Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?
7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Cesta k designu Lamborghini Urus se zdá být přímočará, vypadá skoro jako pět let starý koncept. Jenže nebyla, první podoba produkční verze byla citelně jiná.
Nové Lamborghini Urus je oficiálně již pár dní na světě, přičemž fanoušky značky a vlastně veškerou veřejnost rozdělilo na dva tábory. Jedni jej vynášejí do nebes a označují za pravověrné Lambo se vším všudy, jehož extrémní technické parametry doprovází i patřičně výrazný design. Pro jiné se ovšem jedná o zklamání, které se ve srovnání s dřívějším LM002 zdá být příliš obyčejné svou podstatou, technikou vycházející hlavně z koncernových dílů a nakonec i vzhledem.
V tomto ohledu je velmi těžké se postavit za jednu nebo druhou stranu, obě mají svým způsobem pravdu. Na poměry SUV je Urus opravdu výjimečný, je nejsilnější, nejrychlejší i designově nejvýraznější. Na poměry Lamborghini je to ale vlastně nuda - 650 koní má dnes pomalu základní kupé o poloviční hmotnosti, 305 km/h jezdila Lamba už před dekádami a vzhledově to také není žádný uragán.
A s těmi koncernovými díly je to pravda - vůz stojí na modulární platformě MLB Evo, jíž používá jak Porsche Cayenne či Bentley Bentayga, tak třeba i Audi A4. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který se rovněž podíval do řady koncernových modelů, byť pouze v tomto případě produkuje 650 koní.
Automobilka ale tvrdí, že Urus „byl již zpočátku koncipován jako každodenní Lamborghini“, kterým LM002 nikdy nebylo. A jen jako obyčejnější auto má smysl. Zákazníci ostatně jistě více ocení praktičnost než nekompromisnost, přesto se pár jedinečností na Urusu najde. Vůz je totiž osazen největšími brzdami, jaké kdy byly použity na produkčním automobilu. Vpředu totiž najdeme 440milimetrové karbon-keramické kotouče svírané desetipístkovými (sic) třmeny, vzadu pak 370milimetrové se šestipístky. Jejich použití přitom bylo dáno nejen výkonným motorem, ale také poměrně vysokou hmotností, která se dle Lamborghini pohybuje mezi 2,1 a 2,2 tunami.
A design? To je kapitola sama pro sebe. Soudci tady být nechceme, cesta k finálnímu produkčnímu provedení ale byla mnohem trnitější, než se na první pohled zdá. Urus totiž do značné míry kopíruje koncept z roku 2012, touto cestou ale původně jít neměl. Od této podoby zamířil ke ztvárnění, které můžete vidět na snímcích níže a od koncepčního provedení liší hlavně předními a zadními partiemi - zachována byla pouze základní silueta. Šéfům firmy se ale nakonec více líbil koncept, a tak se designéři museli vrátit na začátek a finální provedení mnohem více přiblížit původní studii.
Jestli je to tak dobře nebo byl první návrh produkční verze atraktivnější, to už musíte posoudit sami. My jen dodáme, že v Itálii nyní probíhá zkušební fáze výroby, kdy z linek sjíždí jeden vyrobený exemplář denně. V dubnu by se ovšem měla rozjet sériová produkce, přičemž zcela nová montážní linka má chrlit zhruba 23 vozů denně. Ona kapacita však může být dle potřeb ještě dále navýšena. Uvidíme tedy, zda Lamborghini dosáhne svého cíle, jímž by mělo být zdvojnásobení současných kvót, jenž loni počítaly s rekordními 3 457 vozy. Dříve než v roce 2019 ale odpověď na tuto otázku mít nebudeme.





Takto mohlo Lamborghini Urus vypadat...
...a v této podobě nám bylo představeno
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 4 hodinamiŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní včera 15:43
- Hegemonie bratrů Marquezových, vyhrál Alex před Marcem 7.9.2025
- Toprakův vítězný hattrick 7.9.2025
- Vítězem opět Manzi, Vostatek out 7.9.2025
- Moto2 vyhrál Holgado, Salač crash 7.9.2025
Nejnovější články
Další země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
před 6 minutamiRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
před hodinouBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 3 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 4 hodinamiPředobraz nové Škody Octavia by byl skvělý tovární pohřebák, i designové prvky mrazáku k tomu sedí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.09. 09:56 - bojler
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.08. 10:51 - bojler
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09.07. 20:06 - řidičBOB