Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je ideální auto pro nervózní manžely. Nechat ho řídit ženu pro ně nebude potíž
1.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dobře, nevzniklo s tím cílem, ale vidíme, jak se některým při pohledu na dva volanty rozzáří oči. Ve skutečnosti s ním ale Toyota vyvíjí své autonomní řízení.
Vývoj autonomního řízení jsme již skloňovali v souvislosti s řadou automobilek, nejčastěji pak s Teslou. Stran americké značky na něm ovšem pracují i Audi, BMW či Mercedes. A nejinak je tomu také u Toyoty, která se aktuálně pochlubila výsledky svého dosavadního úsilí. Jde přitom o ukázku schopností testovacího prototypu osazeného platformou 2.1, čímž samozřejmě není míněna samotná architektura vozu - v tomto případě Lexusu LS 600h - nýbrž verze autopilota.
V prvé řadě je třeba říci, že legislativa obvykle vyžaduje, aby během testů autonomního řízení na veřejných komunikacích byl člověk okamžitě schopen převzetí kontroly nad vozem. Právě proto Toyota svůj prototyp osadila volantem, pedály a ovládacími prvky na straně řidiče i spolujezdce, je tu skutečně dvojí plnohodnotné řízení.
Za tím ovšem nestojí snahy testovat vůz v zemích s pravostranným či levostranným řízením. Toyota místo toho využívá dobrovolníků, které následně usadí za jeden z volantů a nechává je řídit i neřídit, to podle aktuální situace a úkolů vývojového programu. K tomu druhému pak usadí proškoleného specialistu, který je tu právě proto, aby převzal řízení ve chvíli, kdy zklame umělá inteligence i člověk. Máme ale tak nějak pocit, že podobný druhý volant by nejraději ve svých vozech viděla řada nedůvěřivých mužů, kteří se občas musí stát pasažéry v autech řízených jejich manželkami. Kolika nervozity by je takový druhý volant zbavil...
Ale nechme žertů a podívejme se dále na řešení Toyoty. Ta své systémy autonomního řízení dělí do dvou kategorií - Chaffeur a Guardian. V prvém případě lze počítat přesně s tím, co od autopilota očekáváte. Tedy že za vás převezme kontrolu a jednoduše vás přepraví z jednoho místa na druhé. Režim Guadian pro změnu hlídá lidská selhání a pokud třeba pomocí kamery na palubní desce zjistí, že řidič usnul, převezme řízení. Tomu bdícímu pak napomůže ve chvílích nouze.
Různé dopravní situace, kdy dochází k aktivaci těch či oněch systémů autonomního řízení, si můžete prohlédnout na níže přiloženém videu. Musíme si ovšem trochu povzdechnout nad rychlostí testovacího prototypu, která je příliš pomalá a víceméně ani neodpovídá provozu ve městě. Napříště by to tak chtělo trochu více přišlápnout pedál, aby bylo publikum oslněno o něco více.
Dodat pak jen můžeme, že Toyota si dala za cíl představit řadu prvků, jenž jsou součástí autonomního řízení v roce 2020, kdy bude na Japonsko upřena pozornost celého světa - v Tokiu se totiž v daném období budou konat Olympijské hry. Co ovšem automobilka ukáže a čím následně osadí i svá produkční auta, to prozatím není jisté.

















Toyota se pochlubila testovacím prototypem Lexusu LS 600h, který byl osazen technologií autonomního řízení a především dvěma volanty a sadami pedálů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 10 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejčtenější články
3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
22.10.2025
Alfa Romeo zrušila konec modelů Giulia a Stelvio, budou dál k mání i s motory V6. Nástupce musí předělat na „normální” pohon
22.10.2025
Fotbalové hvězdy Realu Madrid si převzaly nová BMW zdarma. Ukázaly, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
22.10.2025
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
22.10.2025
Toyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
22.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
