Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku
4.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Motor o objemu 0,8 litru nabídne 48 koní a 125 Nm. Suzuki se velmi snažilo potlačit nízkofrekvenční vibrace a hluk. Jak se to povedlo, si ale vyzkouší jen Indie.
Suzuki představilo dvouválcový diesel pro své nejmenší modely a pravděpodobně se díváme na Motor roku, vezmeme-li v potaz, v jakém stavu je tato anketa v poslední době. Nevěříte? Jak potom vysvětlit několikanásobné vítězství tříválce 1,0 EcoBoost od Fordu, když ještě před pár lety byly nejlepšími atmosférické desetiválce z Mnichova?
Zanechme ale prozatím cynických poznámek a podívejme se na japonskou novinku. S oním Motorem roku to možná nebude tak žhavé, protože tento malý, 0,8litrový turbodiesel míří na indický trh. Důvody jsou jednoduché - v Indii je po dieselech v osobních autech poptávka a tamní vláda naftu jako palivo podporuje všemožnými úlevami.
Tento nový dvouválec je první diesel, který pro svá osobní auta vyvinulo samo Suzuki. Vznětové motory pod kapotami vozů Suzuki v Evropě mají jiný původ, japonská značka je jen upravuje pro použití ve svých autech. Maruti Suzuki Celerio, které bude s novým dvouválcem k mání, je prý nejúspornější auto vyráběné v Indii - jeho spotřeba má být 3,7 litru paliva na 100 km.
Dva válce mají dohromady 793 ccm objemu a díky přeplňování nabídnou 48 koní v 3 500 otáčkách a 125 Nm ve 2 tisících ot/min. Celerio tedy s tímhle motorem nebude žádným rychlíkem a když ho naložíte po střechu lidmi a věcmi - všichni jsme jistě někde na internetu viděli, co se dá převézt v Indii na motocyklu - ani s tou nízkou spotřebou to pravděpodobně nebude tak slavné, protože motor nebude mít dost výkonu.
Dva válce a ještě vznětové spalování vypadají na papíře dost strašidelně po stránce jízdního komfortu a vibrací, ale Suzuki uvádí, že pro potlačení těchto nepříjemných projevů udělalo maximum, v rámci rozumných nákladů, pochopitelně. Nízkofrekvenční vibrace, specifické pro dvouválcové diesely, byly potlačeny optimalizovaným setrvačníkem. Také tu jsou upravené silentbloky motoru a více zvukové izolace.
Kromě co největšího potlačení vibrací bylo dbáno také na nízkou hmotnost - blok motoru je z hliníkové slitiny, stejně jako palivový systém a turbodmychadlo. Vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách bylo dosaženo instalací velkého mezichladiče a snížením kompresního poměru na 15,1:1, tedy do oblasti, ke které se dnes umí přiblížit i atmosférické benzínové motory.
Jak stojí i výše, tento dvouválcový diesel bude k mání jen v Indii, alespoň prozatím. Suzuki Celerio tam s ním bude začínat na ceně 465 393 rupií, tedy v přepočtu na necelých 180 tisících korunách. Zda vůbec, kdy a s jakou cenou se dostane do Evropy, je zatím příliš brzy odhadovat.



Dieselové Suzuki Celerio je zatím jen pro Indický trh
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva