Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou

(+ živé foto) Japonská novinka změnila tvar i rozměry. Uvnitř tak najdete více místa, motory by ovšem měly být úspornější. Otázkou je cena.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou

5.3.2013 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Japonská novinka změnila tvar i rozměry. Uvnitř tak najdete více místa, motory by ovšem měly být úspornější. Otázkou je cena.

Ačkoli jsme oběma očima převážně na ženevském autosalonu, nezapomínáme ani na vaše komentáře pod nejnovějšími články. Zvláště pokud se týkají modelů, které ve Švýcarsku debutují. Jedním z nich je i nové Suzuki SX4, které bylo až doposud anoncováno konceptem S-Cross. Jak už ve zmíněných komentářích zaznělo, někteří nemohou uvěřit, že chce druhá generace opustit dobře známé vody segmentu B a skáče do nového rybníku s cedulí C na břehu. Ten sice slibuje více potravy, SX4 však zároveň musí také počítat s větší konkurencí. Dokáže tedy nová generace populárního crossoveru najít trumfy, kterými přebije ostatní hráče?

Jedním z nich má být spotřeba. Bez ohledu na počet poháněných náprav uvádí Suzuki pro benzinový (120 koní, 156 Nm) i dieselový (120 koní, 320 Nm) 1,6litrový motor spřažený s manuální převodovkou rekordně nízké hodnoty v daném segmentu. U benzinového modelu SX4 2WD s manuálem či automatickou převodovkou CVT tak žíznivost činí 5,4 l/100 km, systém 4x4 pak přihazuje další půllitr.

V případě turbodieselu je k mání pouze manuální převodovka, přičemž předokolka má spotřebovat jen 4,7 l/100 km, s pohonem všech kol je o tři desetinky litru žíznivější. Stejně jako u benzinového motoru je i zde standardem systém start/stop. Až test ukáže, jak to s tou spotřebou nakonec bude.

Vedle větší karoserie se nové SX4 chlubí novým systémem AllGrip, jehož otočné ovládání nabízí řidiči čtyři režimy (Auto, Sport, Snow a Lock). V závislosti na volbě je přitom pokaždé přenastavena mapa dodávky výkonu, odezva plynu i zapojení obou či jen jedné nápravy. V režimu Auto totiž při klidné jízdě dochází k deaktivaci systému 4x4, zatímco Lock uzamkne středový diferenciál a klidně přesměruje veškerý dostupný moment i dozadu, je-li to třeba.

Spolu s AllGripem je k mání také komfortně zaměřená novinka, kterou je vůbec první střešní okno na světě, které používá dvojitého skla. Uvnitř kabiny by tak mělo být zaručeno ticho i při pádu trakařů z nebe. Dále Suzuki počítá s příkladnou bezpečností, která by měla být odměněna pěti hvězdami Euro NCAP. Výbava pak ve standardu nabídne kromě zmíněného okna také klimatizaci, stabilizaci, monitor tlaku v pneumatikách nebo audio systém a navigaci.

S těmito finesami na palubě by již nové Suzuki SX4 zajímavé být mohlo, co říkáte? Zvláště když vlivem větších rozměrů (délka 4 300 mm, šířka 1 765 mm, výška 1 570 mm, rozvor 2 600 mm) došlo k roztažení zavazadlového prostoru z původních 270 litrů na současných 430 l. Teď už jen, aby značka nasadila dobrou cenu a podzimní prodej může být zahájen.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 1 - Suzuki SX4 2013 zive 01Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 2 - Suzuki SX4 2013 zive 02Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 3 - Suzuki SX4 2013 zive 03Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 4 - Suzuki SX4 2013 zive 04Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 5 - Suzuki SX4 2013 zive 05Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 6 - Suzuki SX4 2013 zive 06Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 7 - Suzuki SX4 2013 zive 07Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 8 - Suzuki SX4 2013 zive 08Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 9 - Suzuki SX4 2013 zive 09Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 10 - Suzuki SX4 2013 zive 10Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 11 - Suzuki SX4 2013 zive 11Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 12 - Suzuki SX4 2013 zive 12Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 13 - Suzuki SX4 2013 zive 13Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 14 - Suzuki SX4 2013 zive 14Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 15 - Suzuki SX4 2013 zive 15Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 16 - Suzuki SX4 2013 zive 16Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 17 - Suzuki SX4 2013 zive 17Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 18 - Suzuki SX4 2013 zive 18Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 19 - Suzuki SX4 2013 zive 19
Nová SX4 živě na ženevském stánku Suzuki

Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 20 - Suzuki SX4 2013 nova sada 01Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 21 - Suzuki SX4 2013 nova sada 02Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 22 - Suzuki SX4 2013 nova sada 03Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 23 - Suzuki SX4 2013 nova sada 04Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 24 - Suzuki SX4 2013 nova sada 05Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 25 - Suzuki SX4 2013 nova sada 06Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 26 - Suzuki SX4 2013 nova sada 07Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 27 - Suzuki SX4 2013 nova sada 08Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 28 - Suzuki SX4 2013 nova sada 09Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 29 - Suzuki SX4 2013 nova sada 10Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 30 - Suzuki SX4 2013 nova sada 11Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 31 - Suzuki SX4 2013 nova sada 12Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 32 - Suzuki SX4 2013 nova sada 13Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 33 - Suzuki SX4 2013 nova sada 14Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 34 - Suzuki SX4 2013 nova sada 15Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 35 - Suzuki SX4 2013 nova sada 16Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 36 - Suzuki SX4 2013 nova sada 17Suzuki SX4 2013 oficiálně: nové SX4 je větší, spotřebu ale slibuje rekordně nízkou - 37 - Suzuki SX4 2013 nova sada 18
Nová generace Suzuki SX4 nabízí takřka dvojnásobný zavazadelník vůči předchůdci. Doufáme, že podobného příkladu nebude následovat cena

Petr Prokopec

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.