Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nový nejrychlejší diesel světa, nestačí mu ani vrcholné naftové Porsche
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že když už Porsche stvoří výkonný naftový sedan, půjde o nejrychlejší vůz svého druhu na světě. Byl jím, teď už tento titul míří jinam.
Protože nové BMW řady 5 je na trhu od loňska, také Alpina musí provést mezigenerační obměnu. Již v únoru nám tak představila benzínovou B5 BiTurbo, která je neoficiálním BMW M5. Jejích 608 koní umožňuje stovku za 3,6 sekundy, tedy stejně rychle jako mnohé supersporty. Ve srovnání s nimi je ovšem Alpina daleko praktičtější, pořídit si ji nakonec můžete i jako kombi.
Zakrátko navíc dorazí na trh i dieselové provedení D5 S, v jehož případě pohon dostane na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Stejně jako dříve by mělo jít o motor doplněný dvojicí turbodmychadel, zatímco BMW u varianty M550d nabízí hned čtyři. Továrnímu vozu napomáhají v dosažení výkonu 400 koní a 760 Nm točivého momentu, Alpina jde v jednom ohledu dále, v druhém se ale drží zkrátka.
Motor D5 S má výkon 388 koní, maximum točivého momentu 800 Nm. Jízdní dynamika je identická s BMW M550d, tedy alespoň v rámci zrychlení z klidu na stovku, jež sedanu zabere 4,4 sekundy (kombi potřebuje o dvě desetiny více). Nejvyšší rychlost ale již není omezena na obligátních německých 250 km/h, sedan se zvládá rozjet až na 286 km/h, kombi na 283 km/h. Tím se DS 5 stane nejrychlejším sériově vyráběným dieselem světa - dosavadnímu rekordmanovi vezme titul o 1 km/h.
Tato data jsou platná pro verzi s „naším”, tedy levostranným řízením, což platí také pro normovanou spotřebu 6,6 l/100 km (respektive 6,9 l/100 km). Alpina bude vyrábět i pravostranné varianty, u nichž se počítá s tímtéž motorem, jen odladěným na 326 koní a 700 Nm. Akcelerace na stovku u nich stoupla na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost klesla na 275 km/h.
Jen u navýšení výkonu motoru ovšem nezůstalo, Alpina si vzala do parády i podvozek. Ten je patřičně sportovní, přičemž spolupracuje s adaptivními tlumiči a stabilizátory. V jejich případě elektronika vyhodnocuje rychlost vozu, úhel natočení volantu a podélné a příčné zrychlení a dle toho upravuje tuhost každého tlumiče a stabilizátoru individuálně. Mimo to nechybí ani aktivní adaptivní řízení.
Součástí standardu je pohon všech kol, za příplatek v nabídce figuruje i systém řízení všech čtyř kol. Dvacetipalcové ráfky jsou kované a přicházejí v mnohapaprskovém designu, který je pro Alpinu typický. Novinkou jsou pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Ty jsou vyrobeny přímo pro nový model D5 S - proto jejich boky zdobí nápis „ALP“.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě zachování plně digitálního přístrojového štítu, ačkoliv i v tomto ohledu Alpina přichází s jistou změnou. V komfortním módu nabídne klasické kruhové přístroje s modrým pozadím a červenými ručičkami, ve sportovním režimu hlavní slovo přebírají odstíny modré a zelené v kombinaci s digitálními čísly.
Také vzhled prošel úpravou, benzinové i dieselové provedení dostalo oblek šitý dle standardních alpinovských střihů. Zahrnuje čelní splitter a zadní křídlo u kombíku či odtrhovou hranu u sedanu. V nabídce nechybí ani grafické polepy, v kabiny je možné sáhnout po zcela zakázkové variantě disponující stejnou kůží, jaká zdobí i kabiny vozů Rolls-Royce. Na zbylé detaily včetně ceny si musíme ještě pár dnů počkat, neznámých je ale už dnes opravdu minimum...


Nová Alpina D5 S se zatím ukázala jen v náznacích...
...stran motoru se ale od benzinové verze B5 BiTurbo nebude lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před hodinouNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 3 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 4 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 6 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha