Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?
7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Cesta k designu Lamborghini Urus se zdá být přímočará, vypadá skoro jako pět let starý koncept. Jenže nebyla, první podoba produkční verze byla citelně jiná.
Nové Lamborghini Urus je oficiálně již pár dní na světě, přičemž fanoušky značky a vlastně veškerou veřejnost rozdělilo na dva tábory. Jedni jej vynášejí do nebes a označují za pravověrné Lambo se vším všudy, jehož extrémní technické parametry doprovází i patřičně výrazný design. Pro jiné se ovšem jedná o zklamání, které se ve srovnání s dřívějším LM002 zdá být příliš obyčejné svou podstatou, technikou vycházející hlavně z koncernových dílů a nakonec i vzhledem.
V tomto ohledu je velmi těžké se postavit za jednu nebo druhou stranu, obě mají svým způsobem pravdu. Na poměry SUV je Urus opravdu výjimečný, je nejsilnější, nejrychlejší i designově nejvýraznější. Na poměry Lamborghini je to ale vlastně nuda - 650 koní má dnes pomalu základní kupé o poloviční hmotnosti, 305 km/h jezdila Lamba už před dekádami a vzhledově to také není žádný uragán.
A s těmi koncernovými díly je to pravda - vůz stojí na modulární platformě MLB Evo, jíž používá jak Porsche Cayenne či Bentley Bentayga, tak třeba i Audi A4. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který se rovněž podíval do řady koncernových modelů, byť pouze v tomto případě produkuje 650 koní.
Automobilka ale tvrdí, že Urus „byl již zpočátku koncipován jako každodenní Lamborghini“, kterým LM002 nikdy nebylo. A jen jako obyčejnější auto má smysl. Zákazníci ostatně jistě více ocení praktičnost než nekompromisnost, přesto se pár jedinečností na Urusu najde. Vůz je totiž osazen největšími brzdami, jaké kdy byly použity na produkčním automobilu. Vpředu totiž najdeme 440milimetrové karbon-keramické kotouče svírané desetipístkovými (sic) třmeny, vzadu pak 370milimetrové se šestipístky. Jejich použití přitom bylo dáno nejen výkonným motorem, ale také poměrně vysokou hmotností, která se dle Lamborghini pohybuje mezi 2,1 a 2,2 tunami.
A design? To je kapitola sama pro sebe. Soudci tady být nechceme, cesta k finálnímu produkčnímu provedení ale byla mnohem trnitější, než se na první pohled zdá. Urus totiž do značné míry kopíruje koncept z roku 2012, touto cestou ale původně jít neměl. Od této podoby zamířil ke ztvárnění, které můžete vidět na snímcích níže a od koncepčního provedení liší hlavně předními a zadními partiemi - zachována byla pouze základní silueta. Šéfům firmy se ale nakonec více líbil koncept, a tak se designéři museli vrátit na začátek a finální provedení mnohem více přiblížit původní studii.
Jestli je to tak dobře nebo byl první návrh produkční verze atraktivnější, to už musíte posoudit sami. My jen dodáme, že v Itálii nyní probíhá zkušební fáze výroby, kdy z linek sjíždí jeden vyrobený exemplář denně. V dubnu by se ovšem měla rozjet sériová produkce, přičemž zcela nová montážní linka má chrlit zhruba 23 vozů denně. Ona kapacita však může být dle potřeb ještě dále navýšena. Uvidíme tedy, zda Lamborghini dosáhne svého cíle, jímž by mělo být zdvojnásobení současných kvót, jenž loni počítaly s rekordními 3 457 vozy. Dříve než v roce 2019 ale odpověď na tuto otázku mít nebudeme.





Takto mohlo Lamborghini Urus vypadat...
...a v této podobě nám bylo představeno
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 09:38 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 09:35 - řidičBOB
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch