Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto
7.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bývá to naopak, tentokrát se ale z předpokládaného faceliftu Wagon R vyklubala zcela nová generace s odlehčenou karoserií a úspornějšími motory.
Hranatá věc jménem Wagon R+ a její sourozenec Opel Agila byly vozy prodávané většinu minulé dekády. Při generační obměně je však obě automobilky nahradily novým společným produktem a skutečný nástupce eRka se již v Evropě neobjevil. V Japonsku ale vůz existuje dále už ve své čtvrté generaci jako městské vozítko kategorie kei car vybavené buď atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 0,66 litru a označením Wagon R, případně jako malinko agresivněji vypadající Stingray Wagon R.
Aktuální generace už není úplně nejmladší, takže nás příliš nepřekvapilo, když jsme přibližně před měsícem zaregistrovali stejný vůz s novou přídí i zádí a pozměněným tvarem zadního páru dveří. Původně jsme si mysleli, že se jedná o klasický facelift, oficiální tiskové sdělení nás ale vyvedlo z omylu. Suzuki informuje o zcela nové, páté generaci.
Své tvrzení dokládá několika věrohodně vypadajícími fakty. Konstruktérům jedno z nejoblíbenějších japonských aut (přirovnávaného ke Golfu země vycházejícího slunce) a klíčový model automobilky Suzuki se podařilo odlehčit o 70 kg, takže Wagon R nyní váží pouze 780 kg. Řadový tříválec o objemu šest set šedesát krychlových centimetrů zůstal, byl ale doplněn o tzv. Suzuki Green Technology, což je systém stop-start spojený s propracovanějším systémem rekuperace brzdné energie.
Ve většině aspektů je tato technika stejná jako jiné a to znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde přídavná lithium-iontová baterie o neznámé kapacitě umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika. Suzuki tomu říká Ene-Charge.
Přídavný akumulátor ani primární baterie neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Suzuki tvrdí, že podle japonských norem JC08, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje nový Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km v případě verze s pohonem předních kol a za rovné čtyři litry pojede model vybavený pohonem všech kol - předpokládáme, že se tyto údaje týkají atmosférické varianty.
Na identickém základu byl postaven také „sportovnější“ model Stingray Wagon R s jinými světly, nárazníkem a maskou. Obě provedení si stojí co do volby techniky stejně - vybírat můžete z atmosférického nebo přeplňovaného motoru, 2WD případně 4WD a ve všech případech dostanete standardně dodávanou automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem CVT.
Nové Suzuki Wagon R se začne v Japonsku prodávat od 19. září a základ bude stát v přepočtu 276 tisíc Kč. Stingray zase pořídí tamní zákazníci za minimálně 330 tisíc korun.
















Kei car Suzuki je v prodeji jako standardní Wagon R nebo agresivněji se tvářící model Stingray
Zdroj: es.autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 4 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 4 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 5 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 7 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 8 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva