Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval
8.10.2020 | Petr Prokopec
Chris Harris ukázal, jak zvládá nejnovější Ferrari jezdit bokem, zatímco Stig preferoval co nejčistší stopu. A díky tomu za sebou nechal celý zbytek světa.
O uplynulém víkendu se na televizní obrazovky vrátil Top Gear, devětadvacátá série se nicméně oproti těm předchozím v mnohém liší. Natáčení totiž sice odstartovalo již v únoru, ovšem záhy bylo přerušeno kvůli koronaviru. V květnu pak televizní stanice BBC oznámila, že kamery se opětovně rozjely, ovšem vlivem restrikcí byly zrušeny veškeré mezinárodní akce a štáb se pohyboval pouze po Velké Británii. Zároveň se studio přesunulo z hangáru před něj a vypuštěna byla i jízda celebrit, aby mohl být zachován ten správný sociální distanc.
I přes veškerá tato omezení se nicméně nezdá, že by první epizoda nové série u diváků neobstála. Řada z nich sice kritizuje zejména snímek o hledání ideálního firemního vozu, ve kterém se protagonisté měli chovat až příliš dětinsky a hloupě, na sekvence s Ferrari SF90 Stradale však prší chvála ze všech stran. Mnozí dokonce mluví o návratu starých zlatých časů, kdy u vesla ještě byli Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. S tím lze souhlasit, až na jedno - ani jeden z nich neumí tak řídit jako Chris Harris.
Hlavní hvězda celé show protáhne plug-in hybridní Ferrari po trati, a to nikoliv pouze ideální stopou. Jak je u Harrise obvyklé, dojde i na vypnutí stabilizace, načež se SF90 opravdu urve ze řetězu. V té chvíli se přitom z italského supersportu stává nástroj skutečně jen pro profesionály, zatímco s aktivovanými elektronickými berličkami nebudete mít dle Harrise daleko k tomu, abyste se cítili jako řidičský bůh, i když jím nejste.
Kromě Harrise si přitom SF90 vyzkoušel i Stig, který s ním logicky zajel také měřené kolo. A rovnou stanovil nový rekord, neboť trať na aerodromu v Dunsfoldu obkroužil za 1 minutu a 11,3 sekundy. Tím překonal i dosavadního krále okruhu, a sice Ferrari 488 Pista, jenž dosáhlo času 1:12,7. A takové Porsche 911 GT2 RS zůstalo s 1 minutou a 13,4 sekundami hodně vzadu, stejně jako LaFerrari. Byť je třeba dodat, že čas 1:14,2 s ním nedosáhl Stig, nýbrž Jason Plato.
Jedním z důvodů, proč za sebou italská novinka nechává i dražší příbuzné, stejně jako zbytek světa, je její pohonné ústrojí. SF90 totiž dostalo do vínku uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec produkující 780 koní a 800 Nm. Mezi něj a novou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku se pak nastěhoval jeden elektromotor, zatímco další dva najdeme na přední nápravu. Celkově pak soustava produkuje 1 000 koní výkonu.
Díky tomuto výkonu stačí kupé pouze 2,5 sekundy, než zrychlí na stovku, přičemž maximálka vrcholí na 340 km/h. Kromě toho je nicméně možné zapojit do hry pouze elektrické jednotky a lithium-iontovou baterii o kapacitě 7,9 kWh, jenž vám umožní jet zhruba pětadvacet kilometrů čistě na elektřinu. Nic takového však v případě Harrise a Stiga nečekejte, oba totiž zaměstnávali všechny čtyři jednotky, a to opravdu vehementně.
























Nové Ferrari SF90 si vyzkoušel Chris Harris, a to hlavně při jízdě bokem, Stig pro změnu volil co nejčistější stopu a zajel okruh trati. Foto: Ferrari
Zdroj: Top Gear@YouTube
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 2 hodinamiJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 4 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva