Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tajuplný prototyp BMW je skutečně BMW, do výroby ale nemíří
12.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurence pro VW XL1 je sice těžší, zvládne však odvézt více pasažérů i zavazadel. Zda je o vodíkový vůz či plug-in hybrid, není jasné.
Před pár týdny se skrze čínské prameny dostaly na světlo světa snímky tajuplného prototypu BMW, který již svým vzhledem odkazoval na alternativní pohonné ústrojí. Oficiálně však značka nedala k dispozici žádný komentář a nejinak je tomu i dnes. Je tak možné, že vše, co si na následujících řádcích přečtete, bude za pár týdnů zase jinak - ostatně již nyní máme k dispozici dva informační prameny, které se naprosto odlišně vyjadřují k motorovému prostoru. Oba se přitom odvolávají na své zdroje v Mnichově, načež je velmi těžké rozsoudit, komu věřit.
V jednom se ovšem shodují - do sériové výroby daný vůz dorazit nemá, prý se jedná jen o vývojový prototyp. Má se tedy jednat o jakousi vzdálenou předzvěst budoucích modelů značky, které by se měly objevit někdy na přelomu této a příští dekády. To však úplně nevysvětluje, proč BMW tuto novinku zaregistrovalo na patentovém úřadu. To není až tak výjimečné u veřejně vystavovaných konceptů, ale má-li se vážně jednat o vývojový prototyp, který automobilka nechtěla ani nikomu ukázat, nemá mnoho důvodů kontaktovat úřady s jeho vzhledem. Buď tedy nejde o vývojový vůz a mlží naše zdroje nebo toto skutečně někdo řekl a mlží samotné BMW. Možná kvůli tomu, že auto se setkalo s velmi negativní odezvou.
Jakkoliv zákulisí je nejasné, v případě karoserie lze počítat s uhlíkovými vlákny, která jsou pro BMW momentálně Alfou i Omegou. Nenajdeme je přitom jen na venkovním kabátci, ale rovněž na skeletu a v interiéru. Z karbonu jsou pak ostatně vyrobena i kola, pročež je možná až překvapivé, že by prototyp měl vážit nemalých 1 150 kilogramů, tedy jen o 135 kilo méně než již existující model i3 a o podstatných 355 kg více než konkurenční Volkswagen XL1.
Oproti hybridu z Wolfsburgu, který se chlubí pouze dvoumístným kokpitem a zavazadelníkem o objemu 120 litrů, je ovšem možné v případě mnichovské novinky počítat se čtyřmi sedadly a 348litrovou kapacitou. Věřit se tak dá řečem o každodenní použitelnosti, alespoň tedy v tomto ohledu. Kromě toho pak prototyp dostal do vínku rovněž velmi nízký koeficient odporu vzduchu (Cd 0,18 versus 0,19 u XL1), za čímž stojí třeba i použití kamer namísto zpětných zrcátek (opět po vzoru XL1).
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde, jak jsme již uvedli, se naše zdroje rozcházejí. V prvním případě se totiž hovoří o voze poháněném palivovými články, ve druhém pak o plug-in hybridu. Možné jsou samozřejmě obě technologie, neboť BMW s nimi již má své zkušenosti. Kde je ale pravda, toť otázkou. Nicméně energie pro hnací ústrojí by měla být uskladněna v bateriích s nově vyvinutým chemickým procesem který umožní rychlejší dobíjení a delší dojezd.
Zda ovšem elektřinu bude generovat vpředu usazený přeplňovaný litrový dvouválec zkombinovaný s elektromotorem u zadní nápravy či cosi jiného, to již bohužel potvrdit nemůžeme. Dá se navíc předpokládat, že odpověď hned tak nedostaneme, neboť další model divize „i“ má dorazit skutečně až na sklonku dekády, tedy za nějakých pět let. A do té doby se může ještě mnohé odehrát.




Tajuplný prototyp nakonec do výroby nezamíří, BMW na něm hodlá pouze otestovat technologie určené dalšímu přírůstku divize „i“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 2 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 4 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 6 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
