Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít

Doby, kdy Tesla bezpečně prodala vše, co dokázala vyrobit a ještě to bylo málo, jsou evidentně pryč. Už to neplatí jen v Číně a dle prognózy analytiků má být jen hůř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít

2.12.2022 | Petr Prokopec

Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít

/

Foto: Stephen Lam, Reuters

Doby, kdy Tesla bezpečně prodala vše, co dokázala vyrobit a ještě to bylo málo, jsou evidentně pryč. Už to neplatí jen v Číně a dle prognózy analytiků má být jen hůř.

Tesle zjevně začíná téct do bot. Tento týden firma S&P Global Mobility zveřejnila analýzu, ze kterého Elon Musk nemůže mít lehké spaní. Tržní podíl automobilky na poli elektrických aut se totiž začíná snižovat. Zatímco tedy během třetího čtvrtletí roku 2020 činil 79 procent, loni šlo ve stejném období o 71 procent. Letos tu už máme 65 procent, což je pořád hodně, dle S&P má ale do roku 2025 klesnout na 25 procent, neboť celkový počet nabízených elektromobilů se zvedne ze současných 48 na 159.

Podobný vývoj šlo obecně vzato očekávat, aktuálně předpokládaná rychlost změny je ale překvapivě vysoká. A vlastně nemusíme ani hledět do tak vzdálené budoucnosti, Tesla zřetelně má problémy s odbytem už nyní. Už dříve jsme zmiňovali rostoucí zásoby neprodaných aut v Číně a tamní slevové akce, nyní přichází podobné zprávy z dalšího kontentu.

Sama dříve kalifornská, dnes texaská firma může říkat co chce, nyní ale zavelela ke kroku, který plně vystihuje její situaci. Ač totiž Musk dříve prohlašoval, že slovo „sleva“ v souvislosti s Teslou nikdy neuslyšíme, realita jej nakonec dohnala. Automobilka proto vábí americkou klientelu s tím, že pokud si ještě do konce prosince převezmou nový Model 3 nebo Model Y, mohou si od prodejní ceny automaticky odečíst 3 750 dolarů (cca 87 tisíc Kč). Skladová auta se tedy značce nekupí jen v Číně, na jejich hromadění evidentně dochází i ve Státech. A zájem zákazníků klesá.

Příchod nových konkurentů není jediným důvodem, proč Tesla musela přikročit k něčemu, co dlouhodobě odmítala. Dlouhodobá nekvalita jejích aut se stejně jako stále delší dodací lhůty měly podepsat na stále četnějším rušení objednávek. Mimo mají zákazníci čekat až na leden, kdy začne platit pro-inflační, pardon „proti-inflační” zákon Bidenovy administrativy. Ten znovu vrací i v případě Tesly do hry federální daňový kredit, který může činit až 7 500 USD (174 tisíc Kč).

Bude tedy zajímavé sledovat, jak se situace začne vyvíjet v následujících dnech. Pro Teslu je po letošním výrazném poklesu hodnoty jejích akcií (letos -52 %) podstatné to, aby oslnila investory co nejvyššími registracemi. Jestli bude skórovat, ukáže jen čas.


Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít - 1 - Tesla Model 3 2021 poradna sada 01Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít - 2 - Tesla Model 3 2021 poradna sada 04Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít - 3 - Tesla Model 3 2021 poradna sada 13
Model 3 a Model Y jsou aktuálně ve státe o takřka 87 tisíc levnější. Je nicméně podstatné, aby je zákazníci odebrali svá auta ještě v prosinci. To jen potvrzuje, že Tesla má problémy s prodejem na dalším kontinentu. Foto: Tesla

Zdroje: Reuters, Electrek

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše