Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít
2.12.2022 | Petr Prokopec
Doby, kdy Tesla bezpečně prodala vše, co dokázala vyrobit a ještě to bylo málo, jsou evidentně pryč. Už to neplatí jen v Číně a dle prognózy analytiků má být jen hůř.
Tesle zjevně začíná téct do bot. Tento týden firma S&P Global Mobility zveřejnila analýzu, ze kterého Elon Musk nemůže mít lehké spaní. Tržní podíl automobilky na poli elektrických aut se totiž začíná snižovat. Zatímco tedy během třetího čtvrtletí roku 2020 činil 79 procent, loni šlo ve stejném období o 71 procent. Letos tu už máme 65 procent, což je pořád hodně, dle S&P má ale do roku 2025 klesnout na 25 procent, neboť celkový počet nabízených elektromobilů se zvedne ze současných 48 na 159.
Podobný vývoj šlo obecně vzato očekávat, aktuálně předpokládaná rychlost změny je ale překvapivě vysoká. A vlastně nemusíme ani hledět do tak vzdálené budoucnosti, Tesla zřetelně má problémy s odbytem už nyní. Už dříve jsme zmiňovali rostoucí zásoby neprodaných aut v Číně a tamní slevové akce, nyní přichází podobné zprávy z dalšího kontentu.
Sama dříve kalifornská, dnes texaská firma může říkat co chce, nyní ale zavelela ke kroku, který plně vystihuje její situaci. Ač totiž Musk dříve prohlašoval, že slovo „sleva“ v souvislosti s Teslou nikdy neuslyšíme, realita jej nakonec dohnala. Automobilka proto vábí americkou klientelu s tím, že pokud si ještě do konce prosince převezmou nový Model 3 nebo Model Y, mohou si od prodejní ceny automaticky odečíst 3 750 dolarů (cca 87 tisíc Kč). Skladová auta se tedy značce nekupí jen v Číně, na jejich hromadění evidentně dochází i ve Státech. A zájem zákazníků klesá.
Příchod nových konkurentů není jediným důvodem, proč Tesla musela přikročit k něčemu, co dlouhodobě odmítala. Dlouhodobá nekvalita jejích aut se stejně jako stále delší dodací lhůty měly podepsat na stále četnějším rušení objednávek. Mimo mají zákazníci čekat až na leden, kdy začne platit pro-inflační, pardon „proti-inflační” zákon Bidenovy administrativy. Ten znovu vrací i v případě Tesly do hry federální daňový kredit, který může činit až 7 500 USD (174 tisíc Kč).
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se situace začne vyvíjet v následujících dnech. Pro Teslu je po letošním výrazném poklesu hodnoty jejích akcií (letos -52 %) podstatné to, aby oslnila investory co nejvyššími registracemi. Jestli bude skórovat, ukáže jen čas.



Model 3 a Model Y jsou aktuálně ve státe o takřka 87 tisíc levnější. Je nicméně podstatné, aby je zákazníci odebrali svá auta ještě v prosinci. To jen potvrzuje, že Tesla má problémy s prodejem na dalším kontinentu. Foto: Tesla
Zdroje: Reuters, Electrek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan