Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technický šéf BMW varuje konkurenty, aby lidem nevyprávěli pohádky o elektromobilech
6.5.2022 | Petr Prokopec
Zaujmout k elektrickým autům jakkoli kritický pohled je dnes krajně neobvyklé, výrobci naopak často slibují až nemožné. BMW to prý nedělá a varuje soupeře, aby to nedělali ani oni, ve výsledku to zákazníky jen znechutí a odradí.
V případě vlastností elektromobilů existuje jen málo důležitějších aspektů, než je dojezd na dobití a možnost rychle jej „obnovit”. Tedy alespoň pohledem každodenní použitelnosti. Z dlouhodobého hlediska vás může více trápit vyšší pořizovací cena či rychlý pokles hodnoty daný omezenou životností akumulátorů, bezprostředně ale stěží skousnete, bude-li vás akční rádius omezen jen pár stovkami kilometrů za den. Problémem nicméně je fakt, že i ty největší baterie v těch nejtěžších a nejvýkonnějších elektromobilech jsou v ekvivalentem jen velmi malé palivové nádrže - v případě 100kWh se jedná jen o něco kolem 25 litrů nafty. Aby tedy výrobci zvládli publikum alespoň nějak okouzlit, provádí v laboratořích všechny možné myslitelné čachry.
Je pěkné, že velmi benevolentní metodika NEDC ustoupila do pozadí a místo ní hraje prim nový způsob měření spotřeby označený písmeny WLTP. Jakkoli je ale bližší skutečnému světu, realitu ani tak nereflektuje. Ve výsledku je tak hlavně na výrobcích, nakolik skutečně efektivní technologii svým elektromobilům nadělí a jak ji budou prezentovat zákazníkům. A musí si uvědomit, že tentokrát dráždí hada bosou více než kdy předtím. Pokud totiž lidé kvůli přepálenému fiktivnímu dojezdu skončí na půli cesty, je jasné, že značce věrnost nezachovají.
Na tuto strunu nyní zahrál technický šéf BMW Frank Weber, který okomentoval výsledky testu reálného dojezdu elektrických aut ze strany německého autoklubu ADAC. Ten ověřoval mj. dojezd BMW iX xDrive50 a Mercedesu EQS 450+. Mnichovský elektromobil přitom dle metodiky WLTP má zvládat na jedno nabití 626 km, ten stuttgartský pak dokonce 731 km. Ke smůle třícípé hvězdy se však její zástupce k této hodnotě ani nepřiblížil, místo toho zvládl jen 575 km. BMW má oproti tomu na kontě 610 km.
„Test autoklubu jednoznačně dokázal, že slíbený dojezd EQS není v reálu dosažitelný. Naše iX nicméně spotřebovává méně energie než EQS. Test tak ukázal, že zvládáme dodat přesně to, co slibujeme,“ uvedl Weber. Závěr jeho tvrzení přitom s ohledem na výsledky není až tak pravdivý, neboť i BMW zaostalo za slíbenou hodnotou pouze o chlup. V případě Mercedesu je nicméně rozdíl mezi teorií a praxí opravdu značný a skutečně může ovlivnit renomé automobilky i loajalitu jejích zákazník.
„Nejhorší věcí, kterou jako výrobce aut můžete udělat, je zahrávat si s očekáváním zákazníků. Snadno se vám totiž může stát, že si klientela usmyslí, že se nedočkala slíbeného. Logicky pak bude zastávat názor, že u této značky nakupovala naposledy,“ dodává Weber. Bohužel, se stále většími politickými tlaky dochází k nafukování stále větších bublin, zvláště pak u některých značek. BMW se evidentně snaží být upřímnější.



BMW iX xDrive50 zvládá dle testu ADACu v reálu 610 km, je tedy blízko udávanému dojezdu 626 km. Foto: BMW
Oproti tomu Mercedes-Benz EQS 450+ urazí maximálně 575 km, daleko za slibovanými 731 km. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 9 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 11 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
dnesKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
dnesKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva