Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
19.4.2025 | Petr Prokopec
Přijde vám 1 800 koní, jimiž disponuje Bugatti Tourbillon, jako spousta výkonu? Není to zase tak moc, zvlášť když uvážíme elektrickou asistenci. Tohle auto má ve verzi Evolution 2 059 koní, a to skutečně jen z drsného přeplňovaného osmiválce o objemu 6,6 litru.
Americký hypersport Hennessey Venom F5 by asi nikdo nenazval málo výkonným či nedostatečně rychlým. Vůz pojmenovaný podle nejvyššího stupně tornád totiž dostal do vínku 1 847 koní, za jejichž produkcí stojí 6,6litrový přeplňovaný osmiválec. S jeho pomocí pak 1 385 kilogramů vážící kupé zvládá čtvrtmíli za 9,82 sekundy při rychlosti 272 km/h a půlmíli za 14,44 sekundy, kdy již dosahuje tempa 353 km/h. Není tak divu, že texaská společnost prodala polovinu produkce (12 aut) ještě před zahájením výroby. U druhé půlky si pak mohla dovolit zvednout cenu z 1,6 na 2,1 milionu dolarů (cca 35,3 resp. 46,3 milionu Kč).
Texasanům však dosavadní čísla asi už tak neimponovala, popř. si na ně zvykli, a proto nově přichází s vylepšením. Venom F5 Evolution se tak rázem stala vůbec nejvýkonnějším spalovacím autem, jaké kdy zamířilo na silnice. Pohonná jednotka zvaná Fury sice zůstala u předchozího objemu, ovšem nově disponuje většími turbodmychadly Precision 7680, stejně jako hliníkovými písty, hliníkovými ojnicemi či titanovým výfukem. Kromě toho dostala i nové vstřikování s větší průchodností.
Výsledek těchto úprav bere dech, provedení Evolution totiž na zadní kola posílá 1 514 kW. Ano, skutečně kilowatt, nikoliv koní - těch je 2 059. Jen pro srovnání, taková Škoda Octavia RS disponuje 265 kobylami, na dorovnání jednoho kupé Hennessey by tak bylo třeba takřka osm mladoboleslavských vozů. Hmotnost jednoho liftbacku přitom startuje na 1 520 kilech, tedy výrazně nad americkým hypersportem. Není tak divu, že jeho dynamika je fenomenální, z nuly na 320 km/h zvládne zrychlit za pouhých 10,5 sekundy.
Texasané navíc nezůstali jen u zvýšení výkonu motoru. Souběžně s tím zanechali svůj otisk také na karoserii, která se vpředu chlubí přepracovaným splitterem, stejně jako stabilizačními křidélky na bocích nárazníku. Podvozek se dočkal nových plátů, které lépe upravují proudění vzduchu pod ním, zatímco na záď se nastěhovala Gurneyho klapka. Verze Evolution by tak měla nabídnout více stability, zvláště když zmíněné modifikace doplňuje přepracované nastavení tlumičů.
Za to vše firma požaduje 285 tisíc dolarů neboli 6,28 milionu korun, což při výše zmíněných cenách působí jako pakatel. Celá věc má totiž jeden háček, pod názvem Evolution se neskrývá celý vůz, nýbrž pouze ona vylepšení. Pokud tedy chcete dostat pod pravou nohu oněch 2 059 koní, musíte si nejdříve koupit základní Venom F5, a poté teprve zamířit za Johnem Hennesseym se žádostí o další úpravy. Zda jsou vylepšení k dispozici i Roadster, nám zatím nebylo upřesněno.
Zajímavé je, že souběžně s vyšším výkonem si klientela může připlatit také za vyšší komfort, neboť do interiéru Texasané nově nabízejí karbonový držák na nápoje a čalounění skořepinových sedadel. Jejich cenu neznáme, vedle paketu Evolution ale jistě půjde o drobné. Byť se dá předpokládat, že v takové Mladé Boleslavi byste za ně nejspíš dostali celou Octavii RS, byť ani ta při ceně od 1 059 900 Kč dávno není levným zbožím.






Venom F5 ve verzi Evolution disponuje neskutečnými 2 059 koňmi, z nuly na 320 km/h tak zrychlí za pouhých 10,5 sekundy. Foto: Hennessey Special Vehicles
Zdroj: Hennessey Special Vehicles
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
