Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla jde zas proti proudu, servisně vrací své zákazníky do časů starých škodovek
24.5.2019 | Petr Prokopec
Automobilky se v posledních letech tváří, že nejlepší je, když si lidé na svých autech nebudou opravovat vůbec nic. Tesla je očividně jiného názoru, její nový manuál toho budiž důkazem.
Pokud patříte mezi dříve narozené, pak nejspíše pamatujete na dobu, kdy většina z nás vozila v prostoru za zadními sedadly Škody 120 a spol. krabici s různými šroubky, matičkami a dalšími komponenty, klidně i celým alternátorem, rozdělovačem nebo karburátorem. Za pomoci kladiva, šroubováku a kombinaček pak nebyl problém opravit pomalu kdykoliv a cokoliv. To vše se ale změnilo ve chvíli, kdy auta začala být prošpikovaná elektronickými systémy, s nimiž si často lámou hlavu i specialisté. V případě problému tak momentálně všichni spíše než po nářadí saháme po mobilním telefonu s číslem nejbližšího autoservisu.
Tesla však znovu hodlá dokázat, že kráčí proti proudu. Kalifornská automobilka totiž pouhé dva měsíce poté, co zrušila pravidelné servisní prohlídky svých aut s tím, že nejsou potřeba, přichází s novou uživatelskou příručkou pro majitele Modelu 3. A ta do značné míry připomíná knihy, se kterým jsme měli co do činění před několika dekádami. Ani jedna činnost samozřejmě nevyžaduje doktorát z raketových věd a ještě v době oněch škodovek by se takovému postupu nikdo nedivil. U Tesly prosazující modernizaci za každou cenu je však překvapivý, neboť konkurence jde přesně opačným směrem.
Abychom ale nemluvili jen obecně, můžeme dodat, že příručka se týká kupříkladu instalace předního držáku registrační značky. Ta totiž není ve všech Státech povinná, Tesla tak sériově zákazníkům montuje pouze držák zadní. Servis nemusíte obtěžovat ani v případě, že je potřeba třeba doplnit kapalinu ostřikovačů čelního okna nebo instalovat či naopak sejmout aerodynamické kryty litých kol.
To jsou banality, zajímavější je, že Tesla nechá zákazníky provádět i poněkud složitější operace, jako je třeba výměna filtru kabiny, a to přesto, že přitom hrozí poranění a dokonce i smrt, pokud budou odhalené či poškozené kabely palubního systému. Stejně tak zaskočí možnost domácí kalibrace otevírání elektricky ovládaných oken a další už relativně složité servisní úkony.
Snad ještě překvapivější je ale skutečnost, že pro Teslu je tento stav není konečnou, ale jen prvním krokem k ještě odvážnějšímu cíli. Tím má být možnost samoopravy prakticky celého vozu, tedy i elektrického pohonného ústrojí. Z toho důvodu ostatně automobilka již loni pustila online katalog veškerých náhradních dílů pro všechny své modely. Zdá se tedy, že staré pořádky zmiňované v úvodu jsou zpět, jen u toho nebude Škoda se svým archaickým pohonným ústrojím, nýbrž moderní Tesla, jejíhož ústrojí se bojí i požárníci. Některým z nás možnost domácích oprav u moderních aut chybí, takže nepochybujeme o tom, že se najdou tací, kteří právě takový přístup ocení.









Tesla přišla s uživatelskou příručkou, díky které si Model 3 můžete do značné míry opravit sami. Možnosti domácích oprav se tak vrací na scénu z oho nejméně pravděpodobného směru
Zdroje: Tesla, CNBC
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 3 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 5 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 6 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 8 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter