Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou
8.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě se představuje na sto novinek a o větší pozornost jich marně bojuje většina z nich. Této nové Hondy si ale nevšímá skoro nikdo, také není proč.
Když se loni v září objevila nová Kia Rio X-Line, říkali jsme si, kam až jsou automobilky ochotné zajít. Ve snaze následovat trendy zkouší nabídnout zákazníkům co největší množství aut, která alespoň trochu připomínají aktuálně populární SUV. Malý hatchback totiž dostal od Korejců do vínku pár plastů a zvýšenou světlou výšku, díky čemuž byl přerod na „terénního drsňáka“ u konce. Že ovšem Rio i tak nadále milovalo hlavně asfalt a kvůli provedeným modifikacím vypadalo leda komicky, nemusíme dodávat.
Na ženevském autosalonu se ovšem ukázal ještě trapnější způsob, kterak „podojit“ zákazníky. Pod názvem Jazz X-Road jej na svém stánku představila Honda, jenž v rámci přerodu učinila ještě méně změn než Kia. Vůz totiž dostal do vínku pouze černé ochranné lemy blatníků a bočních prahů, se kterými dorazily také stříbrně lakované pláty vpředu a vzadu. To je ale vše, dál už nedošlo na nich, ani na ono zvýšení podvozku.
V interiéru je novinek ještě méně. Zatímco Rio X-Line nabídlo alespoň specificky lakované detaily či o trochu bohatší výbavu než standardní model, Jazz X-Road počítá pouze s novými koberečky. Jelikož ty nejsou gumové, ale klasické tkané, k výletu do bahna vás asi nepobídnou. Což lze ostatně říci také o 16palcových litých kolech, s nimiž nejsou spárovány zrovna vysokoprofilové pneumatiky.
Instalace všech těchto prvků bezesporu nebyla nákladná, stejně jako vývoj. Dá se ale předpokládat, že i přesto Honda cenu pořádně vyšroubuje. Její konkrétní výše zatím známa není, nicméně dost možná bude startovat až okolo půl milionu korun. Zcela jistě totiž bude nový X-Road postaven nad stávající Jazz Elegance 1,3 i-VTEC, který s manuálem vychází na 479 900 Kč.
Novinka použije totéž hnací ústrojí (naladěné na 102 koní a 123 Nm), přičemž zákazníkům dá taktéž na výběr i automat CVT. Proč ovšem automobilka nepočítá s výkonnější jedna-pětkou, není známo. Vadit to asi nikomu nebude, s velkým zájmem o tuto variantu nepočítáme. Už v Ženevě si tohoto smutného partu nevšímá skoro nikdo...








Nová Honda Jazz X-Road předvedla svých pár ochranných plastů naživo v Ženevě...

...i na zatím jediné oficiální fotce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:12 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
