Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou
8.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě se představuje na sto novinek a o větší pozornost jich marně bojuje většina z nich. Této nové Hondy si ale nevšímá skoro nikdo, také není proč.
Když se loni v září objevila nová Kia Rio X-Line, říkali jsme si, kam až jsou automobilky ochotné zajít. Ve snaze následovat trendy zkouší nabídnout zákazníkům co největší množství aut, která alespoň trochu připomínají aktuálně populární SUV. Malý hatchback totiž dostal od Korejců do vínku pár plastů a zvýšenou světlou výšku, díky čemuž byl přerod na „terénního drsňáka“ u konce. Že ovšem Rio i tak nadále milovalo hlavně asfalt a kvůli provedeným modifikacím vypadalo leda komicky, nemusíme dodávat.
Na ženevském autosalonu se ovšem ukázal ještě trapnější způsob, kterak „podojit“ zákazníky. Pod názvem Jazz X-Road jej na svém stánku představila Honda, jenž v rámci přerodu učinila ještě méně změn než Kia. Vůz totiž dostal do vínku pouze černé ochranné lemy blatníků a bočních prahů, se kterými dorazily také stříbrně lakované pláty vpředu a vzadu. To je ale vše, dál už nedošlo na nich, ani na ono zvýšení podvozku.
V interiéru je novinek ještě méně. Zatímco Rio X-Line nabídlo alespoň specificky lakované detaily či o trochu bohatší výbavu než standardní model, Jazz X-Road počítá pouze s novými koberečky. Jelikož ty nejsou gumové, ale klasické tkané, k výletu do bahna vás asi nepobídnou. Což lze ostatně říci také o 16palcových litých kolech, s nimiž nejsou spárovány zrovna vysokoprofilové pneumatiky.
Instalace všech těchto prvků bezesporu nebyla nákladná, stejně jako vývoj. Dá se ale předpokládat, že i přesto Honda cenu pořádně vyšroubuje. Její konkrétní výše zatím známa není, nicméně dost možná bude startovat až okolo půl milionu korun. Zcela jistě totiž bude nový X-Road postaven nad stávající Jazz Elegance 1,3 i-VTEC, který s manuálem vychází na 479 900 Kč.
Novinka použije totéž hnací ústrojí (naladěné na 102 koní a 123 Nm), přičemž zákazníkům dá taktéž na výběr i automat CVT. Proč ovšem automobilka nepočítá s výkonnější jedna-pětkou, není známo. Vadit to asi nikomu nebude, s velkým zájmem o tuto variantu nepočítáme. Už v Ženevě si tohoto smutného partu nevšímá skoro nikdo...








Nová Honda Jazz X-Road předvedla svých pár ochranných plastů naživo v Ženevě...

...i na zatím jediné oficiální fotce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
včera
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
včera
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
