Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je jediné Pagani Huayra v ČR, majitele stálo skoro 40 milionů Kč
23.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kupé vzniklo pouze ve stovce exemplářů, na našich silnicích se bude prohánět 51. v pořadí. A i ten dostal masivních 730 koní a 1 000 Nm.
Pagani Huyara už dávno není žhavou novinkou. Světu bylo představeno již před pěti lety, přičemž v únoru 2015 italská automobilka oznámila, že kupé je definitivně vyprodáno. Předmětem kontraktu s dodavatelem motoru, společností AMG, bylo totiž pouze sto šestilitrových dvanáctiválcových pohonných jednotek. Pagani pak sice loni odhalilo provedení BC, stejně jako letos vyrukovalo s Roadsterem, v obou případech však již jde o odlišné specifikace a tedy i jiné smlouvy.
My se ovšem budeme dále zabývat původním provedením, které prozatím na českých silnicích chybělo. Je to trochu překvapivé, neboť Zonda se u nás objevila už ve svém raném provedení, tedy v době, kdy o voze vědělo jen pár fajnšmekrů na světě. Nepřítomnost Huayry u nás asi způsobilo to, že byla vyprodána dříve, než se nějaký movitý Čech rozhoupal. To ale již nyní nemusíme řešit.
Nyní si můžeme představit kupé, které se nakonec na české silnice dostalo. Jeho majitel si sice přeje zůstat v anonymitě, pár informací ale o voze dal k dobru. Víme tedy, že exteriér zdobí červená barva Rosso Monza, zatímco dovnitř se nastěhovalo černé kožené čalounění. Tomu dělají společnost červené švy a karbonové doplňky.
Každá Huayra je skoro umělecké dílo, které jen roste na ceně, a tak není překvapivé, že majitele přišla na 1,5 milionu Eur, tedy 39,70 milionu Kč. Když vozy opuštěly továrnu, Pagani si za základní provedení účtoval 860 000 Eur (22,8 milionu Kč). Je však nutné dodat, že šlo o sumu bez daně z přidané hodnoty a v provedení bez čehokoli navíc, v takovém nebyl prodán snad žádný reálně vyrobený exemplář.
V případě českého exempláře se jedná o 51. Huayru ze stokusové edice. Její pohonná jednotka produkuje 730 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což kupé umožňuje dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 370 km/h. Mimo to by přitom Huyara měla zvládnout boční přetížení 1,66 g, čas z Ringu ale znám není. Možná se o nějaký pokusí nový český majitel...
Díky za fotky, Samueli!















Toto je první a jediné české Pagani Huyara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Puristy trefí. Nadšenci nacpali do Ferrari motor 5,0 V10 TDI od VW, vznikne tak monstrum jako žádné jiné
před 2 hodinami
Trump a spol. dál ruší nařizování elektromobilů, aby snížili ceny aut. EU nemůže nereagovat, i kdyby nechtěla
před 3 hodinami
Japoncům se smáli, že předělali obyčejnou Hondu na americký muscle car, teď pro velký zájem znovu rozjíždí výrobu
před 5 hodinami
Korejci zlevnili své elektromobily o 200 tisíc Kč, aby je někdo kupoval, ale neděje se to. Prodeje padly až o 68 procent
před 6 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
