SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane

Šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o budoucnosti. Víme tak více o novém SUV, hybridních plánech i konci šestiválců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane

3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o budoucnosti. Víme tak více o novém SUV, hybridních plánech i konci šestiválců.

Mladoboleslavská automobilka patří mezi hvězdy letošní Paříže, na tamním autosalonu totiž představuje novou Škodu Fabia ve verzích hatchback a kombi. Slavnostnímu debutu je samozřejmě přítomno i nejvyšší vedení značky, přičemž její šéf Dr. Winfried Vahlad se rozpovídal nejen o poslední novince značky, ale také o její budoucnosti. Ta je spojena zejména s příchodem nového sedmimístného SUV, dále ovšem máme počítat také s expanzí plug-in hybridů. Bez nich by totiž prý Škoda nebyla schopna splnit emisní limity, které začnou platit od roku 2020.

To ale poněkud předbíháme, proto zpátky na začátek k samotné Fabii. Ta byla designově inspirována rallyovým speciálem, jehož je Vahland velkým fanouškem. „Jeho proporce vás chytnou za srdce, je totiž široký a tak svalnatý. Proto jsem řekl Jozefu Kabaňovi, že chci sportovně vypadající model, který by zlákal mladé zákazníky a zároveň neodradil ty starší. Nová Fabia tak naplňuje podstatu značky - je funkční, praktická, prostorná a má dobrý design.“

Obdobné samozřejmě bude muset být i plánované SUV, to však zároveň přivede Škodu do nového cenového teritoria. Základní verze by se totiž měly pohybovat na úrovni Kie Sorento. Ta je přitom na českém trhu k mání minimálně za 630 000 Kč, a tak ani konkurent od škodovky jistě nebude stát méně než 600 000 korun. To by pro značku mohlo být docela velké sousto, však takový Superb totiž startuje o sto tisíc níže. Nesmíme ale zapomínat na fakt, že stávající vlajková loď má nejširší cenové rozpětí ze všech škodovek.

Vahland přitom počítá s tím, že pokud zákazníci skousli ceny sahající až za 1,1 milionu korun u sedanu a kombíku, pak nebudou mít problém s jejich akceptováním u sedmimístného SUV. Zvláště, když jeho vrcholné verze by ve výsledku nemusely být tak drahé. V tomto směru naráží na absenci šestiválce, který vypadne z firemní nabídky, neboť budoucnost značky je spojena se čtyřválci, přeplňováním a zaměřením na nízkou spotřebu.

Proto se ostatně do budoucna plánuje i expanze plug-in hybridů, bez nichž by Škoda prý nebyla schopna splnit emisní normy, které v platnost vejdou v roce 2020. Samotné vozy přitom spatříme spíše blíže k závěru dekády než v její polovině, neboť zapotřebí jsou hlavně levnější komponenty. „Pokud totiž nejdražší Superb osadíte hybridním motorem, zvýšíte cenu o čtvrt milionu korun. A tím jsme v segmentu, kde nenajdeme zákazníky.“

Očekávat tak máme zaměření na Octavii, která by převzala techniku z hybridního Volkswagenu Golf. Tím by došlo k ponížení nákladů, což by se promítlo do navýšení ceny - ta by poskočila zhruba o 100 tisíc korun, což je prý již přijatelné. Stále se však bavíme nejdříve o roce 2017. Ještě vzdálenější je ovšem plně elektrický model, ačkoliv takové Citigo by z fleku mohlo převzít techniku modelu e-up!. Vahland však požaduje delší dojezd, který by pokryl dva pracovní dny.

Hybridizace a elektrifikace škodováckého portfolia se tedy v nejbližší době nedočkáme, stejně jako je věcí zapovězenou třeba taková výroba kabrioletu. Daný model by totiž nebyl prodáván v množství, jež by ospravedlnilo jeho vývoj a náklady. V rámci sportovního segmentu tedy můžeme počítat pouze s Octavií RS, ke které se možná někdy v budoucnu přidá ostřejší Superb a výše zmiňované SUV.

Tato novinka mimochodem neponese název Snowman, jak se v posledních měsících spekulovalo. Nic konkrétního však Vahland v tomto směru neuvedl, vůz tak nadále můžeme titulovat maximálně „A Plus SUV”, jak zní jeho interní označení. Kromě sedmimístného modelu přitom Škoda zvažuje i menší exemplář, který by se v hierarchii zařadil pod SUV Yeti. Jelikož však nejde o globální model, nemá takovou prioritu a dost možná nikdy nevznikne. Vše bude záležet hlavně na vývoji trhu.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 1 - Skoda SUV 7 mist ilustrace 01
Chystané sedmimístné SUV se již ukázalo na několika ilustracích, v reálu má být design mnohem odvážnější

SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 2 - VW CrossBlue Concept prvni sada 00SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 3 - VW CrossBlue Concept prvni sada 01SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 4 - VW CrossBlue Concept prvni sada 02SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 5 - VW CrossBlue Concept prvni sada 03SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 6 - VW CrossBlue Concept prvni sada 08SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 7 - VW CrossBlue Concept prvni sada 04SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 8 - VW CrossBlue Concept prvni sada 09SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 9 - VW CrossBlue Concept prvni sada 10SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 10 - VW CrossBlue Concept prvni sada 11SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 11 - VW CrossBlue Concept prvni sada 12SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 12 - VW CrossBlue Concept prvni sada 05SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane - 13 - VW CrossBlue Concept prvni sada 13
Novinka mladoboleslavské značky bude vycházet z koncepčního Volkswagenu CrossBlue, který se rovněž stane produkční realitou

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.