Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto
7.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bývá to naopak, tentokrát se ale z předpokládaného faceliftu Wagon R vyklubala zcela nová generace s odlehčenou karoserií a úspornějšími motory.
Hranatá věc jménem Wagon R+ a její sourozenec Opel Agila byly vozy prodávané většinu minulé dekády. Při generační obměně je však obě automobilky nahradily novým společným produktem a skutečný nástupce eRka se již v Evropě neobjevil. V Japonsku ale vůz existuje dále už ve své čtvrté generaci jako městské vozítko kategorie kei car vybavené buď atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 0,66 litru a označením Wagon R, případně jako malinko agresivněji vypadající Stingray Wagon R.
Aktuální generace už není úplně nejmladší, takže nás příliš nepřekvapilo, když jsme přibližně před měsícem zaregistrovali stejný vůz s novou přídí i zádí a pozměněným tvarem zadního páru dveří. Původně jsme si mysleli, že se jedná o klasický facelift, oficiální tiskové sdělení nás ale vyvedlo z omylu. Suzuki informuje o zcela nové, páté generaci.
Své tvrzení dokládá několika věrohodně vypadajícími fakty. Konstruktérům jedno z nejoblíbenějších japonských aut (přirovnávaného ke Golfu země vycházejícího slunce) a klíčový model automobilky Suzuki se podařilo odlehčit o 70 kg, takže Wagon R nyní váží pouze 780 kg. Řadový tříválec o objemu šest set šedesát krychlových centimetrů zůstal, byl ale doplněn o tzv. Suzuki Green Technology, což je systém stop-start spojený s propracovanějším systémem rekuperace brzdné energie.
Ve většině aspektů je tato technika stejná jako jiné a to znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde přídavná lithium-iontová baterie o neznámé kapacitě umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika. Suzuki tomu říká Ene-Charge.
Přídavný akumulátor ani primární baterie neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Suzuki tvrdí, že podle japonských norem JC08, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje nový Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km v případě verze s pohonem předních kol a za rovné čtyři litry pojede model vybavený pohonem všech kol - předpokládáme, že se tyto údaje týkají atmosférické varianty.
Na identickém základu byl postaven také „sportovnější“ model Stingray Wagon R s jinými světly, nárazníkem a maskou. Obě provedení si stojí co do volby techniky stejně - vybírat můžete z atmosférického nebo přeplňovaného motoru, 2WD případně 4WD a ve všech případech dostanete standardně dodávanou automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem CVT.
Nové Suzuki Wagon R se začne v Japonsku prodávat od 19. září a základ bude stát v přepočtu 276 tisíc Kč. Stingray zase pořídí tamní zákazníci za minimálně 330 tisíc korun.
















Kei car Suzuki je v prodeji jako standardní Wagon R nebo agresivněji se tvářící model Stingray
Zdroj: es.autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 18:33 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
