Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje

Vypadalo to, že už se jej nedočkáme, Tesla ale včera překvapila. Představila nejlevnější verzi Modelu 3 s látkovým čalouněním, menším dojezdem, horší akcelerací a možností koupě jen online.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje

1.3.2019 | Petr Prokopec

Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vypadalo to, že už se jej nedočkáme, Tesla ale včera překvapila. Představila nejlevnější verzi Modelu 3 s látkovým čalouněním, menším dojezdem, horší akcelerací a možností koupě jen online.

Nemožné se stalo skutečností, Tesla nakonec opravdu začíná prodávat Model 3 za léta slibovaných 35 tisíc dolarů (cca 788 610 Kč). Nestojí za tím přitom žádné kličky či fígle, na účet značky vám skutečně stačí převést tuto částku a již můžete jezdit, tedy alespoň v USA. Následně se pak ještě můžete dočkat „malé domů“, tedy vládního kreditu ve výši 3 750 USD (84 500 Kč). A pokud byste bydleli v takovém Massachusetts, můžete počítat dokonce ještě s lokálním zvýhodněním ve výši 2 500 USD (56 330 Kč). V tomto státě tedy Model 3 stojí pouhých 28 750 USD (674 780 Kč).

Dalo by se pokračovat ještě dále, Tesla totiž s oblibou zmiňuje ještě úspory na palivu, které by měly dosáhnout výše 4 300 USD (96 890 Kč). To se ale již pohybujeme na tenkém ledu mezi realitou a fikcí, kdy v podstatě záleží hlavně na vašem řidičském stylu - pokud však o plynulosti nemáte ani ponětí, snadno vybijete baterie během velmi krátké chvíle. A jakkoliv jejich doplnění není finančně tak náročné jako dotankování běžné palivové nádrže, čas tím strávený bude výrazně vyšší. A jelikož čas jsou peníze, zadarmo vlastně nic nedostanete.

Toto téma ale raději opustíme, místo toho se podíváme, s čím je možné za oněch 35 tisíc dolarů počítat. V rámci jízdní dynamiky je to sprint na stovku za 5,6 sekundy a nejvyšší rychlost 209 km/h, tedy sice data, která asi již nikoho neohromí, nicméně na druhé straně jsou na základní verzi velmi slušná. Navíc, pokud vám to nestačí, můžete si připlatit 2 000 USD (45 070 Kč) za provedení Standard Range Plus, u kterého čas potřebný k akceleraci klesá na 5,3 sekundy, maximálka pak narůstá na 225 km/h.

Není to přitom jediný rozdíl mezi naprostým základem a lehce vylepšenou variantou, další najdeme v dojezdu, který činí 354, respektive 386 kilometrů. Dále tu pak máme výbavu, která se na nejnižším stupni skládá z látkového čalounění, manuálně stavitelného sloupku řízení a sedadel či horšího audio systému a oholené navigace. Provedení Standard Range Plus vám ovšem přihodí třeba vyhřívaná přední sedadla stavitelná ve 12 směrech, vylepšenou aparaturu nebo LEDkové mlhovky.

Novinka by tedy slábnoucí zájem mohla částečně znovu zažehnout, i když pro zákazníky to bude znamenat jistou změnu v nákupu. Aby totiž Tesla mohla vůbec vyrukovat se základní verzí Modelu 3, a to navíc dříve, než se očekávalo (ovšem po mnoha odkladech a takřka dva roky po zahájení výroby vozu), rozhodla se změnit svou dosavadní prodejní strategii. Rušit se tedy bude většina ze současné stovky butiků a galerií, jenž byly ve Spojených státech s námahou vybudovány.

Místo do kamenných krámů by zákazníci měli mířit prakticky již jen na internet, ačkoliv pár galerií má být zachováno. Sloužit ale budou spíše k udržování povědomí o značce než k čemukoliv jinému - pro Teslu jsou totiž online prodeje aktuálně Alfou i Omegou, neboť tímto způsobem prý mohla srazit ceny napříč celým svým portfoliem v průměru o 6 procent. Byť faktického zlevnění se vlastně dočkáme především u Modelu 3, a to v rámci příchodu nových základních verzí.

Jakkoliv přitom prodej přes internet získává v poslední době na oblibě, Tesla samozřejmě tímto krokem také značně riskuje. Proto se rozhodla ještě dále upravit svou politiku a nyní nabízí možnost plného vrácení peněz do sedmi dnů či najetí jednoho tisíce mil (1 609 km). „Obrazně řečeno si tak můžete koupit Teslu, vyrazit s ní na víkendový výlet a poté jí vrátit, aniž by vás to cokoliv stálo,“ uvádí k novince značka. Prý si je ale jista tím, že každý si nakonec auto ponechá.

Výčet novinek tím nekončí, s úbytkem kamenných obchodů má totiž přijít expanze nových servisních středisek. Tesla je totiž velmi často kritizována za to, že mnohdy i banální opravy trvají neúměrně dlouho, neboť chybí kapacity. To se ale do budoucna má změnit, cílem značky dokonce není jen to, abyste si svůj vůz mohli vyzvednout ještě týž den, kdy jste jej servisu svěřili, ale dokonce během hodiny. Středisko tak vlastně ani nemusíte opouštět.

Dále došlo ještě na některé online modifikace, z nichž budou těžit nejen noví, ale i stávající zákazníci. Všem vyrobeným exemplářům Tesly Model 3 byl zvýšen výkon, a to zhruba o 5 procent. U variant s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol se pak navýšil dojezd, a to na 523 km, provedení Performance pro změnu vzrostla maximálka na 261 km/h. Novinek je tedy více než dost, načež jsme opravdu zvědavi, s jakými výsledky se Tesla pochlubí po druhém kvartálu.


Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje - 1 - Tesla Model 3 2019 zakladni model konfigurator 01Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje - 2 - Tesla Model 3 2019 zakladni model konfigurator 02Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje - 3 - Tesla Model 3 2019 zakladni model konfigurator 03Tesla konečně odhalila léta slibovaný levný Model 3, zcela s ním mění způsob prodeje - 4 - Tesla Model 3 2019 zakladni model konfigurator 04
Základní Tesla Model 3 je již v konfigurátoru, kromě ní si můžete pořídit i lehce nabušenou variantu Standard Range Plus, která toho za drobný příplatek nabízí o poznání více

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.