Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersportovní blondýna ukázala taje auta jedoucího 402 km/h, jen lak stál 3 miliony
11.9.2020 | Petr Prokopec
Je to jedno z nejrychlejších aut všech dob, výjimečné ale nechce být jen tím. Sází tak krom dynamiky i na zlato, diamanty a vychytávky, které jsou spíš pro parádu než cokoli jiného.
V srpnu se světu poprvé ukázal nový supersport Gordona Murraye, který legendární konstruktér považuje za jediného legitimního nástupce svého životního díla, McLarenu F1. Vše ostatní tento Jihoafričan smetl ze stolu, a to včetně nového Speedtailu, za kterým stojí přímo britská automobilka. Ta si sice dala velmi záležet na tom, aby vstoupila do stejné řeky podruhé, a tak jsme se dočkali centrální pozice řidiče nebo 24karátového zlata v motorovém prostoru. Jenže Murray již při vývoji chyběl, navíc McLaren mnohem více reflektoval současné trendy než zmíněného předchůdce.
Důkazem budiž nové video Supersportovní blondýny, na kterém ukázala taje právě nového McLarenu Speedtail. Do Dubaje byl totiž dodán druhý kousek v pořadí z celkově 106kusové edice. I toto množství je přitom odkazem na předchozí supersport, jakkoliv v jeho případě byla produkce rozmělněna mezi silniční a okruhové verze a nebyla nijak omezena, více lidí si prostě tohle auto nekoupilo. Ti šťastnější navíc s McLarenem F1 skutečně jezdili, a to často i velmi pravidelně.
Lze něco podobného očekávat také od novinky? Spíše nikoliv. Byť tu jde o poctu řidičskému supersportu, vysoká startovní cena a omezená dostupnost budou důvodem, proč prakticky všichni majitelé Speedtail maximálně tak vyvezou na pár metrů z garáže a poté jej tam zase vrátí. Zvláště pokud nesetrvají u pouhého základu, ale sáhnou také po příplatkové výbavě. V té totiž mimo jiné trůní i lak s integrovaným diamantovým práškem za 130 tisíc dolarů, tedy skoro 3 miliony Kč.
Již zmíněné zlato se poté nedostalo pouze do motorového prostoru, ale napomáhá také s chlazením výfuku. A mimo to si žlutým kovem nechal majitel zkrášlit i sadu nářadí, kterou bude ovšem jistě používat ještě méně než samotný vůz - tedy vůbec. Je to přitom nevýslovná škoda, neboť pro McLaren se jedná o nejrychlejší vůz v jeho historii, který s výkonem přes 1 000 koní dosahuje nejvyšší rychlosti 402 km/h. A aby takového tempa dosáhl, pyšní se karoserie mnoha unikáty.
Tím asi nejzajímavějším jsou zadní klapky, které se v závislosti na rychlosti zdvihají či opět zaklapávají, a to pouhým prouděním větru. Kvůli co nejmenšímu odporu přitom přední kola disponují kryty, zatímco po zpětných zrcátkách budete pátrat marně. Místo nich Speedtail používá kamery, jenž se navíc při jízdě zasouvají do karoserie. I to však jen dokládá, že jde spíše o vůz kategorie Gran Turismo než o ryzí sporťák, u nějž se hlídá každý gram hmotnosti.
Další představování již necháme na Supercar Blondie, za nás dodáme už jen poslední zajímavost, která se týká zmíněného motorového prostoru. Do toho totiž zákazník nemá šanci nahlédnout, zvednout víko mohou pouze technici McLarenu. Oním zlatem se tedy příliš nepokochají, stejně jako se musí spokojit s omezeným výhledem na osmiválcové twin-turbo pod kapotou.
















McLaren Speedtail bude i díky příplatkům okupovat spíše garáže než silnice, zajímavé auto je to ale zcela nesporně. Foto: Supercar Blondie@YouTube
Zdroj: Supercar Blondie@YouTube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejčtenější články
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Šéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
9.10.2025
Nové levné Tesly se budou vyrábět a prodávat i v Evropě, zákazníci už tu jistě nemohou dospat
9.10.2025
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
9.10.2025
Šéf Lamborghini oficiálně přiznal, že elektromobily jsou „mizerná nabídka”, jeho další slova dávají naději
10.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
