Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku
13.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Korveta znamená rychlá válečná loď. Nová ZR1 tomuto jménu konečně dostává se vší parádou, konkurenci poměrem dynamiky a ceny rozdrtí.
Až donedávna se mluvilo o tom, že nejsilnější verzí Corvette generace C7 zůstane provedení Z06. Tradičně vrcholná ZR1 se do nabídky vůbec neměla dostat a přijít znovu až s generací C8 s motorem před zadní nápravou. Tvářil se tak i sám Chevrolet a jeho mlžení jsme mu „baštili”. Tedy alespoň do chvíle, než při ostrých jízdách na Severní smyčce spatřen prototyp ZR1 s motorem vepředu, výrazným křídlem a už na pohled ohromující dynamikou.
Pořád se mohlo stát, že takové auto do sériové výroby nedoputuje, ale dnes už je jasné, že doputuje. Po týdnech spekulací vám můžeme představit produkční verzi Corvette ZR1, oficiálně titulovanou jako nejrychlejší a nejvýkonnější Corvette všech dob. Je vybavena kompresorem přeplňovaným 6,2litrovým osmiválcem LT5, který vyprodukuje 563 kW (766 koní) při 6 300 ot./min a točivý moment až 968 Nm při 4 400 ot./min. Zákazníci budou mít možnost volby mezi manuální sedmistupňovou převodovkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. A byť detailní dynamické parametry zatím nebyly zveřejněny, víme, že maximální rychlost překoná metu 337 km/h.
Dosažení impozantních parametrů pomáhá řada přepracovaných technických i aerodynamických prvků. Nový motor LT5 vychází z předchozího LT4, technici GM u něj ale poprvé využili dvojité (přímé i nepřímé) vstřikování paliva, oproti Z06 o 52 procent větší kompresore Eaton, přes 10 cm širokou škrtící klapku nebo 4 nové chladiče, které s předchozími 9 pomáhají tuto bestii uchladit.
Nejviditelnější jsou ale úpravy aerodynamiky, tedy aspoň v jedné ze dvou dostupných verzí. První, zvaná „Low Wing“ vizuálně zase tak výrazná není. Je navržena tak, aby umožňovala dosáhnout vyšší maximální rychlost a působí zvlášť ve vyobrazené šedé relativně decentně, přesto disponuje o 70 % vyšším přítlakem než dosavadní provedení Z06.
Provedení „High Wing“ obsahující paket „ZTK Performance“ jde ale o poznání dále, protože zádi ZR1 přidává nepřehlédnutelné křídlo generující přítlak až 430 kg. Úpravy aerodynamiky ale nekončí zde, spousta jich pořád vidět není - Chevy mluví například o přítlak-zvyšujícím řešení spodní části vozu, na které si jistě půjde posvítit jen na rampě.
Auto prošlo také citelnou redukční dietou, která je patrná i na rozsáhlém použití karbonových prvků. Konkrétní hodnota hmotnosti též zveřejněna nebyla, posloužil ale můžeme souhrnem dalších modifikací. Kola obouvají semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2, adekvátní modifikace podvozku a překalibrované elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control, vše pochopitelně s cílem zlepšit přilnavost v zatáčkách.
A pokud se ptáte, co je ta oranžová paráda na fotkách, pak dodejme, že se jedna o vůz osazený balíčkem „Sebring Orange Design Package“, který přidá oranžové zbarvení některých částí exteriéru a interiéru. Kabina může být vybavena koženými odvětrávanými sedačkami, zvukovým systémem Bose nebo volantem z karbonových vláken.
Přesná cena za nejrychlejší Corvette historie též odhalena nebyla, máme ale počítat s částkou okolo 120 000 dolarů, tedy asi 2,6 milionu Kč za základní provedení. A to vůbec není moc na vůz takových parametrů - jak už to u Corvette bývá. Jsme docela zvědavi na čas tohoto stroje ze Severní smyčky, minimálně v poměru výkon/cena bude jistě jedním z těch nejlepších vůbec. Ono už jiné 766koňové auto za tyto peníze neexistuje...
Máte-li už teď zálusk, první exempláře ZR1 si budou moci zákazníci koupit na jaře roku 2018, později má dokonce dorazit i otevřená verze..










Nová Corvette ZR1 se představila na oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 5 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 4 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 5 hodinamiMercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 8 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch