Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersportovní blondýna ukázala taje auta jedoucího 402 km/h, jen lak stál 3 miliony
11.9.2020 | Petr Prokopec
Je to jedno z nejrychlejších aut všech dob, výjimečné ale nechce být jen tím. Sází tak krom dynamiky i na zlato, diamanty a vychytávky, které jsou spíš pro parádu než cokoli jiného.
V srpnu se světu poprvé ukázal nový supersport Gordona Murraye, který legendární konstruktér považuje za jediného legitimního nástupce svého životního díla, McLarenu F1. Vše ostatní tento Jihoafričan smetl ze stolu, a to včetně nového Speedtailu, za kterým stojí přímo britská automobilka. Ta si sice dala velmi záležet na tom, aby vstoupila do stejné řeky podruhé, a tak jsme se dočkali centrální pozice řidiče nebo 24karátového zlata v motorovém prostoru. Jenže Murray již při vývoji chyběl, navíc McLaren mnohem více reflektoval současné trendy než zmíněného předchůdce.
Důkazem budiž nové video Supersportovní blondýny, na kterém ukázala taje právě nového McLarenu Speedtail. Do Dubaje byl totiž dodán druhý kousek v pořadí z celkově 106kusové edice. I toto množství je přitom odkazem na předchozí supersport, jakkoliv v jeho případě byla produkce rozmělněna mezi silniční a okruhové verze a nebyla nijak omezena, více lidí si prostě tohle auto nekoupilo. Ti šťastnější navíc s McLarenem F1 skutečně jezdili, a to často i velmi pravidelně.
Lze něco podobného očekávat také od novinky? Spíše nikoliv. Byť tu jde o poctu řidičskému supersportu, vysoká startovní cena a omezená dostupnost budou důvodem, proč prakticky všichni majitelé Speedtail maximálně tak vyvezou na pár metrů z garáže a poté jej tam zase vrátí. Zvláště pokud nesetrvají u pouhého základu, ale sáhnou také po příplatkové výbavě. V té totiž mimo jiné trůní i lak s integrovaným diamantovým práškem za 130 tisíc dolarů, tedy skoro 3 miliony Kč.
Již zmíněné zlato se poté nedostalo pouze do motorového prostoru, ale napomáhá také s chlazením výfuku. A mimo to si žlutým kovem nechal majitel zkrášlit i sadu nářadí, kterou bude ovšem jistě používat ještě méně než samotný vůz - tedy vůbec. Je to přitom nevýslovná škoda, neboť pro McLaren se jedná o nejrychlejší vůz v jeho historii, který s výkonem přes 1 000 koní dosahuje nejvyšší rychlosti 402 km/h. A aby takového tempa dosáhl, pyšní se karoserie mnoha unikáty.
Tím asi nejzajímavějším jsou zadní klapky, které se v závislosti na rychlosti zdvihají či opět zaklapávají, a to pouhým prouděním větru. Kvůli co nejmenšímu odporu přitom přední kola disponují kryty, zatímco po zpětných zrcátkách budete pátrat marně. Místo nich Speedtail používá kamery, jenž se navíc při jízdě zasouvají do karoserie. I to však jen dokládá, že jde spíše o vůz kategorie Gran Turismo než o ryzí sporťák, u nějž se hlídá každý gram hmotnosti.
Další představování již necháme na Supercar Blondie, za nás dodáme už jen poslední zajímavost, která se týká zmíněného motorového prostoru. Do toho totiž zákazník nemá šanci nahlédnout, zvednout víko mohou pouze technici McLarenu. Oním zlatem se tedy příliš nepokochají, stejně jako se musí spokojit s omezeným výhledem na osmiválcové twin-turbo pod kapotou.
















McLaren Speedtail bude i díky příplatkům okupovat spíše garáže než silnice, zajímavé auto je to ale zcela nesporně. Foto: Supercar Blondie@YouTube
Zdroj: Supercar Blondie@YouTube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 2 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 5 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon