Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Stella 2013: velký facelift pro malé Subaru
27.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern FHI uvede počátkem příštího roku na domácím trhu modernizovaný kei car Subaru Stella, který dorazí ani ne dva roky po premiéře původní verze.
Miniaturní Subaru Stella pochází ze stejné rodiny strojů japonské kategorie kei cars, jako jeho sourozenci Pleo nebo Sambar. Jeho druhá generace, vycházející v rámci kooperace koncernů Toyota a Fuji Heavy Industries z Daihatsu Move páté generace, je na trhu pouze od května 2011, je proto docela překvapivé, jak výrazným faceliftem momentálně prošla.
Vnější rozměry Stelly (italsky hvězda, což je odkaz na souhvězdí Plejády v logu Subaru) se nemění. Autíčko je dlouhé 3 395 mm, široké 1 475 mm, vysoké 1 620 mm a jeho rozvor činí 2 455 mm. Malé Subaru má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu pak torzní tyč nebo víceprvkové zavěšení v závislosti na typu pohonu a jeho hmotnost se podle výbavy pohybuje od 810 do 890 kg.
O pohon předních nebo všech kol se stará tříválec EN07X s rozvody DOHC, objemem 658 cm3 a buď jej můžete mít v atmosférické, nebo přeplňované verzi. Výkon přirozeně plněného motůrku dosahuje 64 koní při 7 200 ot./min., druhý model má stejný výkon, nicméně produkovaný při 6 000 otáčkách za minutu.
Modernizace pro rok 2013 vozu přinesla stop-start, standardně dodávané odvětrávané přední kotouče, pozměněné odpružení zadní nápravy, novou příď s přepracovaným nárazníkem a u lépe vybavených modelů Custom i s LED anebo kupříkladu systém detekce překážek - první stručné informace nespecifikují, zdali jde o techniku pouze upozorňující na možné riziko srážky, nebo aktivní technologii zasahující do brzd.
Zahájení prodeje modernizovaného Subaru Stella startuje na japonském trhu již 5. ledna a co je nám známo, do Evropy se ani po faceliftu nechystá. Místo něj je možné na některých trzích pořídit malý hatchback Trezia.












Stella je ve svých základech Daihatsu Move a patří do segmentu městských aut japonské třídy kei cars
Zdroj: Autoblog Spain
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 7 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včera
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha R9: poslední samuraj 14:37
- V Aragónu bez Ai Ogury včera 22:13
- Pre GoPro Grand Prix of Aragon včera 11:55
- Další vítězství Michaela Dunlopa 4.6.2025
- Twiny vyhrál Michael Dunlop, 18. Dokoupil 3.6.2025
Nejčtenější články
Firma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
8.5.2025Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
8.5.2025Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
8.5.2025Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
8.5.2025Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
9.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva