Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi

Poprvé dorazila už loni, vyčleněná auta ale byla rychle rozprodána. S ohledem na to, co nabízí a za jakou cenu, se není čemu divit. Teď je tentýž vůz zpátky s novým, ovšem nikoli méně zajímavým ceníkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi

23.3.2022 | Petr Miler

Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi

/

Foto: GAC

Poprvé dorazila už loni, vyčleněná auta ale byla rychle rozprodána. S ohledem na to, co nabízí a za jakou cenu, se není čemu divit. Teď je tentýž vůz zpátky s novým, ovšem nikoli méně zajímavým ceníkem.

Pokud si někdo myslel, že se čínské automobilky spokojí s pozicemi na domácím trhu a zbytek světa je nechá chladnými, mýlil se. Číňané se na relativně nenáročném domácím publiku lákaném i zahraniční konkurencí naučili dělat slušná auta a byť se můžeme ptát, jak čestní při tom byli, už se to stalo. Obří čínský trh už jim ale nestačí a expandují do dalších destinací. Na rozvojových trzích se prosazují docela snadno, rádi by ale zabodovali i v Evropě. A začali v Rusku a okolí, které není vysloveně rozvojovým trhem, zejména po stránce regulací ale není tak přísné jako země Evropské unie.

Podnikání v Rusku je teď nepochybně komplikované a pro některé značky prakticky nemožné, ty čínské mezi ně ale nepatří. Naopak se snaží využít situace omezující hlavně konkurenci a s ještě větší vervou vytahují do boje o tamní klientelu. Platí to i o automobilce GAC, která v Rusku už nějaký čas působila a loni do října tam prodávala SUV jménem GAC GS5. Tehdy ale došla alokace určená pro vývoz, a tak jej nebylo možné dále koupit, což se nyní - jistě ne náhodou - opět mění.

V Číně úspěšné velké SUV tak bude znovu k dispozici i klientele ve vybraných evropských zemích. Po stránce dílčích designových detailů mixem asi tak deseti aut, která jsme už viděli, jako celek je ale svébytné a nikoli nezajímavé. Hraje obecně na konzervativnější notu, což platí zejména o interiéru, a nás tak nejvíce zaujalo tím, že je skoro úplně stejně velké jako Škoda Kodiaq.

V případě rozměrů 4 695 x 1 885 x 1 726 mm dělí GS5 od Kodiaqu obvykle jen milimetry a pouze v případě rozvoru (2 710 mm) má Škoda (se svými 2 791 mm) o něco navrch. Podobně je ale GAC se svou hmotností mezi 1 522 a 1 592 kg citelně lehčí. Číňané se netají tím, že český „medvěd” je jedním z aut, kterému chtějí brát zákazníky, a tak necílí zrovna na chudé. Lidé od 30 do 50 let s dětmi a nadprůměrnými příjmy jsou cílovou skupinou GS5 a zatím na něj reaguje velmi pozitivně.

Auto si nehraje na „prémiovku”, a tak je k dispozici s jediným motorem 1,5 turbo s výkonem 137 koní a točivým momentem 235 Nm, což není mnoho, v Číně se nabízí i 169koňová verze. K dispozici je šestistupňový manuál i automat Aisin a byť to není bůhvíjak hvězdná nabídka, cena vše kompenzuje.

Auto bylo loni k mání od 1 658 900 rublů, zachování tehdejších cen je ale za současné situace nereálné. Přesto je cena nízko - vůz startuje na 2 099 000 RUB, což je asi 440 tisíc českých korun. Uvážíme-li, že v základu jsou věci jako litá kola, klimatizace, kompletní elektrická výbava, střešní okno, multimediální systém s 12,3" displejem, digitální palubka či Bluetooth, není to věru vysoká suma. Přibližně srovnatelný Kodiaq s téměř totožně působícím motorem (1,5 TSI 150 koní) vyjde u nás dnes nejméně na 913 900 Kč, v Rusku v tuto chvíli není k dispozici.

Jak už to navíc u Číňanů bývá, pokud se necháte rozmazlovat, nezruinuje vás to. Absolutně nejvyšší verze s automatem, lepšími palubní systémy, světly LED Matrix, panoramatickým střešním oknem, bezdotykovým elektrickým ovládáním kufru, vícezónovou klimou, parkovací kamerou, adaptivním tempomatem, bezklíčovým vstupem a startem a spoustou dalšího přijde na 2 599 000 rublů. To je 545 tisíc Kč, u Škody nebude problém dát za podobně specifikovaný vůz dvojnásobek, a to ani nedodáváme, že standardem je záruka na 5 let a 150 tisíc km.

Předpokládáme, že zvlášť za současných okolností se tomuhle autu v Rusku povede dobře. Číňané cítí příležitost a využijí ji, to je zjevné.


Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 1 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 03Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 2 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 04Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 3 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 05Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 4 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 07Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 5 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 01Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 6 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 08Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 7 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 09Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 8 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 10Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 9 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 02Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 10 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 03Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 11 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 11Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 12 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 04Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 13 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 05Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 14 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 07Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 15 - GAC GS5 prodej Evropa Rusko 2020 12Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 16 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 08Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 17 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 09Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 18 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 10Téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se vrací do Evropy, s cenou zůstává hodně při zemi - 19 - GAC GS5 Evropa 2021 dalsi 11
Velikostně téměř dokonalá čínská obdoba Škody Kodiaq se v Rusku prodává o statisíce levněji. Ve srovnatelných specifikacích GAC GS5 stojí přibližně polovinu ceny Kodiaqu. Bez většiny konkurence bude tohle auto dál prodejně excelovat. Foto: GAC

Zdroj: GAC

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.