvojice, by se mělo objevit již v dubnu příštího roku, kdy bude debutovat. Do prodeje nicméně provedení s méně potentní verzí agregátu zamíří až někdy na podzim 2021.
V případě STI se fanoušci musí obrnit ještě větší trpělivostí, premiéra naplánována až na červen 2022. Nabušenou 2,4litrovou jednotku by v té chvíli měl doplnit vzhled inspirovaný konceptem Viziv Performance STI, jenž se ukázal v lednu 2018 na autosalonu v Tokiu. Novinka tak má své předchůdce překonat nejen dynamikou či efektivitou hnacího ústrojí, ale také mnohem agresivnějším vzhledem. Pokud tedy Subaru dodrží, co nyní naznačuje.




Nové Subaru WRX STI má vzhledově vycházet z konceptu Viziv Performance STI, který se předloni ukázal na autosalonu v Tokiu. To nejzajímavější se ale bude skrývat pod jeho hávem. Foto: Subaru
Zdroj: Motor1
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před hodinouDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 2 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB