Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec
25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hmotnost japonského supermini poklesla na pouhých 610 kg. O pohon se přitom stará 0,66litrový tříválec naladěný na 49 nebo 52 koní.
Novou generaci japonského supermini jsme si mohli prohlédnout již v půlce listopadu, kdy se na internet dostaly ofocené snímky z katalogu pro japonský trh. Nyní si ovšem Suzuki Alto modelového roku 2015 můžeme představit oficiálně, přičemž hned v úvodu začneme s hmotností. Ta totiž novinku zcela definuje, neboť v případě verze osazené pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem činí pouhých 610 kilogramů. Oproti předchozí sedmé generaci se tak jedná o 60kilový pokles, kterého bylo zapříčiněno hlavně odlehčením karoserie a pohonné jednotky.
Pod kapotou tak již nenajdeme litrový tříválec, nýbrž 0,66litrový, což má souvislost s pravidly kategorie kei-cars. Ta zároveň definuje i venkovní rozměry, díky čemuž došlo ke zmenšení ve všech ohledech s výjimkou výšky a rozvoru. Nové Alto je tak 3 395 milimetrů dlouhé (-185 mm), 1 475 mm široké (-205 mm) a 1 475 mm vysoké (+75 mm). V případě rozvoru pak počítá s 2 460 milimetry (+100 mm), z čehož podstatných 2 040 mm připadá na samotnou kabinu.
Navzdory zmenšení vnějších dimenzí tak lze uvnitř počítat s větším prostorem pro posádku. Ta přitom může počítat s přítomností celé řady bezpečnostních technologií, mezi které patří přednárazový systém operující při rychlostech od 5 do 30 km/h, jenž dokáže v případě nereagování řidiče samočinně přitáhnout brzdy. Vše přitom řídí radar umístěný za čelním sklem. Mimo to ovšem nové Alto dostalo třeba asistenta rozjezdu do kopce.
V motorovém prostoru pak, jak již bylo řečeno výše, najdeme 0,66litrový tříválec. Ten je prozatím k mání pouze v atmosférické formě, kdy v případě spojení s pětistupňovým manuálem produkuje 49 koní a 58 Nm. Mimo to jej ovšem japonská klientela může spřáhnout také s převodovkou CVT, přičemž v takové chvíli již výkon činí 52 koní a točivý moment 63 Nm.
Jízdní dynamika bohužel není udávána ani pro jedno provedení, v rámci spotřeby si ovšem verze osazená pohonem předních kol a manuálem řekne pouze o 2,7 l/100 km. Jde tedy o nejúspornější model s ryze benzinovým motorem na japonském trhu. Od března příštího roku však Alto zacílí i na automobilové nadšence, neboť dorazí ve verzi Turbo RS.
Tím ale naše představení můžeme uzavřít, zmínit lze již pouze cenu, která startuje na sumě 847 800 JPY (cca 161 tisíc korun). Řeč je přitom v takovém případě o předokolce (k mání je ovšem již nyní také verze osazená systémem 4x4) s manuálem a základní úrovní výbavy.







Nové Suzuki Alto sice není tím nejpohlednějším vozem, na japonském trhu však má jít o neújspornější automobil s ryze benzinovým pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 8 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 5 hodinami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
