Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela

Dle magazínu Business Insider existují důkazy, že Tesla věděla o únicích chladicí kapaliny akumulátorů, které vedly ke vznícení. Problémy ale řešila leda po vzoru Jeremyho Clarksona.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela

29.6.2020 | Petr Prokopec

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dle magazínu Business Insider existují důkazy, že Tesla věděla o únicích chladicí kapaliny akumulátorů, které vedly ke vznícení. Problémy ale řešila leda po vzoru Jeremyho Clarksona.


Uplynulou středu 24. června středočeští hasiči na vlastní kůži poznali úskalí, která jsou spojená s požáry aut osazených elektrickým pohonem. Plug-in hybridní BMW 330e totiž po uhašení muselo být přemístěno jeřábem do speciálního kontejneru s vodou, ve kterém pár dní pobude, aby bylo eliminováno riziko možného opětovného vznícení baterií. Teprve poté bude vůz prošetřen, aby technici zjistili příčinu požáru. Za tou klidně může stát i chyba při výrobě, jak se posutpně ukazuje na nové kauze automobilky Tesla.

Kalifornský výrobce elektromobilů se stal středobodem článku magazínu Business Insider. Jeho autorka, Linette Lopez, tvrdí, že má přístup k řadě emailů a hned dvěma analýzám, jenž si Tesla objednala kvůli problémům spojeným s chladícím okruhem Modelu S. U bateriového paketu mělo docházet k únikům chladicí kapaliny. A jakmile dojde k vyschnutí okruhu, může podle expertů oslovených novinářkou dojít právě k samovznícení.

Linette Lopez prozatím žádné důkazy nezveřejnila, nicméně dle jejího tvrzení založeného na oněch analýzách měla automobilka užívat hliník, který nebyl dostatečně odolný a při velké zátěži měl tendenci praskat. To měly potvrdit analytické firmy, které veškerá získaná data předaly pouze Tesle. A ta následně rozhodla, že se skutečně jedná o bezpečnostní riziko - právě proto měla loni u Modelů S a X omezit napětí v akumulátorech.

Na celé věci je přitom nejzávažnější skutečnost, že Tesla dle novinářky o celém problému léta věděla, ovšem riziková auta prodávala i nadále. Úniku chladicí kapaliny se údajně pokoušeli zabránit dělníci, kteří měli za pomocí kladiv upravovat hliníková zakončení okruhů tak, aby těsnila. O těchto sporných krocích se pak mají zmiňovat ony interní e-maily.

K celé věci se prozatím nevyjádřila ani Tesla, ani žádná z jí oslovených analytických firem. Nicméně pokud se veškerá obvinění potvrdí, má automobilka velký problém. Jednalo by se totiž o vědomé ohrožování životů zákazníků. Vše nyní již vyšetřuje agentura NHTSA, která hodlá především zjistit, zda ona úprava napětí měla skutečně snížit úniků kapaliny a následných požáru.

Máme tu tak další obláčky na Muskem vymalované modré obloze. Bude však třeba, aby novinářka přišla s jasnými důkazy, nebo aby ona obvinění potvrdila NHTSA. Na druhou stranu by ale nebylo překvapivé, kdyby i v tomto případě Tesle ve své snaze co nejrychleji inovovat narazila jako pověstná kosa na kámen, nebylo by to poprvé.


Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 1 - Tesla Model S pozar Belgie foto 01Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 2 - Tesla Model S pozar Belgie foto 02Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 3 - Tesla Model S pozar Belgie foto 03Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 4 - Tesla Model S pozar Belgie foto 04Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 5 - Tesla Model S pozar Belgie foto 05Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 6 - Tesla Model S pozar Belgie foto 06Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 7 - Tesla Model S pozar Belgie foto 07Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 8 - Tesla Model S pozar Belgie foto 08
Tesly shořely v Belgii..

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 9 - Tesla Model S pozar Cina foto 01Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 10 - Tesla Model S pozar Cina foto 02Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 11 - Tesla Model S pozar Cina foto 03Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 12 - Tesla Model S pozar Cina foto 04Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 13 - Tesla Model S pozar Cina foto 05Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 14 - Tesla Model S pozar Cina foto 06
...Číně...

Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 15 - tesla model s pozar norsko 01Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela - 16 - tesla model s pozar norsko 02
...i v Norsku. Foto Archiv Autoforum.cz

Zdroj: Business Insider

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.