Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2015: rozlučkový facelift detailně, malý rozhodně není
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Avensis dostal do posledních let moderní design a papírově úspornější motory. Funkčních novinek je více, třeba sedadla mají být lepší na dlouhých cestách.
Vedle inovovaného Aurisu představila japonská Toyota na ženevském autosalonu také větší Avensis s faceliftem, kterým jej omladí na poslední tři roky života. Kromě designových vylepšení, kterými se Avensis dost podobá zmíněnému Aurisu a trochu také vodíkovému Mirai, čekejme i motory plnící Euro 6.
Zvenčí tedy vidíme LEDková světla vpředu, jejichž linky navazují na přední masku, i vzadu, kde lze najít vliv jak stávajícího Avensisu, tak i nového designu zadních lamp, který si můžeme prohlédnout i na Aurisu. Drobných úprav se dostalo také nárazníkům, které přispěly ke zvětšení celkové délky o 40 mm, a cestu sem najdou i nová sedmnácti- a osmnácpalcová kola.
O poznání modernější ve srovnání se současným Avensisem je interiér, zejména palubní deska, ve které vidíme i náznaky soudobého designu vnitřků ostatních Toyot. Přístrojový štít se změnil ve dva tubusy se 4,2" barevným displejem uprostřed a vidíme tu i ručičkový teploměr chladicí kapaliny. Ony ručičky také stojí za pozornost, nejsou to jednoduché tyčinky jako u všech ostatních aut, nýbrž jakési dvojité. Vypadá to zajímavě, otázkou je, zda to bude dostatečně přehledné.
Podle Toyoty se také zlepší komfort v kabině, a to jak menším množstvím vibrací, tak i tlustší zvukovou izolací ze všech stran. Jízdnímu komfortu a snížení únavy na dlouhých cestách mají pomáhat také upravená přední sedadla. Interiér také dostal lepší materiály a nový infotainmentový systém Toyota Touch 2. A konečně, je tu také nový volant a hlavice řadicí páky a sedadla mohou být čalouněna látkou, kůží nebo kombinací kůže a alcantary.
Standardem už u základního modelu bude klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Toyota Safety Sense, tedy kombinace hlídače jízdních pruhů, automatických dálkových světel, systému pro snížení následků nehody nebo rozpoznávání dopravních značek. Vrcholová výbava bude obsahovat kožené čalounění, satelitní navigaci anebo systém bezklíčového vstupu a startování.
Novinky se pochopitelně dají očekávat i pod kapotou. Všechny motory faceliftovaného Avensisu budou splňovat normu Euro 6; benzínové jednotky 1,6 o 130 koních, 1,8 o 145 koních a 2,0 o 150 koních dostaly úpravy směrem k nižší spotřebě a emisím, mimo jiné se zvýšil kompresní poměr a vnitřnosti motorů byly upraveny s cílem snížit tření. Nové papírové hodnoty kombinované spotřeby jsou 6,1 litru, resp. 6 litrů a 6,1 l/100 km.
U dieselů ale proběhly trochu větší změny. Stávající dvoulitr D-4D se poroučel a na jeho místo nastoupila šestnáctistovka, která nabídne 111 koní ve 4 tisících otáčkách a 270 Nm mezi 1 750 a 2 250 otáčkami jako v Aurisu. Avensis s ní na stovku zrychlí za 11,4 vteřiny a zvládne až 180 km. Hovoří se o spotřebě 4,1 litru nafty na 100 km. Místo 2,2litrového dieselu přijde na scénu úplně nový dvoulitr D-4D, který je silnější - nabídne 141 koní ve 4 tisících otáčkách a 320 Nm mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Tento motor má být trochu žíznivější, konkrétně 4,5 litru na sto, ale také s ním má Avensis zvládnout stovku za 9,5 vteřiny a maximálku 200 km/h.
Jak bude možno diesely kombinovat s CVT označeným Multidrive S, zatím není známo, ale k benzínové osmnáctistovce CVT dostat budete moci a u dvoulitru bude standardem. I tato převodovka doznala změn - je tu například nový hydrodynamický měnič točivého momentu, nové olejové čerpadlo a také se změnila elektronika převodovky.
Kdy se inovovaný Avensis dostane do prodeje, zatím není známo, ale neočekávejme, že by Toyota dlouho otálela. Například hodnoty spotřeby jsou nicméně zatím provizorní, jak uvádí automobilka; čekají ještě na potvrzení cyklem NEDC, ale příliš měnit by se neměly - dokud nedojde na skutečnou jízdu, ale to je trochu jiný příběh. Ceník se dozvíme také blíže ke spuštění prodejů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.







Šedý lak sluší faceliftované Toyotě Avensis mnohem více než černá, ve které se prezentuje na oficiálních fotkách
Zvenčí Avensis připomíná jak Auris, také v Ženevě odhalený, tak trochu i vodíkové Mirai
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 2 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva