Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější Porsche 911 Turbo v historii, poprvé má přes 600 koní
8.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen výkon, ale i unikátní lakování a spoustu karbonu přidala 911 Turbo S edice z dílen Porsche Exclusive. Je tím nejrychlejším, co teď Porsche prodává.
Divizi Porsche Exclusive nejspíše netřeba představovat, právě skrze ni automobilka ze Zuffenhausenu realizuje individuální přání svých zákazníků. Mimo to ovšem toto oddělení čas od času pustí do světa limitovanou edici, z níž se většině fanoušků podlomí kolena. Když se vzpamatují, zůstane jim pachuť na jazyku, neboť v době publikace informací a fotografií bývají všechny exempláře již rozebrány. Nejinak tomu nejspíše bude u nové verze Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.
Pokud se podíváme do nedávné minulosti, konkrétně do roku 2010, můžeme vzpomenout Porsche 911 997 Sport Classic. Ten se vůči standardu lišil nejen unikátními prvky zvenčí a zevnitř, nýbrž i motorovým prostorem. Plochému šestiválci byl lehce zvýšen výkon. Tato úprava byla limitovanému provedení vyhrazena jen několik měsíců, pak si ji mohli objednat i běžní zákazníci.
Možná se tak stane i tentokráte, protože i Turbo S Exclusive Series má zvýšený výkon motoru. Porschem o něm mluví jako o nejvýkonnější a nejunikátnější 911 Turbo všech dob, což má spojitost právě s upraveným motorem. Nevíme, v čem přesně změny spočívají, nicméně 3,8litrový šestiválec dává nově k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu. Výkon tedy narostl o 27 koní, což akceleraci na stovku srazilo na 2,9 sekundy a maximálku navýšilo na 330 km/h. Rychlejší auto dnes Porsche nenabízí.
Souběžně s posílením pohonné jednotky se součástí standardní výbavy staly karbon-keramické brzdy, řiditelná zadní náprava či PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control). Nechybí ani paket Sport Chrono či adaptivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management). Vzhled doplňuje běžně nabízený továrním Aerokit a hlavně unikátní lak Golden Yellow Metallic, kterému společnost dělají rychlé pruhy táhnoucí se od čelní kapoty přes střechu až po kryt motoru. Zde lemují karbonový nástavec sání, z uhlíkových vláken jsou i specifické boční prahy.
Opomenout nesmíme ani na specifická 20palcová litá kola s centrální maticí a detaily v již zmiňované barvě Golden Yellow. Součástí výbavy jsou i sportovní sedadla stavitelná elektronicky v 18 směrech a strop čalouněný Alcantarou. Nechybí ani tradiční plaketka odkazující na limitovanou edici, v jejímž rámci vznikne pouze 500 kusů. U každého z nich najdeme karbonové dekory, kde mezi jednotlivými černými vlákny nechybí ani bronzové vsuvky.
Vůz vznikl u příležitosti přejmenování divize Porsche Exclusive na Porsche Exclusive Manufaktur. Kromě samotného vozu, který je k mání od 5 640 000 Kč. Zákazníci mohou sáhnout po hodinkách Porsche Design, které vzhledově odpovídají vozu. Stojí ale dodatečných cca 260 000 Kč.
Ani tím ovšem nabídka není u konce, dále je totiž k dispozici ještě sada zavazadel, která taktéž odkazuje na válečné barvy přeplňovaného kupé, jemuž se vejde pod přední kapotu. Cenu pak sice neznáme, nízká ale rozhodně nebude. To ale nejspíše zájemcům o tento výjimečný vůz vadit nebude, na rozdíl od oné omezené dostupnosti.












Porsche 911 Turbo S Exclusive Series dostalo do vínku 607 koní, k mání je přitom jen v pěti stech kusech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
