Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Swincar: francouzská terénní motokára se nezalekne ničeho
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Unikátní kreace Pascala Rambauda míří do prodeje. Poháněna je elektricky, mimo silnici těží z nízké hmotnosti a obou řiditelných náprav.
Možná si ještě vzpomenete na Toyotu i-Road. Tedy tříkolový koncept, který dokázal v zatáčkách „zaklekávat“ na vnitřní kolo a svým způsobem tak napodobovat práci motorkářů. Tato japonská kreace nakonec dokonce zamířila i do prodeje, mimo Zemi vycházejícího slunce ovšem nabízena nebyla. Pokud vám to je ovšem líto, pak by vám náladu mohl spravit Swincar. Pod tímto názvem se totiž skrývá čtyřkolka s výkyvnými rameny náprav, která koncepci Toyoty i-Road dotahuje do naprostého maxima.
S vývojem Swincaru začal francouzský technik Pascal Rambaud před mnoha lety, přičemž napoprvé svou kreaci odprezentoval v roce 2012. Od té doby získala jeho prvotina celou řadu mezinárodních cen, zejména pak za svůj nezávislý podvozek. Ten do značné míry připomíná chůzi pavouka, neboť jednotlivá kola se přizpůsobují danému terénu. Řiditelné jsou obě nápravy, přičemž elektromotory se nachází v každém kole.
Centrálně pak byla uložena lithium-iontová baterie o kapacitě 2, 4 nebo 6 kWh, což má vozítku bez problémů vystačit na nějakých 50 kilometrů v terénu a dvojnásobek na běžné silnici. Je třeba si ale uvědomit, že nejvyšší rychlost byla kvůli bezpečnosti omezena na 20 až 40 km/h v závislosti na daném povrchu. Samotné elektromotory pak produkují souhrnně pouhé čtyři kilowatty, tedy 5,44 koně.
Dá se ovšem předpokládat, že zájemci o Swincar nehodlají překonávat rekordy v dojezdu nebo na semaforech. Zajímat je bude spíše ono terénní využití, kdy počítat mohou se stavitelnou světlou výškou (standardně se čtyřkolka pohybuje 250 mm nad zemí). Stabilní je pak dokonce i při 70procentním stoupání či klesání, rozjezd s 80kilovým řidičem je však omezen úhlem 50 stupňů.
Hmotnost samotné jednomístné hračky pak činí 140 kilogramů, přičemž počítat můžete s délkou 1,95 metru, šířkou od 1,2 do 1,3 metru a výškou 1,3 m. O bezpečné zastavení se starají 20milimetrové hydraulické brzdy, zmiňované baterie lze dobít během dvou hodin. Tím nám ovšem informace končí, zmínit již můžeme pouze cenu 12 000 Eur (cca 324 500 Kč) a dostupnost od konce letošního roku.
















Elektrická čtyřkolka Swincar míří do prodeje. Terénu se rozhodně nebojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový sexy Číňan pro Evropu přichází přesně s tím, na co se místní automobilky v podstatě vybodly
před hodinouBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 3 hodinamiFerrari laciným trikem potvrdilo, že má problémy s prodejem, ikonické jméno „zneužilo” pro podivný facelift strádajícího modelu
před 4 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 6 hodinamiVW už se za Audi asi stydí, na autosalonu v Mnichově ho uklidil do rohu v patře a novinky zamkl
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.10. 11:03 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch