Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge
10.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Jedno z nejmenších Suzuki, Wagon R, má za sebou facelift přinášející novou verzi rekuperace brzdné energie s přídavnou baterií.
V roce 2008 se s nástupem Suzuki Splash poroučela malá hranatá krabička jménem Wagon R+. Ne však definitivně, ale pouze z evropského trhu. V Japonsku vůz pokračuje ve své kariéře dál v další, už čtvrté generaci jako městský „kei car“ s atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 660 cm3 a označením Wagon R a Stingray Wagon R (což je ten samý vůz, jen s poněkud agresivnější karoserií).
Zmiňujeme se proto, že Wagon R má za sebou menší mezigenerační modernizaci, která kromě obvyklých změn na zevnějšku v podobě přepracovaných světel a jinak tvarované spodní linie oken zadních dveří přináší také systém inteligentního řízení alternátoru.
V mnohém je stejný, jak jej známe i v jiných autech. To znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde systém Ene-Charge, což je další přídavná baterie umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika.
Jak dokumentuje video, přídavná baterka ani primární akumulátor neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Co všechno zásobují, to s ohledem na jazykovou bariéru nevíme, ale tipovali bychom to na ventilaci a klimatizaci (to by mohlo být ono deklarované Eco-Cool), pravděpodobně rádio a možná dokonce i některé další prvky výbavy, ale dohady nechme raději stranou.
Suzuki tvrdí, že podle japonských norem, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje facelitrovaný Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km - předpokládáme, že se tento údaj týká atmosférické varianty. Prodej vozu s technologií Ene-Charge startuje už za necelý měsíc, nepředpokládáme ale, že by se mohl objevit v Evropě.
Na kvalitnější fotky i detaily k nové verzi inteligentního řízení alternátoru si budeme muset chvíli počkat
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 42 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis