Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seat: design exteriéru je hotov, oficiální požehnání ale stále chybí
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé stoprocentně věří v zelenou od Volkswagenu, řadu prvků si tak připravili s předstihem. Vůz chtějí mít v prodeji již v roce 2016.
Pokud přijde v koncernu Volkswagen řeč na chystané modely SUV, pak je zřejmé, že některé značky jsou si rovny a jiné o trochu rovnější. Mezi ty druhé zmíněné patří třeba takové Audi, které jednu takovou kreaci představí již na autosalonu v Detroitu. Takový Seat ale pro změnu spadá do prvního ranku, neboť ačkoliv se o modelu schopném jízdy i mimo zpevněný asfalt debatuje řadu let, produkční verze stále ještě nedostala zelenou. Podle zdrojů zevnitř automobilky by však takové rozhodnutí mohlo padnout již příští týden.
Pokud vše půjde podle plánu (a ve vývojovém centru ve španělském Martorellu věří, že ano), pak by novinka měla vyrůst na platformě MQB, přičemž dosahovat má délky 4,35 metru. Pod kapotu pak dostane čtyřválcové motory, které bude sdílet třeba se Seatem Leon. Dočkat bychom se tedy měli maximálně dvoulitrového objemu a nejvyššího výkonu 184 koní, přičemž v rámci převodovek zřejmě bude na výběr manuál i automat. Oba pak budou sílu motoru přenášet na všechna čtyři nebo pouze přední kola v závislosti na verzi.
„Věříme, že SUV ideálně zapadne do nabídky Seatu. Musí se však jednat o správný mix technologické vyspělosti, zábavného řízení a atraktivního designu. Vše přitom musí být správně naceněno,“ říká k novince viceprezident značky pro výzkum a vývoje Dr. Matthias Rabe. Ten zároveň i dodává, že SUV je pro značku extrémně důležité, neboť daný segment trhu prý bude nejvýznamnějším hned po tradičních hatchbacích. Není proto divu, že by vůz chtěl mít v prodeji nejpozději na počátku roku 2016.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv vozu chybí oficiální požehnání, finální design je prý již hotov. Přičemž s ohledem na výše popsanou shodu techniky asi nepřekvapí, že reflektovat má „lví styl“. Oproti takovému hatchbacku však dostane rozměrnější LEDkové světlomety, výraznější kapotu motoru nebo výraznou linku, jež bude sahat od předních kol až po víko zavazadelníku. Chybět nebudou ani střešní ližiny, hranatější vykrojení blatníků nebo černé plasty podél obvodu karoserie.
V rámci interiéru jsou pak hotovy první návrhy, které počítají se systémem přepínajícím jízdní režimy, jaký pod názvem Terrain Response najdeme třeba v takovém Range Roveru. Uprostřed palubní desky se pak objeví rozměrný dotykový displej, vedle nějž nemá chybět startovací tlačítko. Středová konzole pak má být nakloněna k řidiči, který sice již dopředu musí počítat se zvýšenou jízdní pozici, samotné sedadlo by ale mělo být namontováno co nejníže.
Rabe pak potvrdil, že momentálně se počítá pouze s pětimístnou verzí, v plánu je však několik dalších SUV. Napřed však automobilka musí analyzovat trh a zjistit, zda je připraven spíše na menší nebo naopak větší „off-roady”. Teprve poté prý bude rozhodnuto. Stejně jako se prý má teprve určit, kde bude vůz vyráběn - a to navzdory našemu nedávnému článku, který produkci předem přisoudil českým Kvasinám.
Celou řadu nejistot tak raději ukončíme nějakým pozitivním výhledem. Ten ovšem nepočítá ani tak se zmiňovaným SUV, jako spíše s okrajovými variantami modelu Leon. První z nich bude Cupra, jež má debutovat v Ženevě, druhou pak kombi ST 4x4, které se bude prodávat i ve výkonnějších verzích pod názvem ST X-perience. To dostane dieselový dvoulitr o výkonu až 184 koní, se kterým se ukáže na podzim v Paříži.















Koncepční Seat IBX je důkazem, že značka o vstupu do segmentu SUV uvažuje již delší dobu. Oficiální požehnání však vůz stále nedostal
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva