Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je interiér nové Škody Kodiaq, je úplně jiný než u dnešních modelů
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové SUV přichází s dosud neviděnou architekturou a hodnotně působícími detaily. Jiná jsou tlačítka, výdechy ventilace i úložné prostory.
O nové Škodě Kodiaq jsme se takřka vyčerpávajícím způsobem rozepsali na počátku tohoto měsíce, kdy mladoboleslavská automobilka přistoupila k dalšímu kroku ve svém odhalování tohoto modelu a nechala nás až sedmimístné SUV tak trochu osahat, prohlédnout a prozradila nám k němu spoustu nových detailů. Vše samozřejmě za přítomnosti zástupců značky a také notné kamufláže, jež halila zevnějšek i části kabiny.
Exteriér přitom k tajuplnému hradu v Karpatech můžeme přirovnat jen stěží, zde již existuje bezpočet vodítek, jež utváří finální obraz. Víme proto, že ve srovnání s konceptem Vision S se produkční verze bude lišit jen detaily. A jelikož v mezičase byl bez maskování nafocen i prodloužený Volkswagen Tiguan, máme jasnou představu také o proporcích sériového modelu.
Interiér oproti tomu byl až dosud neprobádanou oblastí, však už při pohledu na futuristické pojetí výše zmíněné studie bylo jasné, že právě zde se Kodiaq bude lišit nejvíce. Výsledek jsme viděli, ale mohli jsme jej popsat pouze slovy - obrazová dokumentace chyběla, protože záběry interiéru (a nakonec ani nemaskovaného interiéru) na první fyzické prezentaci nebylo možné pořizovat. Ven se ale nakonec přece jen dostal jeden snímek kabiny prvních prototypů, takže vám můžeme vnitřek - i s detaily, které fotit šlo - ukázat i obrazem.
Z fotky je jasně patrné, že až sedmimístné SUV přichází se zcela novou architekturou s velkou kapličkou přístrojového štítu. Poté se palubní deska poněkud propadá, aby před spolujezdcem opětovně vystoupila lehce nad úroveň. Hledat za tím přitom zcela jistě můžeme nejen výhled ven, ale také snahu o maximalizaci schránky před spolujezdcem.
Jako staří známí působí jen volant a přístrojovka, vše ostatní je jiné. Středovou konzoli okupuje rozměrný displej, po jehož stranách najdeme ovládací tlačítka. Další jsou pak soustředěna o patro níže a mají na starosti klimatizaci, ty ve formě „klavíru“ pak slouží k zamykání, přepínání výstražných světel či aktivaci různých asistentů. Vše přitom působí hodnotněji než u stávajících modelů Škody, které náhle vypadají jako chudí příbuzní.
Automobilka plánuje celou řadu „Simply Clever“ prvků, z nichž jeden se týká již zmiňované schránky před spolujezdcem. Ta je dvojitá, přičemž jedna část se otevírá směrem nahoru, druhá dolů. Ovládací tlačítka jsou vkusně ukrytá ve spodní části palubky, která již počítá s kontrastní barvou. Specifické jsou ale i výdechy klimatizace.
Dále se Škoda zaměří na konektivitu, kdy již palubní počítač dostane přímé připojení k internetu. Navigace bude pracovat s mapami Google a Street View, chybět nebude ani kompatibilita se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Unikátem je „palubní interkom“, jenž umožňuje komunikaci mezi cestujícími napříč třemi řadami sedadel.
Zmínit můžeme ještě prostornost, i když ta již z fotografie patrná není. Nicméně víme, že i sedadla v zavazadelníku nabízí prostor i pro cestující vysoké až 180 cm. V takové chvíli je ale třeba počítat pouze s 270 litry objemu pro tašky a kufry - tato kapacita však může narůst až na 2 065 litrů u pětimístné verze se sklopenými zadními sedadly.
Na další fakta či záběry si budeme muset opět pár dní počkat, virtuální debut nové Škody Kodiaq je pak naplánován na 1. září. Výroba odstartuje v říjnu, první exempláře však k zákazníkům dorazí až na počátku příštího roku. Ceny přitom budou do značné míry kopírovat nabídku Škody Superb liftback a kombi, budou se pohybovat právě mezi nimi.






Toto je interiér nového Kodiaqu a některé jeho detaily



Jak už jsme zmínili, nová Škoda bude při vystupování a nastupování do interiéru chránit dveře stále výjimečným systémem ochrany hran






Inspirace finálního provedení interiéru konceptem Vision S je velmi volná



Ze sesterského VW Tiguan si toho Kodiaq příliš mnoho nepůjčil






Vnějšek nejlépe ukazují snímky vozu maskovaného za Range Rover, lépe vám finální podobu zatím ukázat nemůžeme




Kodiaq v rámci podpory Tour de France ze strany Škody doprovodí závodníky do cíle. Pochopitelně znovu maskovaný, byť trochu jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
2.10.2025
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
2.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
