SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane

Šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o budoucnosti. Víme tak více o novém SUV, hybridních plánech i konci šestiválců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane

3.10.2014 | Petr Prokopec | 21 příspěvků

SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o budoucnosti. Víme tak více o novém SUV, hybridních plánech i konci šestiválců.

Mladoboleslavská automobilka patří mezi hvězdy letošní Paříže, na tamním autosalonu totiž představuje novou Škodu Fabia ve verzích hatchback a kombi. Slavnostnímu debutu je samozřejmě přítomno i nejvyšší vedení značky, přičemž její šéf Dr. Winfried Vahlad se rozpovídal nejen o poslední novince značky, ale také o její budoucnosti. Ta je spojena zejména s příchodem nového sedmimístného SUV, dále ovšem máme počítat také s expanzí plug-in hybridů. Bez nich by totiž prý Škoda nebyla schopna splnit emisní limity, které začnou platit od roku 2020.

To ale poněkud předbíháme, proto zpátky na začátek k samotné Fabii. Ta byla designově inspirována rallyovým speciálem, jehož je Vahland velkým fanouškem. „Jeho proporce vás chytnou za srdce, je totiž široký a tak svalnatý. Proto jsem řekl Jozefu Kabaňovi, že chci sportovně vypadající model, který by zlákal mladé zákazníky a zároveň neodradil ty starší. Nová Fabia tak naplňuje podstatu značky - je funkční, praktická, prostorná a má dobrý design.“

Obdobné samozřejmě bude muset být i plánované SUV, to však zároveň přivede Škodu do nového cenového teritoria. Základní verze by se totiž měly pohybovat na úrovni Kie Sorento. Ta je přitom na českém trhu k mání minimálně za 630 000 Kč, a tak ani konkurent od škodovky jistě nebude stát méně než 600 000 korun. To by pro značku mohlo být docela velké sousto, však takový Superb totiž startuje o sto tisíc níže. Nesmíme ale zapomínat na fakt, že stávající vlajková loď má nejširší cenové rozpětí ze všech škodovek.

Vahland přitom počítá s tím, že pokud zákazníci skousli ceny sahající až za 1,1 milionu korun u sedanu a kombíku, pak nebudou mít problém s jejich akceptováním u sedmimístného SUV. Zvláště, když jeho vrcholné verze by ve výsledku nemusely být tak drahé. V tomto směru naráží na absenci šestiválce, který vypadne z firemní nabídky, neboť budoucnost značky je spojena se čtyřválci, přeplňováním a zaměřením na nízkou spotřebu.

Proto se ostatně do budoucna plánuje i expanze plug-in hybridů, bez nichž by Škoda prý nebyla schopna splnit emisní normy, které v platnost vejdou v roce 2020. Samotné vozy přitom spatříme spíše blíže k závěru dekády než v její polovině, neboť zapotřebí jsou hlavně levnější komponenty. „Pokud totiž nejdražší Superb osadíte hybridním motorem, zvýšíte cenu o čtvrt milionu korun. A tím jsme v segmentu, kde nenajdeme zákazníky.“

Očekávat tak máme zaměření na Octavii, která by převzala techniku z hybridního Volkswagenu Golf. Tím by došlo k ponížení nákladů, což by se promítlo do navýšení ceny - ta by poskočila zhruba o 100 tisíc korun, což je prý již přijatelné. Stále se však bavíme nejdříve o roce 2017. Ještě vzdálenější je ovšem plně elektrický model, ačkoliv takové Citigo by z fleku mohlo převzít techniku modelu e-up!. Vahland však požaduje delší dojezd, který by pokryl dva pracovní dny.

Hybridizace a elektrifikace škodováckého portfolia se tedy v nejbližší době nedočkáme, stejně jako je věcí zapovězenou třeba taková výroba kabrioletu. Daný model by totiž nebyl prodáván v množství, jež by ospravedlnilo jeho vývoj a náklady. V rámci sportovního segmentu tedy můžeme počítat pouze s Octavií RS, ke které se možná někdy v budoucnu přidá ostřejší Superb a výše zmiňované SUV.

Tato novinka mimochodem neponese název Snowman, jak se v posledních měsících spekulovalo. Nic konkrétního však Vahland v tomto směru neuvedl, vůz tak nadále můžeme titulovat maximálně „A Plus SUV”, jak zní jeho interní označení. Kromě sedmimístného modelu přitom Škoda zvažuje i menší exemplář, který by se v hierarchii zařadil pod SUV Yeti. Jelikož však nejde o globální model, nemá takovou prioritu a dost možná nikdy nevznikne. Vše bude záležet hlavně na vývoji trhu.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 1 - Skoda SUV 7 mist ilustrace 01
Chystané sedmimístné SUV se již ukázalo na několika ilustracích, v reálu má být design mnohem odvážnější

SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 2 - VW CrossBlue Concept prvni sada 00SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 3 - VW CrossBlue Concept prvni sada 01SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 4 - VW CrossBlue Concept prvni sada 02SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 5 - VW CrossBlue Concept prvni sada 03SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 6 - VW CrossBlue Concept prvni sada 08SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 7 - VW CrossBlue Concept prvni sada 04SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 8 - VW CrossBlue Concept prvni sada 09SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 9 - VW CrossBlue Concept prvni sada 10SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 10 - VW CrossBlue Concept prvni sada 11SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 11 - VW CrossBlue Concept prvni sada 12SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 12 - VW CrossBlue Concept prvni sada 05SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 13 - VW CrossBlue Concept prvni sada 13
Novinka mladoboleslavské značky bude vycházet z koncepčního Volkswagenu CrossBlue, který se rovněž stane produkční realitou

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze 21 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše