Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX 2013: koncept čistého WRX předčasně odhalen
26.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) První samostatné WRX vyvíjené bez přívěsku jménem Impreza je venku. Teď už vám jej můžeme představit i zcela oficiálně.
Doplněno 27.3., 23:50: Na fotografie nové studie koncernu FHI jsme měli možnost podívat se už včera, těsně před startem newyorského autosalonu, kde má vůz právě svou světovou premiéru. Předpokládali jsme, že dnes Subaru zveřejní detailní popis včetně technických parametrů, ale hlavně vysvětlí, co lze od konceptu WRX očekávat do budoucnosti.
Jak se zdá, naše předpoklady byly poněkud optimistické. Automobilka tiskovou zprávu sice vydala, odhaluje ale jen minimum podrobností. Předně jsme se dověděli, že Subaru svůj koncept nepopisuje jako „předprodukční vůz“, nýbrž říká, že „ukazuje příští stylistický směr, kterým se bude ubírat budoucí generace modelu WRX“.
Koncept Subaru WRX je nižší a širší než v současnosti prodávané WRX STi, což je dost možná podobná snaha o extrémní snížení těžiště jako u zadokolky BRZ. Nasvědčoval by tom rovněž fakt, že nízká střecha byla vyrobena z karbonového kompozitu. Karoserie byla nastříkána do odstínu WR Blue Pearl III a vytažené blatníky vyplňují dvacetipalcová kovaná kola BBS RI-D s poloslicky značky Dunlop.
V kontrastu se zbytkem byly třmeny nastříkány fluorescenčním limetkovým odstínem, který se opakuje na nápisu WRX v masce a lemech čtyř koncovek výfuku zasazených do zadního difuzoru. Více toho momentálně nemáme a navíc nám více než technická data schází jakýkoli náznak možného termínu, kdy by se nástupce Subaru WRX mohl objevit. Bude-li Fuji Heavy Industries sdílnější, opět se ozveme, zatím se podívejte alespoň na pár nových fotek.
Výkonným továrním Imprezám v typickém modrém laku, popřípadě s charakteristickými (dříve „zlatými“) koly zatnulo tipec samotné Subaru, když poslední generaci těchto strojů přejmenovalo už jen na WRX, respektive WRX STi. Koncern Fuji Heavy Industries tehdy oznámil, že tím sleduje rozdělení standardních a sportovních modelů, které posléze umožní důslednější specializaci rychlých čtyřkolek, bez kompromisů nutných pro běžný mainstream. Tohle je první výsledek nové politiky.
Nepochybujte o tom, že bychom vám o zajímavě vypadajícím konceptu, který nedávno v souvislosti se zaváděním nové šestiúhelníkové masky chladiče avizoval šéf designového oddělení Subaru Osamu Namba, rádi napsali mnohem více, v tuto chvíli však nic jiného než sadu továrních fotek uniklých neoficiálními kanály nemáme.
Ačkoli nepochybujeme o tom, že za čtyřdveřovým sedanem, připomínajícím svými tvary spíše klasické kupé, stojí oddělení Subaru Tecnica International, v místě vyhrazeném pro zadní espézetku i na přídi je jasně napsáno, že se jedná „pouze“ o koncept WRX. Podivné na tomto voze je však něco jiného.
Ne že by se jednalo o jednovaječná dvojčata, nicméně modře lakovaný stroj svým profilem vzdáleně připomíná Mitsubishi EVO X, ačkoli linie střechy Subaru vypadá jinak. Záměr anebo snad cílenou provokaci odvěkého rivala, který má na kahánku, v tom může hledat asi len těžký paranoik, tím spíše, že kdokoli další podobu mezi těmito vozy prostě vidět nemusí, berte proto výše uvedené jen jako nevýznamnou poznámku pod čarou.
Technika nového Subaru WRX, jenž se má podle některých zdrojů objevit ve své produkční podobě už letos, známá sice není, dovolíme si však udělat poznámku hraničící téměř s jistotou o tom, že vůz dostane plochý přeplňovaný čtyřválec (možná s elektrickým turbodmychadlem) o objemu 2,0 nebo 2,5 litru, výkonu mezi 270 až 300 koňmi a pochopitelně také pohon všech kol - předpokládáme, že tradiční symetrické AWD.
Další informace si odhadnout netroufáme, brzy však budeme vědět více. Tisková konference Subaru proběhne ve čtvrtek, navíc je dost možné, že FHI zveřejní kompletní data v předstihu, když už teď nepřekvapí.
Jen pro zajímavost - Evo X vs. koncept WRX. Vypadají samozřejmě jinak, být ale v rudé barvě a tvrdit, že jde o EVO XI, možná by pár lidí na to i skočilo
Zdroje: Subaru, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 13 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva