Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2015: tohle je poslední velký facelift před ukončením výroby
16.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský sedan a kombi zůstanou ve výrobě ještě tři roky. Zájem mají vzbudit vylepšením exteriéru a interiéru, lepšími motory a vyšší bezpečnostní.
O Toyotě Avensis jsme se naposledy zmiňovali v ne zrovna pozitivním slova smyslu. Didier Leroy, šéf evropského zastoupení, totiž loni uvedl, že značka nehodlá nabízet hybridní verzi tohoto sedanu a kombíku střední třídy. Zároveň však dodal, že automobilka chce alternativní pohon představit v rámci každé své modelové řady. Z toho je nad slunce jasné, že stávající generace je tou poslední, s jakou máme tu čest. Podle aktuálních zpráv by přitom měla skončit v roce 2018 podobně jako nedávno japonský souputník jménem Honda Accord.
Do té doby však ještě zbývá moře času, pročež není překvapivé, že značka obdaří Avensis patřičnou modernizací. A překvapením vlastně není ani ten fakt, že Toyota do daného faceliftu investovala více financí než do jakéhokoliv vylepšení, které přišlo v půli životního cyklu. Dá se totiž předpokládat, že nic velkého nás již do onoho roku 2018 nečeká a Avensis v příštích letech projde již jen lehčí modernizací, která přinese maximálně tak nová kola či jiné odstíny laků a čalounění.
Co tedy můžeme pro letošek očekávat? V prvé řadě jsou to designové revize, které se soustředí zejména na nové světlomety, nárazník a kapotu. Obdobnými změnami projde také záď, přičemž veškeré tyto modifikace mělo na starosti stylistické studio značky na jihu Francie. Belgické centrum pak bylo pro změnu zodpovědné za vývoj mechaniky, přičemž v tomto směru máme očekávat vylepšený podvozek a plejádu nových motorů.
Pohonné jednotky budou do značné míry reflektovat nabídku, s jakou přišla již Toyota Verso. Počítat tedy můžeme zejména s 1,6litrovým dieselem D-4D, který japonská automobilka nakoupila u BMW. Je přitom otázkou, jaký osud čeká 1,8litrový benzinový motor a dvoulitrový a 2,2litrový diesel, neboť tyto agregáty nevyhovují emisní normě Euro 6. Značka je tak buď přepracuje, nebo zcela nahradí.
Dále dorazí „inovace v oblasti komfortu a bezpečnosti“, což naznačuje příchod kvalitnějších materiálů v kabině. S nimi se navíc ukáže také vylepšená palubní deska, která by model měla povznést o třídu výše. A aby toho nebylo málo, pak Avensis bude prvním modelem značky, který se bude pyšnit technologií Toyota Safety Sense zahrnujícím autonomní brzdy či adaptivní tempomat.
Více se dozvíme nejpozději v Ženevě, krátce poté by se měly rozjet montážní linky v britském Burnastonu. Prodej pak odstartuje v létě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Toyota nám prozatím ukázala pouze exteriér faceliftovaného modelu Avensis. Kromě toho se měnit bude také interiér a technika
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025
Nejnovější články
Mercedes už podruhé zrušil zaříznutí třídy A, bude přesluhovat 10 let. Znovu zjistil, že by bez ní neměl co prodávat
před hodinouIvan „Hrozibus” dojezdil. Legendární antarktický stroj dokončil poslední cestu, teď všichni doufají, že neskončí ve šrotu
včeraAudi začalo u skvělých „rychlých” nabíječek elektromobilů nabízet zákazníkům program pro zkrácení dlouhého čekání
včeraMazda konečně dostala do prodeje slibovaný sedan s pohonem zadních kol, srdce lidí si jím ale asi nezíská
včeraAuto z dob lidových sporťáků s řízením zadních kol v dokonale originálním stavu po 1. majiteli je dnes v prodeji naprostou raritou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva