Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle to vypadá v prvním létajícím autě, Slováci ukázali hotový AeroMobil v Monaku
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Slovenské letadlo na značkách se ukázalo na Top Marques jako prototyp připravený k sériové výrobě. Jeho cena opravdu není pro masy.
Slovenský AeroMobil se skutečně představil na Top Marques v Monaku, jak výrobce před pár týdny slíbil. Dostal označení 4.0, jako čtvrtá vzniknuvší verze, a je to prý prototyp, který je plně připravený pro sériovou výrobu. Víme také, co znamená ono hybridní pohonné ústrojí, o kterém Slováci minule hovořili.
Jeho princip je ten, že spalovací motor pohání pouze vrtuli při letu a generátor při jízdě po silnici. Ten dodává proud elektromotoru na přední nápravě. O voze nicméně nelze hovořit jako o elektromobilu s prodlouženým dojezdem, protože, pokud víme, nemá baterie a nedá se nabíjet ze zásuvky.
Elektrický pohon při jízdě po silnici byl pravděpodobně zvolen proto, že je snazší karoserií táhnout kabely než hřídele. Spalovací motor, dvoulitrový plochý čtyřválec s turbodmychadlem a výkonem 300 koní, je umístěn za kabinou a hřídelí žene vrtuli, která je na zádi stroje.
AeroMobil má nádrž na 91 litrů paliva, což má stačit k doletu 750 km anebo dojezdu po silnici 700 km. Maximální rychlost na silnici je elektronicky omezena na 160 km/h, ve vzduchu je maximálka 357 km/h. Transformace mezi režimem letu a jízdy po silnici má zabrat méně než tři minuty.
Základ kabiny verze 4.0 je monokokové šasi, na které je připevněn zadní pomocný rám pro motor a další části vozu. Dovnitř se vejdou dva lidé, o prostoru pro náklad zprávy nemáme, ale celková užitečná hmotnost je 240 kg. Součástí standardní výbavy bude hasicí přístroj a padák, který bude sloužit v případě nouze. Jedna z předchozích verzí AeroMobilu ho už vyzkoušela.
V první sérii nazvané jednoduše „First Edition” má být vyrobeno 500 kusů s cenou od 1,3 do 1,63 milionu dolarů, tedy 32 - 40,1 milionu korun, podle toho, kolik se najde zájemců. Disponujete-li patřičnou hotovostí - není to málo, ale nikdy nikdo neříkal, že AeroMobil bude dopravním prostředkem pro masy -, můžete si již nyní vůz obednat. Kdy ovšem začne výroba a kdy budou první kusy dodány zákazníkům, zatím nevíme.






Takhle se AeroMobil 4.0 ukázal na monacké přehlídce Top Marques








Firma zveřejnila i počítačové ilustrace verze 4.0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
před 4 hodinami
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
8.12.2025
Nejnovější články
Ford vrátí Fiestu do nabídky způsobem, nad kterým jen zůstává rozum stát
před 2 hodinami
Lotus skutečně nainstaloval spalovací motor do svého dosud jen elektrického modelu, unikla veškerá data
před 3 hodinami
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
před 4 hodinami
K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi TDI za 290 tisíc. Co na tom, že to je nechtěná verze s nechtěným motorem, výbavou i barvou
včera
Data z Evropy konečně ukazují, jaká auta si tu první majitelé nechávají nejdéle. A kterých se co nejrychleji zbavují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
