Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval
8.10.2020 | Petr Prokopec
Chris Harris ukázal, jak zvládá nejnovější Ferrari jezdit bokem, zatímco Stig preferoval co nejčistší stopu. A díky tomu za sebou nechal celý zbytek světa.
O uplynulém víkendu se na televizní obrazovky vrátil Top Gear, devětadvacátá série se nicméně oproti těm předchozím v mnohém liší. Natáčení totiž sice odstartovalo již v únoru, ovšem záhy bylo přerušeno kvůli koronaviru. V květnu pak televizní stanice BBC oznámila, že kamery se opětovně rozjely, ovšem vlivem restrikcí byly zrušeny veškeré mezinárodní akce a štáb se pohyboval pouze po Velké Británii. Zároveň se studio přesunulo z hangáru před něj a vypuštěna byla i jízda celebrit, aby mohl být zachován ten správný sociální distanc.
I přes veškerá tato omezení se nicméně nezdá, že by první epizoda nové série u diváků neobstála. Řada z nich sice kritizuje zejména snímek o hledání ideálního firemního vozu, ve kterém se protagonisté měli chovat až příliš dětinsky a hloupě, na sekvence s Ferrari SF90 Stradale však prší chvála ze všech stran. Mnozí dokonce mluví o návratu starých zlatých časů, kdy u vesla ještě byli Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. S tím lze souhlasit, až na jedno - ani jeden z nich neumí tak řídit jako Chris Harris.
Hlavní hvězda celé show protáhne plug-in hybridní Ferrari po trati, a to nikoliv pouze ideální stopou. Jak je u Harrise obvyklé, dojde i na vypnutí stabilizace, načež se SF90 opravdu urve ze řetězu. V té chvíli se přitom z italského supersportu stává nástroj skutečně jen pro profesionály, zatímco s aktivovanými elektronickými berličkami nebudete mít dle Harrise daleko k tomu, abyste se cítili jako řidičský bůh, i když jím nejste.
Kromě Harrise si přitom SF90 vyzkoušel i Stig, který s ním logicky zajel také měřené kolo. A rovnou stanovil nový rekord, neboť trať na aerodromu v Dunsfoldu obkroužil za 1 minutu a 11,3 sekundy. Tím překonal i dosavadního krále okruhu, a sice Ferrari 488 Pista, jenž dosáhlo času 1:12,7. A takové Porsche 911 GT2 RS zůstalo s 1 minutou a 13,4 sekundami hodně vzadu, stejně jako LaFerrari. Byť je třeba dodat, že čas 1:14,2 s ním nedosáhl Stig, nýbrž Jason Plato.
Jedním z důvodů, proč za sebou italská novinka nechává i dražší příbuzné, stejně jako zbytek světa, je její pohonné ústrojí. SF90 totiž dostalo do vínku uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec produkující 780 koní a 800 Nm. Mezi něj a novou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku se pak nastěhoval jeden elektromotor, zatímco další dva najdeme na přední nápravu. Celkově pak soustava produkuje 1 000 koní výkonu.
Díky tomuto výkonu stačí kupé pouze 2,5 sekundy, než zrychlí na stovku, přičemž maximálka vrcholí na 340 km/h. Kromě toho je nicméně možné zapojit do hry pouze elektrické jednotky a lithium-iontovou baterii o kapacitě 7,9 kWh, jenž vám umožní jet zhruba pětadvacet kilometrů čistě na elektřinu. Nic takového však v případě Harrise a Stiga nečekejte, oba totiž zaměstnávali všechny čtyři jednotky, a to opravdu vehementně.
























Nové Ferrari SF90 si vyzkoušel Chris Harris, a to hlavně při jízdě bokem, Stig pro změnu volil co nejčistější stopu a zajel okruh trati. Foto: Ferrari
Zdroj: Top Gear@YouTube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 2 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 3 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 5 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 6 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva