Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nový nejrychlejší diesel světa, nestačí mu ani vrcholné naftové Porsche
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že když už Porsche stvoří výkonný naftový sedan, půjde o nejrychlejší vůz svého druhu na světě. Byl jím, teď už tento titul míří jinam.
Protože nové BMW řady 5 je na trhu od loňska, také Alpina musí provést mezigenerační obměnu. Již v únoru nám tak představila benzínovou B5 BiTurbo, která je neoficiálním BMW M5. Jejích 608 koní umožňuje stovku za 3,6 sekundy, tedy stejně rychle jako mnohé supersporty. Ve srovnání s nimi je ovšem Alpina daleko praktičtější, pořídit si ji nakonec můžete i jako kombi.
Zakrátko navíc dorazí na trh i dieselové provedení D5 S, v jehož případě pohon dostane na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Stejně jako dříve by mělo jít o motor doplněný dvojicí turbodmychadel, zatímco BMW u varianty M550d nabízí hned čtyři. Továrnímu vozu napomáhají v dosažení výkonu 400 koní a 760 Nm točivého momentu, Alpina jde v jednom ohledu dále, v druhém se ale drží zkrátka.
Motor D5 S má výkon 388 koní, maximum točivého momentu 800 Nm. Jízdní dynamika je identická s BMW M550d, tedy alespoň v rámci zrychlení z klidu na stovku, jež sedanu zabere 4,4 sekundy (kombi potřebuje o dvě desetiny více). Nejvyšší rychlost ale již není omezena na obligátních německých 250 km/h, sedan se zvládá rozjet až na 286 km/h, kombi na 283 km/h. Tím se DS 5 stane nejrychlejším sériově vyráběným dieselem světa - dosavadnímu rekordmanovi vezme titul o 1 km/h.
Tato data jsou platná pro verzi s „naším”, tedy levostranným řízením, což platí také pro normovanou spotřebu 6,6 l/100 km (respektive 6,9 l/100 km). Alpina bude vyrábět i pravostranné varianty, u nichž se počítá s tímtéž motorem, jen odladěným na 326 koní a 700 Nm. Akcelerace na stovku u nich stoupla na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost klesla na 275 km/h.
Jen u navýšení výkonu motoru ovšem nezůstalo, Alpina si vzala do parády i podvozek. Ten je patřičně sportovní, přičemž spolupracuje s adaptivními tlumiči a stabilizátory. V jejich případě elektronika vyhodnocuje rychlost vozu, úhel natočení volantu a podélné a příčné zrychlení a dle toho upravuje tuhost každého tlumiče a stabilizátoru individuálně. Mimo to nechybí ani aktivní adaptivní řízení.
Součástí standardu je pohon všech kol, za příplatek v nabídce figuruje i systém řízení všech čtyř kol. Dvacetipalcové ráfky jsou kované a přicházejí v mnohapaprskovém designu, který je pro Alpinu typický. Novinkou jsou pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Ty jsou vyrobeny přímo pro nový model D5 S - proto jejich boky zdobí nápis „ALP“.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě zachování plně digitálního přístrojového štítu, ačkoliv i v tomto ohledu Alpina přichází s jistou změnou. V komfortním módu nabídne klasické kruhové přístroje s modrým pozadím a červenými ručičkami, ve sportovním režimu hlavní slovo přebírají odstíny modré a zelené v kombinaci s digitálními čísly.
Také vzhled prošel úpravou, benzinové i dieselové provedení dostalo oblek šitý dle standardních alpinovských střihů. Zahrnuje čelní splitter a zadní křídlo u kombíku či odtrhovou hranu u sedanu. V nabídce nechybí ani grafické polepy, v kabiny je možné sáhnout po zcela zakázkové variantě disponující stejnou kůží, jaká zdobí i kabiny vozů Rolls-Royce. Na zbylé detaily včetně ceny si musíme ještě pár dnů počkat, neznámých je ale už dnes opravdu minimum...


Nová Alpina D5 S se zatím ukázala jen v náznacích...
...stran motoru se ale od benzinové verze B5 BiTurbo nebude lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejčtenější články
Výletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
23.5.2025Honda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
23.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Věřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
24.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva