Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge

(+ video) Jedno z nejmenších Suzuki, Wagon R, má za sebou facelift přinášející novou verzi rekuperace brzdné energie s přídavnou baterií.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge

10.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Jedno z nejmenších Suzuki, Wagon R, má za sebou facelift přinášející novou verzi rekuperace brzdné energie s přídavnou baterií.

V roce 2008 se s nástupem Suzuki Splash poroučela malá hranatá krabička jménem Wagon R+. Ne však definitivně, ale pouze z evropského trhu. V Japonsku vůz pokračuje ve své kariéře dál v další, už čtvrté generaci jako městský „kei car“ s atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 660 cm3 a označením Wagon R a Stingray Wagon R (což je ten samý vůz, jen s poněkud agresivnější karoserií).

Zmiňujeme se proto, že Wagon R má za sebou menší mezigenerační modernizaci, která kromě obvyklých změn na zevnějšku v podobě přepracovaných světel a jinak tvarované spodní linie oken zadních dveří přináší také systém inteligentního řízení alternátoru.

V mnohém je stejný, jak jej známe i v jiných autech. To znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde systém Ene-Charge, což je další přídavná baterie umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika.

Jak dokumentuje video, přídavná baterka ani primární akumulátor neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Co všechno zásobují, to s ohledem na jazykovou bariéru nevíme, ale tipovali bychom to na ventilaci a klimatizaci (to by mohlo být ono deklarované Eco-Cool), pravděpodobně rádio a možná dokonce i některé další prvky výbavy, ale dohady nechme raději stranou.

Suzuki tvrdí, že podle japonských norem, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje facelitrovaný Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km - předpokládáme, že se tento údaj týká atmosférické varianty. Prodej vozu s technologií Ene-Charge startuje už za necelý měsíc, nepředpokládáme ale, že by se mohl objevit v Evropě.


Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge - 1 - Suzuki Wagon R 2012 01Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge - 2 - Suzuki Wagon R 2012 02Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge - 3 - Suzuki Wagon R 2012 03Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge - 4 - Suzuki Wagon R 2012 04Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge - 5 - Suzuki Wagon R 2012 05Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge - 6 - Suzuki Wagon R 2012 06
Na kvalitnější fotky i detaily k nové verzi inteligentního řízení alternátoru si budeme muset chvíli počkat

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše