Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla měla roky vědomě prodávat auta s problematickými bateriemi, kvůli tomu hořela
29.6.2020 | Petr Prokopec
Dle magazínu Business Insider existují důkazy, že Tesla věděla o únicích chladicí kapaliny akumulátorů, které vedly ke vznícení. Problémy ale řešila leda po vzoru Jeremyho Clarksona.
Uplynulou středu 24. června středočeští hasiči na vlastní kůži poznali úskalí, která jsou spojená s požáry aut osazených elektrickým pohonem. Plug-in hybridní BMW 330e totiž po uhašení muselo být přemístěno jeřábem do speciálního kontejneru s vodou, ve kterém pár dní pobude, aby bylo eliminováno riziko možného opětovného vznícení baterií. Teprve poté bude vůz prošetřen, aby technici zjistili příčinu požáru. Za tou klidně může stát i chyba při výrobě, jak se posutpně ukazuje na nové kauze automobilky Tesla.
Kalifornský výrobce elektromobilů se stal středobodem článku magazínu Business Insider. Jeho autorka, Linette Lopez, tvrdí, že má přístup k řadě emailů a hned dvěma analýzám, jenž si Tesla objednala kvůli problémům spojeným s chladícím okruhem Modelu S. U bateriového paketu mělo docházet k únikům chladicí kapaliny. A jakmile dojde k vyschnutí okruhu, může podle expertů oslovených novinářkou dojít právě k samovznícení.
Linette Lopez prozatím žádné důkazy nezveřejnila, nicméně dle jejího tvrzení založeného na oněch analýzách měla automobilka užívat hliník, který nebyl dostatečně odolný a při velké zátěži měl tendenci praskat. To měly potvrdit analytické firmy, které veškerá získaná data předaly pouze Tesle. A ta následně rozhodla, že se skutečně jedná o bezpečnostní riziko - právě proto měla loni u Modelů S a X omezit napětí v akumulátorech.
Na celé věci je přitom nejzávažnější skutečnost, že Tesla dle novinářky o celém problému léta věděla, ovšem riziková auta prodávala i nadále. Úniku chladicí kapaliny se údajně pokoušeli zabránit dělníci, kteří měli za pomocí kladiv upravovat hliníková zakončení okruhů tak, aby těsnila. O těchto sporných krocích se pak mají zmiňovat ony interní e-maily.
K celé věci se prozatím nevyjádřila ani Tesla, ani žádná z jí oslovených analytických firem. Nicméně pokud se veškerá obvinění potvrdí, má automobilka velký problém. Jednalo by se totiž o vědomé ohrožování životů zákazníků. Vše nyní již vyšetřuje agentura NHTSA, která hodlá především zjistit, zda ona úprava napětí měla skutečně snížit úniků kapaliny a následných požáru.
Máme tu tak další obláčky na Muskem vymalované modré obloze. Bude však třeba, aby novinářka přišla s jasnými důkazy, nebo aby ona obvinění potvrdila NHTSA. Na druhou stranu by ale nebylo překvapivé, kdyby i v tomto případě Tesle ve své snaze co nejrychleji inovovat narazila jako pověstná kosa na kámen, nebylo by to poprvé.
Tesly shořely v Belgii..
...i v Norsku. Foto Archiv Autoforum.cz
Zdroj: Business Insider
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 50 minutami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami