Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdokoli chce v Evropě uspět s novým autem nižší střední třídy, musí se umět popasovat s místním bestsellerem, Golfem. Toyota to teď bude zkoušet s novým Aurisem.
Toyota je jedním z průkopníků na poli aut s hybridními pohony. Na začátku stál Prius, posléze však automobilka přišla s kombinací spalovacího agregátu a elektromotoru prakticky u všech svých modelů. Souběžně s tím pak docházelo k vyřazování dieselů a v této praxi Toyota pokračuje také u stěžejního modelu Auris, jehož nová generace již s „producenty sazí“ vůbec nepočítá.
Japonská novinka se aktuálně představila na autosalonu v Ženevě, kde dělá společnost páté generaci Toyoty Supra. Ani v jejím případě se však automobilka nějak výrazněji nerozpovídala. Na druhou stranu ale dala do placu více technických informací než v případě sportovního kupé, u kterého víme s jistotou jen tolik, že dostane motor vpředu a pohon zadních kol. Vše ostatní je ale zahaleno tajemstvím.
V případě modelu Auris oproti tomu můžeme zmínit, že použije modulární platformu TNGA (jako již zmíněný Prius). Ve srovnání s dosluhujícím provedení tak bude o 40 milimetrů delší, výška však poklesla o 25 mm a výška kapoty dokonce o 47 mm. Výsledkem tak je mnohem atraktivnější vůz, u kterého lze zároveň počítat s větší bezpečností i potěšením řidiče - snížená kapota totiž zlepšila výhled ven.
Posunu k lepšímu napomáhají další změny, jenž jsou spojeny s nárůstem do šířky o 30 mm, zatímco přední převis byl zkrácen o 20 mm. Prodloužení tak připadá jen na rozvor, z čehož budou profitovat cestující v obou řadách sedadel. Je poněkud paradoxní, že Auris nabídne vyšší praktičnost, ačkoliv vypadá jako splněný sen tuningových nadšenců, a to i díky dvoubarevnému laku.
Kromě změn v rámci dimenzí se Toyota trochu více rozpovídala také o pohonných jednotkách. Jak jsme přitom naznačili již v úvodu, diesely pod kapotou již nečekejte. Místo toho bude na výběr jeden benzinový a dva hybridní agregáty. Základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka se 116 koňmi, nad ni pak zamíří 1,8litrový čtyřválec z modelu Prius disponující 122 koňmi. Vrcholem se stane verze osazená zcela novým dvoulitrem, jehož výkon narostl na 180 koní. Toyota pak kvůli „poutavějším řidičským zážitkům“ osadila sloupek řízení pádly pod volantem.
I když tímto výčet dnes dostupných informací automobilky končí a nemůžeme zatím posloužit daty o dynamice, spotřebě a dokonce ani pohledem do interiéru, je celkem jisté, že na poražení Golfu to v Evropě stačit nebude - tady je Golf prakticky neporazitelný. Jak moc velkou část jeho „koláče” bude nový Auris schopen si ukousnout, je už ale jiná věc - s novým designem i technikou by mohl být zase o něco úspěšnější...












Nová Toyota Auris se zatím odhalila pouze zvenčí, a to jak naživo...




...tak na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
